Marka Rage „nie jest martwa”
Tim Willits z id Software: „Jestem dumny z wykreowanego uniwersum”.
Tim Willits z id Software poinformował podczas imprezy QuakeCon, że wydana w 2011 roku strzelanka Rage może doczekać się kontynuacji, a marka „nie jest martwa”.
- Jestem dumny z tego, co zrobiliśmy. Jestem dumny z wykreowanego uniwersum - mówił reżyser kreatywny i były współwłaściciel studia. - Aktualnie nic z nim nie robimy, ale zaprojektowałem je w taki sposób, by można łatwo do niego wrócić. Wciąż jestem dumny, że zrobiliśmy coś innego - to nie był tytuł podobny do naszych wcześniejszych dokonań.
Deweloper, cytowany przez serwis Joystiq, wypowiedział się także na temat silnika id Tech 5, napędzającego Rage, a w przyszłości także nowe gry firmy z Teksasu.
- Chcieliśmy zrobić jeden silnik do wszystkich zastosowań - wyjaśnił. - Pomocne jest stworzenie mocnej technologii. Jak powiedział John Carmack, teraz dodajemy tylko kolejne elementy, związane z nowymi konsolami. Umożliwiliśmy tworzenie różnorodnych gier, ponieważ technologia jest elastyczna, mocna i działa na wszystkim.
Rage zostało wydane w październiku 2011 roku. Bohater gry budzi się wewnątrz Arki, jednym ze schronów, które miały ocalić ludzkość przez nuklearną zagładą. Okazuje się, że powierzchnia planety opanowana jest przez mutanty i bandytów. Autorytarne rządy sprawuje Władza, z którą musimy się rozprawić.