Man of Medan - Ritual: sala balowa, halucynacje, postać w kapturze
Docieramy do nietypowej, ekskluzywnej sali na wojennym okręcie.
W poprzedniej scenie gry Man of Medan, czyli Finding Friends, Brad poszukiwał załogi, która została porwana przez porywaczy. Na koniec etapu zeskakiwał do położonej niżej lokacji.
W kolejnej scenie pokierujesz Fliss. Zacznij iść wzdłuż korytarza. Po drodze natkniesz się na ducha oraz zostaniesz zaatakowany przez wystające z ziemi ręce (1). Możesz im umknąć, jeśli wykażesz się odpowiednią dozą refleksu. Gdyby się to nie powiodło, to Fliss po chwili obudzi się z koszmaru (podobnie rzecz się ma w przypadku spotkania z żywymi trupami, które mogą zablokować drogę nieco dalej).
Na końcu dotrzesz do sali balowej. Możesz tu wejść w interakcję z kilkoma przedmiotami. Z lewej strony jest to fortepian (2) oraz fontanna z krwią (3).
Z prawej strony pomieszczenia możesz z kolei przyjrzeć się manekinowi (4), lalce w szafce (5) oraz leżącej na stoliku (6) rytualnej księdze.
Kiedy będziesz gotowy wejdź do pomieszczenia (7) z prawej i przestaw dźwignię, dzięki czemu przesuniesz kotarę (8) i będziesz mógł przejść do dalszej części lokacji.
W tym miejscu możesz zwrócić uwagę na trumnę (9), która jest wypełniona krwią. Są tu także drzwi (10) prowadzące na zewnątrz okrętu i ściana (11), z której sączy się krew.
Kolejny przebieg wypadków zależy od tego, co uczynisz w tym momencie.
Jeśli w sali balowej rozejrzałeś się za wszystkimi opisanymi elementami, nie wyjdziesz na zewnątrz i zaczniesz oglądać ścianę z krwią, to po chwili w pomieszczeniu pojawi się postać w kapturze (12). Jeśli posiadasz nóż, to możesz dźgnąć ją nożem i uciec albo nie robić nic i poczekać, aż Fliss sama ucieknie.
Okaże się, że będzie to decyzja fabularna (Bearings - kategoria Ships in the Night). Postacią w kapturze będzie Brad, którego przez swoje decyzje możesz oszczędzić lub odebrać mu życie.
Drugi wariant zakłada, że wyjdziesz przez drzwi na zewnątrz, dzięki czemu Fliss zaczerpnie świeżego powietrza. Po powrocie okaże się, że sala balowa była halucynacją i będzie można przyjrzeć się prawdziwym elementom otoczenia. I tak:
- Trumna okaże się drewnianą skrzynią ze substancją halucynogennym (sekret)
- Krew na ścianie - woda na ścianie
- Fontanna z krwią - zniszczone kable pod napięciem (sekret)
- Księga rytualna - książka Cargo Ship Manual (sekret)
- Manekin - zwłoki
- Szafka z figurą - szafka ze zwłokami
- Fortepian - samochód wojskowy
Jeśli przyjrzysz się wszystkim elementom poza ostatnim (wtedy halucynacje powrócą), to po chwili na dole pojawi się Brad (13). Jeśli jest w znalezionej wcześniej masce gazowej, to pozna Fliss i razem wyruszą dalej. Jeśli nie, a podniosłeś wcześniej klucz, to zaatakuje dziewczynę i, jeśli nie wykażesz się refleksem, zabije ją. Jeżeli nie podniosłeś Bradem klucza, to ucieknie. Jeżeli bohaterowie nie wyruszą ze sobą razem, to od razu rozpocznie się scena Plunged.
Następnie: Man of Medan - Pressure: zalane pomieszczenie, właz, kłódka, zawias
Spis treści: The Dark Pictures: Man of Medan - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Man of Medan - Finding Friends: Brad, szafki, maska przeciwgazowa