Skip to main content

Mass Effect: Andromeda - Aya: pozostałe zadania w Helejosie, cz. 1

Zadania dodatkowe: Ręka rękę myje, Bezpiecznej podróży, Vesaal, W poszukiwaniu przeszłości, Zapomniana historia.

Zadania w Helejosie na planecie Aya przybierają różny charakter. Często w ich trakcie musimy podróżować na inne planety lub skanować anomalie w danych układach. Na początku możesz zapoznać się z mapką, która będzie pokazywać miejsca startu misji. Wszystkie zadania będą odblokowane przy pierwszym swobodnym przemieszczaniu się po planecie, do czego dojdzie wraz z postępami głównego wątku.

Na tej stronie możesz zapoznać się z opisem następujących misji:

  • Ręka rękę myje (1)
  • Bezpiecznej podróży (2)
  • Vesaal (3)
  • W poszukiwaniu przeszłości (4)
  • Zapomniana historia (4)

Zadanie: Ręka rękę myje

W miejscu oznaczonym na mapie (1) spotkasz niejakiego Sohkaa Esofa, z którym przeprowadzisz bardzo interesujący dialog o handlu i znaczeniu waluty, czyli kredytów. W rozmowie okaże się, że jeden z jego dostawców spoza planety przestał się odzywać. Obiecujemy więc pomóc sympatycznemu handlarzowi i w tym celu ruszamy na Voeld, gdzie rozmawiamy z przywódcą ruchu oporu i wartownikiem niedaleko lokacji startowej.

Istnieje szansa, że pierwsze dwie wytyczne zostaną automatycznie zaktualizowane, jeśli na przykład wcześniej byłeś na Voeld i rozmawiałeś ze wspomnianymi postaciami. Następnie udajemy się do miejsca wskazanego na poniższym obrazku, gdzie skanujemy skrzynię z zaopatrzeniem, zwłoki i ewentualnie ślady po ogniu, wyraźnie wskazujące na walkę.

Co ciekawe, w tym momencie od strony zamarzniętego zbiornika wodnego pojawią się kettowie. Po ich pokonaniu, co nie powinno potrwać długo, podchodzimy do oznaczonego niewielkiego pojemnika, z którego pozyskujemy hełm angarskiego komandosa. Wracamy na Ayę i spotykamy się z Sohkim. Mężczyzna w zamian zaproponuje handel, gdyż jest bardzo ciekawy ludzkich kredytów. Misja dobiegnie końca, a my zyskamy nowego handlarza.


Zadanie: Bezpiecznej podróży

Niedaleko od miejsca, w którym rozmawialiśmy ze zleceniodawcą wyżej opisywanego zadania, spotkamy także Maariko (2). Postać przedstawia się jako obserwator niebios, który rejestruje ruchy gwiazd, planet i Plagi. Zwróci także uwagę na nasz statek i postanowi poprosić o pomoc. Zgadzamy się, dzięki czemu prowadzi to nas do przeszukania danych współrzędnych i odnalezienia zaginionego satelity.

Wkraczamy zatem na nasz statek i korzystamy z mapy galaktyki. Pierwszą anomalię (A) odnajdujemy jeszcze w tym samym układzie, kierując się na prawo i do dołu od Ai. Są to współrzędne pierwszej satelity angarów. Następnie przechodzimy do układu Sabeng. W jego prawej części (B) zauważamy kolejnego satelitę.

W układzie Joba z kolei odnajdujemy boję komunikacyjną (C), która prowadzi nas do układu Eriksson, gdzie finalnie odnajdujemy wrak statku (D). Z uzyskaną wiedzą zmierzamy do układu Govorkam, gdzie schodzimy na poziom planety Kadara. Zjeżdżamy do slumsów i kierujemy się do północnej części mapy. Jeśli mamy możliwość dostania się tam za pomocą szybkiej podróży, przygotuj się na automatyczną wymianę ognia.

Musisz bowiem pokonać złomiarzy satelitów, którzy stworzyli tam całkiem rozbudowaną kryjówkę. Zwróć szczególną uwagę na snajpera, który będzie próbował chować się za różnymi osłonami i utrudni ci podejście do kryjówki. Po pokonaniu wszystkich nieprzyjaciół wchodzimy na górny poziom budynku, gdzie w niewielkim pomieszczeniu zabieramy zawartość znajdującego się tam pojemnika. Wracamy na Ayę i rozmawiamy z Maariko, kończąc tym samym misję.


