Man of Medan - Trapped: pułapka, blokada drzwi, odwracanie uwagi
Bohaterowie uciekają z pomieszczenia.
Po dotarciu na pokład okrętu w scenie o nazwie Abandoned Ship porywacze zamkną bohaterów w jednym z pomieszczeń, gdzie postacie zaczną ze sobą rozmawiać. Jako Conrad będziesz mógł wykazać się pewnością siebie (Confident) lub wykazać zakłopotanie (Puzzled) - obydwie odpowiedzi polepszą relacje z Fliss.
Później będziesz mógł jeszcze wyrazić zainteresowanie (Courious), co jeszcze polepszy relacje z Fliss. Po objęciu kontroli nad Conradem możesz udać się w lewo, gdzie znajdziesz okulary, list (sekret) oraz przyjrzeć się tabliczce pod obrazem. Podsłuchaj też rozmowę porywaczy za drzwiami, a następnie przestaw szafkę (1) z prawej.
Okaże się, że znajduje się za nią szyb wentylacyjny. Poczekaj chwilę, aż Alex spróbuje pozbyć się kratki, po czym zaoferuj swoją pomoc. Po chwili będziesz musiał zdecydować czy zabarykadujesz (Barricade - 2) drzwi czy też zdecydujesz się odwrócić uwagę (Distract - 3) porywaczy.
Jeśli wybrałeś pierwszy wariant, to Conrad z Fliss podsuną stół. Po chwili będziesz musiał ponownie dokonać decyzji - czy będziesz pchał go dalej (Push - 4) czy też ukryjesz się (Hide - 5). W pierwszym przypadku umożliwisz wspólną ucieczkę z Fliss i polepszysz relacje z nią. W drugim dziewczyna zostanie złapana przez porywaczy, a relacje z nią ulegną pogorszeniu.
Jeżeli zdecydowałeś się odwrócić uwagę rywali, to Conrad zacznie walić w drzwi i krzyczeć. Po chwili będziesz musiał dokonać kolejnego wyboru. Chodzi o zasłonięcie przejścia (Replace - 6) lub ukrycie się (Hide - 7).
W pierwszym przypadku uda się uciec wszystkim bohaterom. W drugim uruchomi się minigra - jeśli ją zaliczysz, to uciekną wszyscy, w innym przypadku Fliss zostanie złapana. W tym momencie bieżąca scena zostanie zakończona.
Następnie: Man of Medan - An Escape: ucieczka, distributor cap
Spis treści: The Dark Pictures: Man of Medan - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Man of Medan - Abandoned Ship: okręt, przejście przez korytarze