Mama pograła 6 godzin w Roblox, po czym usunęła dzieciom konta
Wyciagnęła wnioski.
Pewna matka postanowiła przyjrzeć się platformie do tworzenia gier Roblox, w której jej dzieci spędzały sporo czasu. Po zaledwie sześciu godzinach kobieta doszła do wniosku, że najlepiej będzie całkowicie zablokować dzieciom dostęp do usługi.
Na wstępie zaznaczmy, że wspomniana kobieta jest weteranką branży gier, która pracowała w Bethesdzie, BioWare i Ubisofcie. Roblox zainteresował ją nie tylko ze względu na własne pociechy, ale też pod szerszym kątem zarabiania na dzieciach. Okazało się jednak, że to, co znalazła w Robloxie przerosło jej najśmielsze oczekiwania, a wszystkiemu winna jest nowa polityka przyznawania kategorii wiekowych.
„W więcej niż kilku z tych gier istnieją obszary, które wymuszają, aby postać pochyliła się przez poślizgnięcie się w kałuży lub potrącenie przez innych graczy. W niektórych przypadkach gra się glitchuje, przez co postać może utknąć w takiej pozycji” - czytamy na Twitterze Carolyn Velociraptor.
„To są gry dla pięciolatków. W tę konkretną grę w łazience gra jednocześnie 3000 dzieci. Wystarczyła niecała minuta, by zaczęło się dziać coś takiego, gdy moja postać utknęła w kałuży”.
Kobieta wymieniła też inne przykłady jak Survive Pepa Piggy, które oznaczone jest jako produkcja dla każdej grupy wiekowej, choć już na okładce prezentuje zakrwawionego ojca świnki Peppy z nożem wbitym w jelita i uciekającego przed morderczą latoroślą. Ponadto serwis obfituje w gierki przedstawiające sceny wykorzystywania seksualnego czy gloryfikujące podglądactwo, samookalzecznia, a nawet samobójstwa.
Jak donosi PC Gamer, problem nasilił się w ostatnim czasie. Jeszcze kilka miesięcy temu konta z ograniczeniem wiekowym mogły mieć dostęp wyłącznie do gier ręcznie wybranych przez moderatorów Roblox. Od tego czasu system przyznawania kategorii wiekowych zdążył się jednak zmienić, a odpowiedzialność spoczywa teraz na twórcach gierek, którzy wypełniają ankietę, by własnoręcznie przyznać swoim dziełom kategorię wiekową.
Wszystko wiąże się z zarabianiem pieniędzy, ponieważ wyższa kategoria wiekowa oznacza mniejsze grono odbiorców, a co za tym idzie - niższe zyski. W związku z tym twórcy celowo zaniżają kategorie wiekowe, co prowadzi do tego, że małe dzieci mają styczność z treściami przeznaczonymi zdecydowanie dla dużo starszych graczy. Przypomnijmy, że Roblox jest darmową - i niezwykle popularną wśród dzieci - platformą, na której to użytkownicy tworzą proste gry.