Zadanie: Vesaal

We wskazanym miejscu (3) odnajdujemy ambasador Riallę, szefową dyplomacji Inicjatywy na Ai, która właśnie kończyła rozmawiać z dyrektorem Tannem z Nexusa. Po krótkim dialogu zgadzamy się pomóc kobiecie i dopytujemy o kilka spraw, aby doprowadziło nas to do Sorvisa Lenna. Udajemy się zatem do wspomnianego mężczyzny, aby dopytać o problem związany z groźbami kierowanymi pod jego adres.

W tym miejscu odnajdziesz angara, o którym wspominał Sorvis.

Dopytujemy go o szczegóły dotyczące angarów z ruchu oporu na Ai. Udajemy się do ich siedziby, gdzie skanujemy angara oznaczonego barwnikiem. Jest to niejaki Jarryn Sjek. W zlokalizowaniu go może pomóc powyższy obrazek. Po przeskanowaniu angara rozmawiamy z nim. Nie ma znaczenia jak poprowadzisz dialog. Z uzyskanymi informacjami wróć do ambasador Rialli, której powiesz o wynikach swojego śledztwa.


Zadanie: W poszukiwaniu przeszłości

Udajemy się do kustoszki archiwum Aveli Kjar (4), która prosi cię o odnalezienie miejsca rozbicia promu na Havarl. Udajemy się zatem na wspomnianą planetę i zmierzamy do wraku statku, który znajduje się w wąwozie (zielona kropka). Zejście do promu zaznaczyliśmy z kolei żółtą strzałką na poniższym obrazku.

Miejsce, w którym da się bezpiecznie zejść na dół wąwozu.

Po drodze likwidujemy przeciwników w postaci dzikich zwierząt oraz automatycznych botów różnego rodzaju. Po dotarciu na miejsce katastrofy wykonaj interakcję na kokpicie starożytnego statku kosmicznego, skąd pozyskasz angarski hełm pilota. Z pozyskanym artefaktem wróć do Aveli na planecie Aya. Po oddaniu przedmiotu misja dobiegnie końca i zostanie odblokowana kolejna, opisywana przez nas niżej.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też: Mass Effect: Andromeda - wszystkie misje poboczne (spis alfabetyczny)


Zadanie: Zapomniana historia

Po ukończeniu misji opisywanej powyżej, Avela poprosi cię o odnalezienie jeszcze trzech innych artefaktów. Najpierw zajmijmy się artefaktem na Voeld, który znajduje się w jaskini związanej z zadaniem Wyrwij serce. Zanim nie ukończysz wspomnianej misji, artefakt będzie niedostępny. Gdy już jednak uporasz się z tym zadaniem, przedmiot odnajdziesz we wskazanym na poniższym obrazku miejscu.

Do jaskini dotrzesz przez ogromne pęknięcie w powierzchni Voeld, które zostanie oznaczone na mapie w trakcie trwania opisywanego zadania.

Do jaskini dotrzesz przez wielką wyrwę w powierzchni planety. Co ciekawe, nawet jeśli wcześniej oczyściłeś okolicę, możesz tu ponownie spotkać kettów. Nie będą jednak stawiali zbyt dużego oporu. Kolejny artefakt zdobędziesz w ruinach na szczycie wzgórza w północno-zachodniej części Kadary. Nikt nie będzie bronił do niego dostępu.

Miejsca, w których znajdziesz artefakty na Kadarze i Elaaden.

Ostatni, również nie związany z walką artefakt, odnajdziesz w północno-zachodniej części Elaaden. Dotrzesz tam za pomocą swojego Nomada. Gdzieś po środku olbrzymiej pustyni rzucą ci się w oczy kolejne starożytne ruiny, na których środku odnajdziesz ostatni z trzech przedmiotów.

Posiadając wszystkie artefakty możemy wrócić na planetę Aya, gdzie oczywiście spotykamy się z Avelą i oddajemy jej zdobyte przedmioty. W tym momencie misja dobiegnie końca.

Zobacz także