Luftrausers powstawało przez ponad dwa lata, zwróciło się w dwa dni
Duży sukces gry niezależnej.
Niezależne studio Vlambeer pracowało nad zręcznościowym Luftrausers przez 2,5 roku, ale koszty produkcji zwróciły się w zaledwie dwa dni - ogłoszono na Twitterze.
Zadaniem gracza w dwuwymiarowej produkcji jest pilotowanie myśliwca z okresu drugiej wojny światowej i likwidowanie wrogich samolotów, statków oraz unikanie pocisków. Twórcy zdecydowali się na prostą oprawę graficzną w stylu retro. Tytuł debiutował 18 marca, na PC, PlayStation 3 oraz PS Vita.
Choć twórcy nie podają dokładnych danych sprzedży, to zainteresowanie musiało być wysokie i do wypracowania pierwszych zysków wystarczył debiut na komputerach osobistych.
„Na Steamie odrobiliśmy wydatki (2,5 roku, dwóch ludzi, biuro i dodatkowe kontrakty) w dwa dni” - przyznał Rami Ismail, szef Vlambeer, w rozmowie z Eurogamerem.
„W tym samym czasie na PSN zarabialiśmy połowę tego, co na Steamie. Wszystkie inne platformy i metody dystrybucji mają mały udział, ale są wartościowe” - dodał.