Luty w USA: PlayStation 4 sprzedało się lepiej, ale Xbox zarobił więcej
Call of Duty: Ghosts nadal popularne.
Firma badawcza NPD poinformowała w najnowszym raporcie, że w lutym w Stanach Zjednoczonych PlayStation 4 sprzedało się lepiej od Xbox One, o 10 procent. Większe przychody wygenerował jednak Microsoft, dzięki konsoli droższej o sto dolarów.
W ubiegłym miesiącu rozeszło się 258 tys. Xbox One, o 61 procent więcej niż X360 w podobnym okresie po premierze. Także starszy sprzęt nadal cieszy się sporym zainteresowaniem, notując wynik na poziomie 114 tys. w swoim setnym miesiącu w ofercie.
W lutym w USA sprzedano też 2,46 mln gier na X360 oraz 772 tys. na nową konsolę Microsoftu - posiadacz tego urządzenia kupuje średnio 2,75 tytułu.
Przychody w dziale sprzętu wzrosły w całym kraju o 42 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem, ale oprogramowanie spadło o 9 proc., do 318 mln dol. Sprzedaż gier na konsole nowej generacji w pierwszych czterech miesiącach od premiery jest jednak o 80 proc. wyższa, niż w identycznym okresie po wydaniu PS3 i X360.
Poniżej dziesięć najchętniej kupowanych w USA tytułów w lutym tego roku:
- Call of Duty: Ghosts (X360, PS3, Xbox One, PS4, Wii U, PC)
- LEGO Przygoda Gra Wideo (X360, PS3, 3DS, Wii U, Xbox One, PS4, PS Vita)
- NBA 2K14 (X360, PS4, PS3, Xbox One, PC)
- Thief (PS4, Xbox One, X360, PS3)
- Grand Theft Auto V (X360, PS3)
- Battlefield 4 (PS4, Xbox One, X360, PS3, PC)
- Assassin's Creed 4: Black Flag (X360, PS4, PS3, Xbox One, Wii U, PC)
- Lightning Returns: Final Fantasy 13 (PS3, X360)
- Minecraft (X360)
- Bravely Default (3DS)