Mass Effect 3 na Unreal Engine 5 - fan odtworzył stację Omega
Tak mógłby wyglądać remake?
Jeden z fanów na silniku Unreal Engine 5 odtworzył Omegę - lokację z Mass Effect 3, którą wprowadzono do gry w dodatku.
Autorem projektu jest niejaki Leo Torres, który w przeszłości już odświeżał niektóre elementy gier BioWare. Przykładowo kilka miesięcy temu w podobny sposób odnowił obszar z Dragon Age: Inkwizycja.
Przenosząc Omegę - stację kosmiczną zamieszkaną przez przestępców z uniwersum Mass Effect - twórca zastosował rozwiązanie Nanite, którego użył do powielenia elementów otoczenia. Wykorzystał także system globalnego oświetlenia Lumen.
Torres nie udostępnił projektu w formie grywalnego dema, ale opublikował wideo, pokazujące planszę z bliska. W filmie jest też fragment faktycznego gameplayu, choć w zaprezentowanej sekwencji po lokacji przemieszcza się wyłącznie postać gracza.
Przypomnijmy, że ujawnione jakiś czas temu ogłoszenia o pracę wskazywały, że nowy Mass Effect powstaje na Unreal Engine - BioWare szuka osób doświadczonych w obsłudze silnika od Epic Games. Niewykluczone, że deweloperzy wykorzystają właśnie najnowszą wersję technologii.