Mass Effect: Andromeda - broń: wszystkie pistolety
Najlepsze pistolety dostępne w grze.
Wprawdzie pistolety w Mass Effect: Andromeda nie są na ogół główną bronią żołnierzy, ale mogą stać się głównym orężem niektórych klas postaci. Ponadto sprawdzają się świetnie, jako drugorzędna broń dla bohaterów korzystających z większych broni. W gorących sytuacjach lepiej jest bowiem wyjąć pistolet niż tracić cenne sekundy na przeładowanie broni.
Pistolety są wykorzystywane głównie w walkach na małych i średnich dystansach. W pierwszym przypadku dobrze sprawdzają się modele automatyczne, mogące w kilka chwil opróżnić cały magazynek. Wprawdzie w trakcie takiego prowadzenia ognia precyzja znacznie spada, ale w ciasnych pomieszczeniach często nie ma to większego znaczenia. Podczas starć na nieco większe odległości warto przemyśleć zastosowanie pistoletów półautomatycznych o dużej sile strzału oraz precyzyjności.
Warto też zwrócić uwagę na niektóre modele specjalne. Przykładowo Szpon jest na dobrą sprawę zminiaturyzowaną strzelbą, natomiast Skorpion to nic innego, jak podręczny granatnik, którym możemy w kilka chwil rozbić grupę stojących blisko siebie rywali.
Przy każdym z pistoletów zawarliśmy koszt jego zbadania, a także przedmioty potrzebne do jego wytworzenia. Niektóre pozycje nie posiadają danych na ten temat, gdyż zdobycie danej broni odbywa się w inny sposób.
Kat - bardzo zrównoważony pistolet. Nie wybija się szczególnie żadną z cech związaną bezpośrednio z zadawanymi obrażeniami, ale dysponuje bardzo dużą celnością, dzięki czemu jest odpowiedni do walk nawet na większych dystansach.
- Obrażenia - średnie
- Szybkostrzelność - średnia
- Celność - bardzo duża
- Pojemność magazynka - 6
- Waga broni - 10 wariant podstawowy (8 wariant najbardziej rozwinięty)
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 2
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, żelazo, lit, pierwiastek zero
- Koszt danych badawczych: n/d
PM Ładowacz - zadaje niewielkie obrażenia, ale ma bardzo duży magazynek i jest szybkostrzelny. Te ograniczenia sprawiają, że nadaje się raczej tylko na małych dystansach. W jego przypadku warto zainwestować w ulepszenia zwiększające zadawane obrażenia.
- Obrażenia - małe
- Szybkostrzelność - wysoka
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 50
- Waga broni - 15 (12)
- Tryb prowadzenia ognia - automatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 2
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, beryl, kadm, wanad
- Koszt danych badawczych: 100
Wyrównywacz - jeszcze większa celność niż w przypadku poprzednika, ale ponownie nieco małe obrażenia. Można go dobrze zmodyfikować, a to ze względu na posiadanie aż trzech gniazd modyfikacji. Nie trzeba go przeładowywać, ale przy dłuższych seriach potrafi się przegrzewać.
- Obrażenia - małe
- Szybkostrzelność - wysoka
- Celność - bardzo duża
- Pojemność magazynka - 42
- Waga broni - 20 (16)
- Tryb prowadzenia ognia - automatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 3
- Cechy szczególne - brak konieczności przeładowywania, ale tendencja do przegrzewania
- Materiały do produkcji - polimer Porzuconych, magnez, wanad, nikiel
- Koszt danych badawczych: 125
PM Szerszeń - sprawdzi się na większych dystansach, dzięki połączeniu dużej szybkostrzelności i niezłej celności. Posiada też przydatny tryb wystrzeliwania trzech pocisków naraz. Posiada trzy gniazda modyfikacji, dzięki czemu można go łatwo dopasować do swoich potrzeb.
- Obrażenia - małe
- Szybkostrzelność - bardzo wysoka
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 24
- Waga broni - 15 (12)
- Tryb prowadzenia ognia - trzy-pociskowe serie
- Ilość gniazd modyfikacji - 3
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, miedź, fluoryt, pierwiastek zero
- Koszt danych badawczych: 125
M-3 Predator - zrównoważone cechy czynią z niego dobry wybór dla każdego stylu gry.
- Obrażenia - małe
- Szybkostrzelność - wysoka
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 15
- Waga broni - 5 (4)
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 2
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, miedź, nikiel, pierwiastek zero
- Koszt danych badawczych: n/d
Falanga - nie robi większego wrażenia żadną z cech, ale ze względu na całkiem dużą celność stanowi dobry wybór jako uzupełnienie orężu na większe dystanse.
