Manor Lords idzie jak burza. Sprzedaż gry przekroczyła kolejny kamień milowy
W mniej niż miesiąc.
Manor Lords nie zatrzymuje się na drodze do zostania wielkim hitem tego roku. Wydawca Hooded Horse ogłosił przebicia znaczącego kamienia milowego - gra sprzedała się już w ponad 2 mln kopii.
Przypomnijmy, że barierę 1 mln udało się przebić w zaledwie jeden dzień od premiery. Na kolejny trzeba było poczekać nieco dłużej, ale wynik 2 mln sprzedanych kopii w trzy tygodnie to niewątpliwie osiągnięcie, którym wypada się pochwalić.
„Wspaniale jest widzieć, jak wielu graczy daje Manor Lords szanse” - mówił Tim Bender, dyrektor generalny Hooded Horse, cytowany w notce prasowej. „Mieliśmy całkiem optymistyczne oczekiwania, a nawet i dzikie nadzieje, ale osiągnięcie dwóch milionów kopii Manor Lords w tak krótkim czasie przekroczyło nawet te oczekiwania”.
Raczej nikt nie powinien mieć już wątpliwości, że Manor Lords to absolutny rekordzista spośród gatunku city-builderów. Co ciekawe, wynikom sprzedaży nie zaszkodziły najwyraźniej przedpremierowe komunikaty, w których twórca gry studził nadzieje fanów strategii i RTS-ów.
Dziś zainteresowanie Manor Lords nie już tak wysokie jak na premierę, ale to raczej mało zaskakująca wiadomość. Szczytowy wynik aktywności z ostatniej doby to ok. 24 tysiące osób grających jednocześnie. Zapewne statystyki nieco odżyją wraz z wydaniem pierwszej większej aktualizacji, dostępnej jak na razie wyłącznie w ramach testów.
Obecnie nie jest jasne, kiedy patch zadebiutuje oficjalnie. Z ważniejszych nowości wymienić można osłabienie handlu w drzewku rozwoju osady, nowy system podatków czy zmiany balansu rozgrywki, choćby w konsumpcji piwa przez chłopów.