Mass Effect: Andromeda - broń: najpotężniejsze strzelby
Wszystkie strzelby w grze.
Strzelby to kolejny rodzaj broni stosowanych w Mass Effect: Andromeda. Chociaż na polu bitwy występują nieco rzadziej niż karabiny, to często są nieocenione zwłaszcza w walkach na bliskim dystansie. Z reguły charakteryzują się dość małą szybkostrzelnością i precyzją, ale nadrabiają to rozpryskowymi pociskami, które zadają stojącym blisko rywalom ogromne obrażenia.
Warto z nich zatem korzystać podczas toczenia pojedynków na małym dystansie w otwartym terenie, a zwłaszcza w różnego rodzaju zamkniętych i ciasnych lokacjach. Oprócz zwyczajnych modeli warto zwrócić uwagę na pewnie nietypowe odmiany strzelb.
Wśród nich jest między innymi Krzyżowiec, pozwalający prowadzić celny ogień na większy dystans, Karabinek Reegar umożliwiający strzelanie pociskami elektrycznymi oraz Jad, z którego możesz wystrzeliwać pociski rozpryskowe.
Dhan - nietypowa odmiana plazmowej strzelby, w której nie dochodzi do rozprysku pocisków, ale wystrzelenia jednego o ogromnej sile rażenia. Na celowanie należy więc poświęcić nieco więcej czasu, ale wysiłek się opłaca. Warto też zwrócić uwagę na dużą liczbę gniazd, umożliwiających modyfikowanie broni.
- Obrażenia - bardzo duże
- Szybkostrzelność - mała
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 2
- Waga broni - 30 (23)
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 4
- Cechy szczególne - wystrzeliwuje pocisk skumulowanej plazmy, bez rozrzutu
- Materiały do produkcji - stop kettów, włókna z łusek, nikiel, wanad
- Koszt danych badawczych: 150
Adept - klasyczna strzelba, nadająca się bardzo dobrze do eliminowania przeciwników na małych dystansach, chociaż należy pamiętać o dość długim czasie przeładowania. Nie posiada żadnych cech szczególnych ani specjalnych opcji rozwoju i modyfikacji.
- Obrażenia - duże
- Szybkostrzelność - mała
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 4
- Waga broni - 35 (27)
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 2
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, żelazo, fluoryt, element zero
- Koszt danych badawczych: brak
Hesh - nietypowa strzelba, która nad siłę strzału stawia sporą szybkostrzelność oraz celność. Wystrzeliwanie dłuższych serii pocisków jest możliwe dzięki zastosowaniu powiększonego magazynka, mieszczącego 10 plazmatycznych naboi.
- Obrażenia - małe
- Szybkostrzelność - średnia
- Celność - średnia
- Pojemność magazynka - 10
- Waga broni - 40 (31)
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 3
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - stop kettów, beryl, lit, wanad
- Koszt danych badawczych: 125
Katana - kolejna klasyczna strzelba sprawdzająca się nieźle w walkach na małych dystansach. W przeciwieństwie do np. Adepta, ten oręż bardziej kładzie nacisk na szybkostrzelność kosztem mniejszych obrażeń, zadawanych przez pojedyncze pociski. Poza tym nie wyróżnia się niczym specjalnym.
- Obrażenia - średnie
- Szybkostrzelność - mała
- Celność - średnia
- Pojemność magazynka - 5
- Waga broni - 40 (31)
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 2
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, żelazo, kadm, wanad
- Koszt danych badawczych: brak
Krzyżowiec - bardziej precyzyjny model strzelby charakteryzujący się zadawaniem sporych obrażeń oraz dużą celnością . Nadaje się dobrze do walki z nieco bardziej oddalonymi celami, ponieważ nie wystrzeliwuje pocisków rozpryskowych, ale pojedyncze.