- Obrażenia - małe
- Szybkostrzelność - średnia
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 12
- Waga broni - 10 (8)
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 2
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, żelazo, kadm, pierwiastek zero
- Koszt danych badawczych: n/d
N7 Orzeł - choć nie zadaje zbyt dużych obrażeń, jego szybkostrzelność i celność sprawiają, że dobrze się sprawdzi jako alternatywa dla karabinów snajperskich przy wykorzystaniu na słabszych przeciwników. Posiada aż cztery gniazda ulepszeń, dzięki czemu możemy z niego stworzyć naprawdę groźną broń.
- Obrażenia - małe
- Szybkostrzelność - wysoka
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 18
- Waga broni - 15 (12)
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 4
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, miedź, lit, pierwiastek zero
- Koszt danych badawczych: 150
PM Huragan - celny i szybkostrzelny. Spory magazynek i cztery gniazda na modyfikacje to również jego ważne cechy.
- Obrażenia - małe
- Szybkostrzelność - bardzo wysoka
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 40
- Waga broni - 25 (19)
- Tryb prowadzenia ognia - automatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 4
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, żelazo, fluoryt, pierwiastek zero
- Koszt danych badawczych: 150
PM Rozerad - znakomita broń wykorzystująca energię plazmową. Bardzo duża pojemność magazynka i cztery sloty na modyfikacje sprawiają, że jest to jeden z najlepszych pistoletów maszynowych w grze.
- Obrażenia - małe
- Szybkostrzelność - średnia
- Celność - duża
- Pojemność magazynka - 70
- Waga broni - 8 (7)
- Tryb prowadzenia ognia - automatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 4
- Cechy szczególne - broń plazmowa strzelająca coraz szybciej z każdym oddanym strzałem
- Materiały do produkcji - stop kettów, włókna z łusek, kadm, wanad
- Koszt danych badawczych: 150
Skorpion - choć należy do grupy pistoletów, pod względem działania raczej ich nie przypomina. Wystrzeliwuje bowiem specjalne granaty, które eksplodują wraz z zetknięciem się z jakąkolwiek powierzchnią. Taki wybuch jest naprawdę skuteczny.
- Obrażenia - duże
- Szybkostrzelność - mała
- Celność - bardzo duża
- Pojemność magazynka - 4
- Waga broni - 20 (16)
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 3
- Cechy szczególne - wystrzeliwuje przyklejające się granaty, które po chwili od uderzenia w cel eksplodują
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, grafit, lit, pierwiastek zero
- Koszt danych badawczych: 125
Grzechotnik - półautomat o zrównoważonych cechac, ale posiadający trzy miejsca na ulepszenia, dzięki czemu stanowi dobrą bazę do modyfikowania.
- Obrażenia - małe
- Szybkostrzelność - średnia
- Celność - średnia
- Pojemność magazynka - 6
- Waga broni - 10 (8)
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 3
- Cechy szczególne - brak
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, beryl, nikiel, wanad
- Koszt danych badawczych: 125
Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja
Zobacz też:
- Mass Effect: Andromeda - wszystkie bronie: rodzaje i cechy
- Mass Effect: Andromeda - interfejs i koło wyboru broni
Szpon - duże obrażenia i wysoka celność stanowią osłodę na małą szybkostrzelność. Czyni to z niego dobrą alternatywę do długodystansowych broni. Posiada także tryb wystrzeliwania kilku pocisków naraz.
- Obrażenia - duże
- Szybkostrzelność - mała
- Celność - wysoka
- Tryb prowadzenia ognia - półautomatyczny
- Ilość gniazd modyfikacji - 3
- Cechy szczególne - wystrzeliwuje kilka pocisków naraz, podobnie jak strzelby
- Materiały do produkcji - pojemnik omni-żelu, grafit, nikiel, pierwiastek zero
- Pojemność magazynka - 4
- Waga broni - 30 (23)
- Koszt danych badawczych: 125
Ushior - jeden z bardziej oryginalnych pistoletów, a to dzięki wykorzystaniu energii plazmowej. Posiada aż cztery miejsca na modyfikację, a więc każdy powinien się nią zainteresować.
- Obrażenia - bardzo duże
- Szybkostrzelność - mała
- Celność - bardzo wysoka
- Pojemność magazynka - 1
- Waga broni - 21 (16)
- Tryb prowadzenia ognia - pojedyncze strzały
- Ilość gniazd modyfikacji - 4
- Cechy szczególne - broń wykorzystująca energię plazmową
- Materiały do produkcji - angarski kryształ medytacyjny, włókna skorupy, lit, wanad
- Koszt danych badawczych: 150