Mark Zuckerberg krytykuje Apple za niewłaściwą „filozofię” ich gogli VR
Siedzenie na kanapie kontra aktywności społeczne.
Podczas ostatniego spotkania z pracownikami Meta, prezes koncernu Mark Zuckerberg odniósł się do niedawnej prezentacji gogli wirtualnej rzeczywistości Apple Vision Pro. Twórca Facebooka nie widzi w produkcie konkurencji zagrożenia, wskazując na znaczą różnicę cen, ale też odmienną „filozofię”, jaką kierują się obie firmy.
Jak informuje serwis The Verge, którego redakcja gościnnie także brała udział w spotkaniu, Zuckerberg przyznał, że był bardzo ciekawy wejścia Apple na rynek VR, ale ostatecznie nie widzi w modelu Vision Pro zagrożenia dla własnej linii produktów Meta Quest. Zauważył, że headset od producenta iPhona nie wprowadza żadnych nowatorskich rozwiązań, których „zespół Meta już by nie zbadał albo chociaż rozważał”. Skrytykował też zaporową cenę oraz wysokie zużycie energii. Co ciekawe jednak, wyciągnął również bardziej „filozoficzne” wnioski z prezentacji konkurenta.
„Myślę, że ten pokaz naprawdę pokazuje różnicę w wartościach i wizji, którymi kierują się nasze firmy i myślę, że to naprawdę ważna sprawa. Wprowadzamy innowacje, żeby nasze produkty z pewnością były łatwo dostępne i miały przystępną cenę dla każdego” - mówi Zuckerberg. „Co jednak ważniejsze, nasza wizja metaverse opiera się w całości na interakcjach społecznych. Chodzi o ludzi, znajdujących nowe rodzaje interakcji i odczuwających bliskość na nowe sposoby. W naszym produkcie chodzi o bycie aktywnym i robienie fajnych rzeczy”.
„Z drugiej strony każde demo, jakie pokazało Apple, przedstawiało osobę siedzącą samotnie na kanapie. Mam na myśli, że to może być oczywiście wizja przyszłości komputerów, ale nie taka, jaką ja chcę. Tutaj pojawia się prawdziwa różnica w filozofii, w jakiej podchodzimy do tego tematu. I widząc, co zaprezentowali i jak chcą z nami konkurować, jestem jeszcze bardziej podekscytowany i optymistyczny z myślą, że to co robimy jest naprawdę istotne i przyniesie nam sukces. To będzie zabawna przygoda” - kończy prezes.
Przypomnijmy, że Apple Vision Pro zadebiutuje na początku roku w cenie 3499 dolarów (ok. 15 tys. złotych) i początkowo będzie dostępne jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych. Dla porównania, za również zapowiedziane niedawno Meta Quest 3 zapłacimy 499 dolarów (ok. 2600 złotych) przy wyborze tańszej wersji ze 128 gigabajtami wbudowanej pamięci. Najnowsze gogle twórców Facebooka trafią też na rynek wcześniej - docelowo jesienią tego roku.