- Obrażenia - duże
- Szybkostrzelność - mała
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 4
- Waga broni - 35 (27)
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 2
- Cechy szczególne - strzela pojedynczymi, nierozpryskującymi się pociskami
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, miedź, kadm, wanad
- Koszt danych badawczych: 150
Pirania - interesujący model strzelby, dzięki któremu możesz prowadzić zarówno ogień automatyczny, jak i półautomatyczny. Pierwsza możliwość spisuje się świetnie w walce z grupami wrogów na małych dystansach (np. w ciasnych pomieszczeniach), a druga kiedy możemy na wymianę ognia poświęcić nieco więcej czasu. Należy przy tym zaznaczyć dość sporą wagę broni.
- Obrażenia - średnie
- Szybkostrzelność - średnia
- Celność - średnia
- Pojemność magazynka - 8
- Waga broni - 50 (39)
- Tryb prowadzenia ognia - automatyczny lub półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 3
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, miedź, lit, wanad
- Koszt danych badawczych: 125
Karabinek Reegar - ciekawa odmiana strzelby, która zamiast pojedynczych strzałów wystrzeliwuje nieprzerwany, elektryczny strumień. Możesz w ten sposób bardzo szybko pozbawić wybranego przeciwnika zdrowia. Należy jednak pamiętać, że pomimo dość sporego magazynka, ciągłe trzymanie palca na spuście szybko wyczerpie zapas amunicji.
- Obrażenia - małe
- Szybkostrzelność - bardzo duża
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 36
- Waga broni - 30 (23)
- Tryb prowadzenia ognia - ciągły
- Ilość gniazd modyfikacji - 3
- Cechy szczególne - strzela wiązką elektryczną
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, miedź, fluoryt, element zero
- Koszt danych badawczych: 125
Ruzad - idealny wybór dla fanów klasycznych rozwiązań. Ogromna siła ognia, przyzwoita celność i mała szybkostrzelność sprawiają, że czuć przysłowiowego „kopa” w trakcie strzelania. Nie należy przy tym liczyć na jakieś inne, szczególne fajerwerki.
- Obrażenia - bardzo duże
- Szybkostrzelność - mała
- Celność - średnia
- Pojemność magazynka - 3
- Waga broni - 45 (35)
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 2
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, żelazo, nikiel, element zero
- Koszt danych badawczych: 100
Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja
Zobacz też:
- Mass Effect: Andromeda - wszystkie bronie: rodzaje i cechy
- Mass Effect: Andromeda - interfejs i koło wyboru broni
Wypluwacz - prawdziwa „snajperka” wśród strzelb. Wprawdzie jej obrażenia i szybkostrzelność nie powalają, ale broń wyróżnia się w swojej klasie bardzo dużą celnością, dzięki czemu możesz prowadzić pojedynki na większe odległości. A nawet jeśli źle przymierzysz, to pociski same znajdą drogę do pobliskiego celu.
- Obrażenia - średnie
- Szybkostrzelność - średnia
- Celność - bardzo duża
- Pojemność magazynka - 10
- Waga broni - 35 (27)
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 4
- Cechy szczególne - ciągły strumień cząsteczek o wysokiej energii, może ulec przegrzaniu
- Materiały do produkcji - polimer Porzuconych, magnez, lit, wanad
- Koszt danych badawczych: 150
Jad - dobre rozwiązanie do walki z przeciwnikami nachalnie ukrywającymi się za wszelkiego rodzaju osłonami. Dzięki niej wystrzeliwujesz pocisk lecący parabolą. Po trafieniu w cel lub podłoże dochodzi do obszarowej eksplozji, rażącej przeciwników mniejszymi ładunkami.
- Obrażenia - średnie
- Szybkostrzelność - mała
- Celność - średnia
- Pojemność magazynka - 5
- Waga broni - 45 (35)
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 3
- Cechy szczególne - prowadzenie ognia na zasadzie rozpryskowego moździerza
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, beryl, kadm, wanad
- Koszt danych badawczych: 125