Skip to main content

Mapa GTA 5 z drukarki 3D - fan poświęcił setki godzin na projekt

Skomplikowana procedura.

Pochodzący ze Stanów Zjednoczonych artysta Dom Riccobene odtworzył całą mapę GTA 5 w pomniejszonej skali, korzystając ze skrupulatnie zgromadzonych danych i drukarki 3D. Projekt był bardziej skomplikowany, niż można się spodziewać - zajął ok. 400 godzin.

Najpierw Riccobene napisał skrypt szczegółowo skanujący teren i budynki, a następnie przeprowadził testy w wirtualnym świecie Red Dead Redemption 2. Program udało się następnie przenieść do Grand Theft Auto 5.

Program był w stanie zeskanować obszar o maksymalnym promieniu jednego kilometra wokół postaci w grze, co oznaczało, że autor musiał powoli i systematycznie gromadzić dane o kolejnych fragmentach stanu San Andreas, przesuwając bohatera i powtarzając proces. Twierdzi, że jeden skan to ponad milion zapisanych punktów kluczowych otoczenia.

Kolejnym etapem było „sklejenie” cyfrowych fragmentów mapy i przypisanie wspomnianych powyżej punktów do realnych koordynatów na Ziemi. Dopiero to pozwoliło na stworzenie tzw. siatki elewacji, a następnie wykorzystanie profesjonalnego oprogramowania kartograficznego.

Mapa 3D powstała z płytek, przy czym o ile niektóre drukowały się zaledwie w godzinę, inne - bardziej szczegółowe i zawierające budynki - potrzebowały nawet dwunastu godzin. W rozmowie z Kotaku, Riccobene wspomniał, że samo drukowanie zajęło łącznie 125 godzin.

Utalentowany artysta nie zamierza spocząć na San Andreas - planuje już stworzenie takiej samej mapy Red Dead Redemption 2.

Zobacz także