Man of Medan - ważne decyzje i fabularne wybory (Bearings)
Zobacz, jakie wydarzenia odbiją się na fabule.
Jednym z najważniejszych elementów w grze The Dark Pictures - Man of Medan jest dokonywanie różnych wyborów, czy to podczas rozmów z różnymi postaciami czy też wykonując akcje wymagające zręczności. Część z nich znajdzie swoje odbicie w tak zwanych fabularnych trybach (Bearings), do których dostęp można uzyskać z poziomu menu w grze (wystarczy wybrać zakładkę Bearings).
Autorzy przygotowali w sumie osiem, odkrywanych stopniowo, kategorii. Poniżej zamieszczamy ich listę oraz poszczególne decyzje, które podejmujemy podczas zabawy.
Kategorie:
- Proposal
- Speedboat
- The Bends
- The Kitchen Knife
- Military Bandwidth
- Ships in the Night
- Military Bandwidth
Scena - The Duke
Kategoria - Proposal
W trakcie pierwszej rozmowy między Bradem i Aleksem. Możesz zaproponować bratu wybór sentymentalny (Sentimental) i podążanie za głosem serca lub zachowanie ostrożności (Cautious) i przemyślenie sprawy.
Scena - Wreck
Kategoria - Speedboat
Po tym, jak Julia powie, że przygotowała sprzęt do nurkowania będziesz musiał zdecydować czy zabierasz ze sobą bangsticka, czyli podwodną broń palną.
Scena - Dive
Kategoria - Speedboat
Podczas przepływania przez podwodny wrak bombowca dotrzesz do zamkniętych drzwi. W trakcie ich otwierania możesz posłużyć się bangstickiem (jeśli go zabrałeś) lub skorzystać z noża Aleksa.
Scena - Dive
Kategoria - Proposal
Podczas wypływania na powierzchnię po zwiedzeniu wraku samolotu Alex oświadczy się Julii. Możesz przyjąć jego propozycję lub jej odmówić.
Scena - Dive
Kategoria - The Bends
Po oświadczynach Aleksa w łodzi Duke of Milan dojdzie do eksplozji, a Julia będzie chciała, jak najszybciej wypłynąć na powierzchnię, pomijając zasady bezpieczeństwa związane z dekompresją powietrza. Możesz uczynić to na siłę (Panicked) lub posłuchać Aleksa (Reluctant) i wykazać się cierpliwością.
Scena - Dive
Kategoria - Proposal
Po wypłynięciu na powierzchnię po eksplozji na łodzi Duke of Milan Julia pochwali się znajomym pierścionkiem zaręczynowym, o ile wcześniej przyjmiesz oświadczyny Aleksa.
Scena - Intrusion
Kategoria - Proposal
Jeśli Julia zgodziła się na zaręczyny za Aleksem, to chłopak podaruje jej pierścionek. Zostanie on zabrany przez porywaczy, którzy w pewnej chwili postanowią porozmawiać z Julią na osobności.
Scena - Intrusion
Kategoria - Speedboat
Po tym, jak Conrad opuści kajutę będziesz mógł zdecydować czy wybrać ucieczkę czy też zabrać nóż i spróbować zaatakować bandytów.
Scena - Intrusion
Kategoria - Speedboat
Jeśli w poprzedniej decyzji postanowiłeś zaatakować bandytów, to musisz wypełnić zręcznościową sekwencję, aby wziąć Juniora za zakładnika. Jednak Danny przyniesie na pokład Aleksa z przyłożonym do gardła nożem.
Scena - Caskets
Kategoria - The Kitchen Knife
Po dotarciu do kuchni udaj się w lewo. Na blacie znajdziesz nóż, który możesz podnieść lub zostawić go na miejscu.
Scena - Danny
Kategoria - Military Bandwidth
W pokoju, gdzie Danny spanikuje i weźmie za postać czapkę na patyku. Po scence możesz się jej przyjrzeć.
Scena - Danny
Kategoria - Ships in the Night
W hangarze z pojazdami. Z lewej strony jest zaułek z ciałem, przy którym znajdziesz nóż, który można podnieść.
Scena - Finding Friends
Kategoria - Ships in the Night
W ostatniej lokacji w scenie, gdzie Brad będzie zeskakiwał na dół. Na ziemi, pod wiszącymi z lewej zwłokami, znajduje się klucz, który możesz podnieść.
Scena - Ritual
Kategoria - Ships in the Night
W sali balowej. Jeśli nie wyszedłeś Fliss na zewnątrz, to w pomieszczeniu pojawi się postać w kapturze. Możesz zadźgać ją nożem (jeśli go posiadasz) albo uciec. Zadecydujesz tym samym o życiu lub śmierci Brada, który okaże się zakapturzonym majakiem Fliss.
