Mass Effect: Andromeda - broń: najcelniejsze karabiny snajperskie
Najlepsze snajperki dostępne w grze.
Karabiny snajperskie, zwane też wyborowymi lub po prostu snajperkami, są kolejnym typem broni występującym w Mass Effect: Andromeda. Ich głównym przeznaczeniem jest prowadzenie ognia z jak największych odległości - często z takich, z których przeciwnik zaopatrzony na przykład w karabin maszynowy, nie jest w stanie odpowiedzieć ogniem lub jego ostrzał nie jest w stanie zagrozić bohaterowi.
Ten typ broni należy sobie jednak darować na przykład w trakcie walk na małej przestrzeni lub przy oczyszczaniu ciasnych pomieszczeń czy korytarzy. Snajperki charakteryzują się bardzo dużą celnością i zasięgiem strzału. Jest to podstawowy atrybut - z dwoma pozostałymi, czyli zadawanymi obrażeniami i szybkostrzelnością, bywa już różnie. Generalizując można powiedzieć, że im mniejsza szybkostrzelność, tym większe obrażenia.
Od gracza zatem zależy czy wybierze szybkostrzelny, automatyczny karabin wyborowy zadający pojedynczymi pociskami małe obrażenia, ale mogącego strzelać bardzo szybko czy też zdecyduje się na wariant odwrotny - bardzo mocne strzały, ale kosztem ograniczonej szybkości. Oczywiście od tych reguł istnieje wiele wyjątków i niestandardowych modeli.
Czarna Wdowa - potężny karabin snajperski zadający duże obrażenia kosztem szybkostrzelności. Nic tylko przymierzyć i załatwić przeciwnika jednym strzałem z dystansu. Należy pryz tym pamiętać o częstym przeładowaniu, ponieważ magazynek jest dość mały.
- Obrażenia - duże
- Szybkostrzelność - mała
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 3
- Waga broni - 55 (43)
- Tryb prowadzenia ognia - pojedynczy
- Ilość gniazd modyfikacji - 4
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, beryl, lit, element zero
- Koszt danych badawczych: 150
Siekacz - broń służąca do walki raczej na średnich dystansach. Pozwala błyskawicznie oddać serię strzałów trzech strzałów powodując odrzut broni do góry. Wystarczy zatem wymierzyć w korpus przeciwnika, a następne pociski będą lądować wyżej, w tym prawdopodobnie w głowie rywala. A taka seria zadaje już spore obrażenia.
- Obrażenia - małe
- Szybkostrzelność - bardzo duża
- Celność - bardzo duża
- Pojemność magazynka - 15
- Waga broni - 50 (39)
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny (serie)
- Ilość gniazd modyfikacji - 2
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, żelazo, lit, element zero
- Koszt danych badawczych: -
Inferno - broń charakteryzująca się dużą precyzją strzału oraz niestety bardzo małymi obrażeniami. Należy więc oddać sporo strzałów, zanim ustrzelimy rywala. Plusem są natomiast cztery sloty umożliwiające spore modyfikowanie tego modelu.
- Obrażenia - małe
- Szybkostrzelność - średnia
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 6
- Waga broni - 45 (35)
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 4
- Cechy szczególne - ciągły strumień cząsteczek o wysokiej energii, może ulec przegrzaniu
- Materiały do produkcji - polimer Porzuconych, magnez, kadm, wanad
- Koszt danych badawczych: 150
Isharay - klasyczny karabin snajperski sprawdzający się najlepiej w działaniach na duże odległości. Po każdym strzale należy go przeładować, ale jeśli trafimy w cel, to zadamy rywalowi bardzo duże obrażenia.
- Obrażenia - bardzo duże
- Szybkostrzelność - mała
- Celność - bardzo duża
- Pojemność magazynka - 1
- Waga broni - 60 (47)
- Tryb prowadzenia ognia - pojedynczy
- Ilość gniazd modyfikacji - 3
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - angarski kryształ medytacyjny, włókna skorupy, fluoryt, wanad
- Koszt danych badawczych: 125
Lanat - karabin przydający się do walki na większe dystanse, kiedy mamy możliwość spokojnego wycelowania w przeciwnika. Głównym atutem tej broni jest bowiem możliwość przytrzymania spustu w celu naładowania mocniejszego strzału. Jeśli mamy go wystarczająco dużo, a cel nie zniknie nam z linii strzału, to możemy zadać mu dodatkowe obrażenia.
- Obrażenia - średnie
- Szybkostrzelność - mała
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 2
- Waga broni - 50 (39)
- Tryb prowadzenia ognia - pojedynczy
- Ilość gniazd modyfikacji - 3
- Cechy szczególne - można przytrzymać spust w celu naładowania mocniejszego strzału
- Materiały do produkcji - stop kettów, beryl, kadm, element zero
- Koszt danych badawczych: -
M-90 Indra - snajperka automatyczna wystrzeliwująca pociski raniące nie tylko cel, ale także pobliskich rywali. Charakteryzuje się bardzo dużą szybkostrzelnością oraz precyzją, jednak należy mieć na uwadze, że do zabicia przeciwnika na ogół trzeba wystrzelić dużą liczbę pocisków.
