Skip to main content

Mario Kart 8 - porównanie nowych i oryginalnych tras z gry wyścigowej Nintendo

Oraz garść szczegółów.

Martio Kart 8 to kolejna odsłona zasłużonej serii Nintendo, zmierzająca wyłącznie na konsole Wii U. Całość działa teraz w rozdzielczości 1080p i w płynnych 60 klatkach na sekundę, ale warto przyjrzeć się, jak licencja rozwijała się przez lata.

Poniżej znaleźć można materiał wideo od brytyjskiej redakcji Eurogamera, w którym klasyczne trasy porównano z ich współczesnymi odpowiednikami, uzupełnionymi o dodatkowe efekty graficzne i duże lepsze tekstury.

Nagranie bezpośrednio z prezentacjiZobacz na YouTube

Jak zazwyczaj, twórcy przygotowali 16 powracających poziomów oraz 16 nowych. Te klasyczne trasy uzupełniono o nową mechanikę rozgrywki z Mario Kart 8 - antygrawitację, a także szybowanie i wstawki podwodne. Na znanym z N64 Toad's Turnpike ponownie pojawiają się znienawidzone ciężarówki, a Moo Moo Meadows z Mario Kart Wii otrzymało dynamiczne oświetlenie i bogatszą zieleń.

Po włączeniu trybu podzielonego ekranu dla trzech lub czterech osób, płynność zdecydowanie spada - Nintendo twierdzi, że do 30 klatek na sekundę. Zmniejszają się także inne właściwości, jak zasięg widzenia dla niektórych detali.

W pełnej wersji pojawią się co najmniej dwie nowe bronie, w tym Piranha Plant z ubiegłorocznego Super Mario 3D World - doniczka wyeliminuje przejeżdżających w pobliżu przeciwników. Kolejna opcja w arsenale to Boomerang Flower, dysponujące trzema strzałami i automatycznym naprowadzaniem.

Rozszerzono także możliwości GamePada. Kontroler służy już nie tylko za klakson, ale pozwala również na zmianę opcji, wyświetlenie mapy czy listy zawodników, co zmniejsza liczbę informacji wyświetlanych bezpośrednio na ekranie telewizora.

Mario Kart 8 ukaże się 30 maja.

Zobacz na YouTube

Zobacz także