Scena - Ritual
Kategoria - Ships in the Night
Scena podobna do poprzedniej, ale jeśli wyjdziesz Fliss na zewnątrz i się dotlenisz. Spowoduje to, że halucynacje z salą balową znikną. Jeśli wejdziesz w interakcję z wodą na ścianie, kablami z prądem, zwłokami na ziemi, szafką z trupem oraz książką na stoliku, to z góry spadnie Brad. Jeśli posiada maskę gazową, to rozpozna Fliss i bohaterowie przejdą razem dalej. Jeśli jej nie posiada (a zdobyłeś nim wcześniej klucz), to zaatakuje Fliss - możesz wykazać się zręcznością i uniknąć ciosów, a jeżeli ta sztuka się nie uda, to dziewczyna zostanie zabita.
Scena - Pressure
Kategoria - Ships in the Night
Po dotarciu do miejsca, gdzie należy zejść na dół musisz zdecydować czy uczyni to Fliss czy też Brad.
Scena - Pressure
Kategoria - Ships in the Night
Niedługo po poprzednim wyborze. Po zejściu na dół otwórz drugie drzwi, co spowoduje zalanie pomieszczenia wodą.
Scena - Pressure
Kategoria - Ships in the Night
Kontynuacja niedawnych wyborów. Na tę decyzję ma wpływ to czy tonąca postać przeżyje czy też utonie.
Scena - Plunged
Kategoria - Kitchen Knife
Po walce Julii z sobowtórem Aleksa i wypłynięciu na powierzchnię, pojawi się kolejny Alex. Jeśli wcześniej podniosłeś w kuchni nóż, to przeciwnik go podniesie i zacznie gonić bohaterów.
Scena - Revenge
Kategoria - Kitchen Knife
W kolejnej scenie ucieczki przed sobowtórem będziesz musiał kilka razy wykazać się refleksem (po wyborze drogi ucieczki na skrzyżowaniu). W zależności od tego czy bohaterom uda się uciec czy też Julia zginie, odbije się to na fabule.
Scena - Distress Signal
Kategoria - Military Bandwitdh
Po dotarciu na mostek i przejściu przez niego dojdziesz do pokoju nawigacyjnego. Podejdź do radia z lewej i uruchom je.
Scena - Distress Signal
Kategoria - Military Bandwitdh
Kolejna decyzja fabularna zapadnie podczas obsługi wspomnianego wyżej radia. Wpłynie na nią fakt czy przed wyłączeniem radia zdołasz wysłać armii namiary okrętu czy też nie.
Scena - Depths
Kategoria - Military Bandwidth
Po zeskoczeniu na dół po zepsutej drabinie udaj się w prawo. Zanim przejdziesz dalej w lewo zwróć uwagę na dźwignię z prawej. Jeśli ją podniesiesz, to chwilowo przywrócisz zasilanie oraz ponownie uruchomisz radio.
Scena - Depths
Kategoria - Military Bandwidth
Po zejściu na dół po zniszczonej drabinie i kontynuowaniu eksploracji dotrzesz do aparatu oddechowego - będziesz mógł go ze sobą zabrać lub zostawić.
W dalszej części sceny spotkasz się z Olsonem. Jeśli podczas ucieczki przed nim zachowasz ciszę, zaliczając minigrę, to aparat zostanie zabrany przez bohaterów. Jeżeli zdradzisz swoją pozycję w korytarzu, to sprzęt zostanie porzucony.
Scena - Depths
Kategoria - Proposal
Jeśli podczas pierwszego spotkania z Olsonem zachowasz zimną krew i nie zdradzisz położenia bohaterów (zaliczając minigrę), to wejdziesz do pomieszczenia z martwym Dannym. Po chwili pojawi się wybór między ucieczką (Run) i sprawdzenie ciała (Inspect). Jeżeli wcześniej Julia przyjęła zaręczyny Aleksa, to w dłoni martwego mężczyzny znajdziesz pierścionek.
Scena - Junior
Kategoria - Junior
Sprawa związana z rozmową, w trakcie której przestępca trzyma bohaterów na muszce. Dobre odpowiedzi (Worried, Indignant, Distract) spowodują, że zginie tylko Junior. Jeśli dialog potoczy się w inny sposób, to zginie również jedna z postaci.
Scena - Olson, Flooded
Kategoria - The Distributor Cap
W scenie walki z Olsonem w hangarze. Kiedy przeciwnik otworzy śluzę i zaleje pomieszczenie wodą ważne będzie złapanie mechanizmu distributor cap w odpowiednim momencie. Jeśli tego nie uczynisz lub jeżeli nie wygrasz pojedynku z Olsonem pod grodzią, to mechanizm zostanie zniszczony, a bohaterowie nie będą mogli w zakończeniu uruchomić łodzi.
Aktualizacja wkrótce.
Następnie: Man of Medan: miejsca śmierci bohaterów
Spis treści: The Dark Pictures: Man of Medan - Poradnik, Solucja