Maksymalnie dwa trailery przed screenami. Nowe wytyczne na Steamie
By przeglądało się sprawniej.
Koniec z przewijaniem dziesiątek trailerów, by dostać się do screenów na Steamie (lub powstrzymać odtwarzane automatycznie materiały wideo). Nowe wytyczne Valve mówią, by umieszczać maksymalnie dwa filmy przez zrzutami z ekranu.
„Od dziś na pasku miniatur mogą pojawić się maksymalnie dwa zwiastuny na lewo od zrzutów ekranu. Wszystkie pozostałe zostaną wyświetlone za zrzutami ekranu, co utworzy domyślny widok dla graczy, w którym zawsze jest widoczny melanż zrzutów ekranu i zwiastunów” - wyjaśniają włodarze popularnego sklepu.
Pierwsze dwa zwiastuny zależą od ustawień języka lub kraju dla danego wideo. Jeśli twórcy nie ustalą żadnych ograniczeń, na początek trafią po prostu dwa pierwsze. Wszystkie pozostałe zostaną uwzględnione na końcu paska, po zrzutach ekranu.
Z ustawieniami związana jest inna nowość: wybieranie kategorii dla każdego zwiastuna. Opcji dostępnych jest kilka: ogólne/filmowe, zajawka, rozgrywka oraz wywiad/pamiętniki twórców. Informacje są wyświetlane w rogu każdego materiału, by widzowie od razu wiedzieli, z czym mają do czynienia.
Jak można się domyślać, Valve sugeruje w oficjalnym komunikacie, by jak najszybciej oferować graczom materiały z rozgrywki. „Zachowajcie logo waszej firmy lub narrację fabularną na dalszą część zwiastuna, gdy już wzbudzicie zainteresowanie gracza” - napisano.
Jeśli witryny sklepowe są już zgodne z nowymi wytycznymi, wydawcy nie muszą nic robić. „Jeśli nie zwracaliście zbytnio uwagi na kolejność zwiastunów na stronie, może przydać się rzucenie okiem teraz i sprawdzenie, czy pierwsze dwa zwiastuny zapewniają graczom najlepszy wgląd w waszą grę” - czytamy dalej.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.