- Obrażenia - bardzo małe
- Szybkostrzelność - bardzo duża
- Celność - bardzo duża
- Pojemność magazynka - 25
- Waga broni - 45 (35)
- Tryb prowadzenia ognia - automatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 3
- Cechy szczególne - możliwość prowadzenia ognia ciągłego
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, grafit, kadm, element zero
- Koszt danych badawczych: 125
N-7 Waleczny - bardzo celna snajperka, z której można prowadzić ogień w trybie półautomatycznym. Zadaje średnie obrażenia, dlatego warto celować nią w najbardziej newralgiczne miejsca u przeciwników, zwłaszcza w głowę.
- Obrażenia - średnie
- Szybkostrzelność - średnia
- Celność - bardzo duża
- Pojemność magazynka - 5
- Waga broni - 45 (35)
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 4
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, grafit, nikiel, wanad
- Koszt danych badawczych: 150
Naladen - interesująca propozycja dla wszystkich lubiących eksplozje oraz eliminowanie całych grup przeciwników. Karabin wystrzeliwuje pocisk, który po trafieniu w cel, ziemię lub podłoże eksploduje zadając średnie obrażenia wszystkim okolicznym rywalom. Przydaje się zwłaszcza w walce z oddziałami wrogów stojącymi blisko siebie.
- Obrażenia - średnie
- Szybkostrzelność - mała
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 4
- Waga broni - 55 (43)
- Tryb prowadzenia ognia - pojedynczy
- Ilość gniazd modyfikacji - 4
- Cechy szczególne - plazmatyczne pociski przy wybuchu rażą okoliczny teren
- Materiały do produkcji - stop kettów, włókna z łusek, nikiel, wanad
- Koszt danych badawczych: 150
Raptor - karabin snajperski pozwalający bardzo szybko oddawać kolejne strzały. Dzięki temu oraz pojemnemu magazynkowi, możemy zasypywać przeciwników gradem pocisków, co przydaje się zwłaszcza w walkach na średnim dystansie.
- Obrażenia - małe
- Szybkostrzelność - bardzo duża
- Celność - bardzo duża
- Pojemność magazynka - 15
- Waga broni - 40 (31)
- Tryb prowadzenia ognia - pojedynczy lub automatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 2
- Cechy szczególne - możliwość prowadzenia automatycznego ognia
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, żelazo, fluoryt, wanad
- Koszt danych badawczych: -
Cień - interesująca snajperka wystrzeliwująca wiązkę laserową. Im dłużej jej strumień utrzymasz na celu, tym większe obrażenia mu zadasz. Potrafi być zabójcza, ale należy pamiętać, że na ostrzał należy poświęcić nieco więcej czasu niż w przypadku zwykłych pocisków, które po prostu lądują w celu i dają możliwość natychmiastowego ukrycia się. Tutaj jesteś narażony na ostrzał nieco dłużej.
- Obrażenia - małe
- Szybkostrzelność - bardzo duża
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 48
- Waga broni - 55 (43)
- Tryb prowadzenia ognia - wiązka lasera
- Ilość gniazd modyfikacji - 3
- Cechy szczególne - ciągły strumień cząsteczek o wysokiej energii, może ulec przegrzaniu
- Materiały do produkcji - polimer Porzuconych, krzem, lit, element zero
- Koszt danych badawczych: 125
Zdobywca - snajperka zadająca średnie obrażenia, którą możemy prowadzić pojedynczy ogień. Jej zaletą jest spora precyzja przy celowaniu oraz trzy sloty służące różnym modyfikacjom.
- Obrażenia - średnie
- Szybkostrzelność - mała
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 4
- Waga broni - 45 (35)
- Tryb prowadzenia ognia - pojedynczy
- Ilość gniazd modyfikacji - 3
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, miedź, nikiel, wanad
- Koszt danych badawczych: 125
Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja
Zobacz też:
- Mass Effect: Andromeda - wszystkie bronie: rodzaje i cechy
- Mass Effect: Andromeda - interfejs i koło wyboru broni
Żmija - karabin pozwalający w średnim tempie oddać trzy strzały, po których należy przeładować magazynek. Jest bardzo celny, dlatego wystarczy namierzyć przeciwnika i pociągać za spust tak długo, aż padnie.
- Obrażenia - średnie
- Szybkostrzelność - mała
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 3
- Waga broni - 50 (39)
- Tryb prowadzenia ognia - pojedynczy
- Ilość gniazd modyfikacji - 2
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, żelazo, nikiel, wanad
- Koszt danych badawczych: -
Wdowa - karabin snajperski zadający przeciwnikom duże obrażenia. Najlepiej korzystać z niego na dużych odległościach, ponieważ jest to broń bardzo precyzyjna, ale wymagająca przeładowania po każdym oddanym strzale.
- Obrażenia - duże
- Szybkostrzelność - mała
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 1
- Waga broni - 65 (51)
- Tryb prowadzenia ognia - pojedynczy
- Ilość gniazd modyfikacji - 2
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, miedź, kadm, element zero
- Koszt danych badawczych: -