Skip to main content

Mass Effect: Andromeda - Cora Harper: Arka Asari, Na granicy służby

Sojusznicy i związki: misje lojalnościowe dla Cory Harper.

Cora Harper to jedna z postaci, która stanowi część naszej załogi, a także może być z nami w drużynie podczas eksploracji planet. Dostępny jest także romans z Corą. Co ciekawe, w ramach obu misji możesz ukończyć niemal cały romans z postacią.

Na tej stronie będziemy jednak pisać o innych zadaniach z cyklu Sojusznicy i Związki. Następuję tu podział na dwie misje, choć druga jest tak naprawdę naturalną kontynuacją pierwszego z nich. Poniżej przeczytasz opis przejścia następujących zadań:

  • Arka Asari
  • Na granicy służby

Nie zapominaj, że po ich ukończeniu odblokuje się także dostęp do dwóch kolejnych zadań lojalnościowych dla tej postaci. Opis tych misji znajdziesz na stronie Mass Effect: Andromeda - Cora Harper: Fundament, Obowiązek wzywa.


Zadanie: Arka Asari

Dostęp do zadania możesz otrzymać na dwa sposoby: albo odczytując maila od Cory korzystając z terminala pocztowego na Tempeście, albo po pierwszym odwiedzeniu planety Aya wraz z postępami w grze. Wówczas otrzymasz stosowny komunikat i odczytanie maila nie będzie już konieczne. Gdy już wiesz o misji, udaj się na Eos, a w oknie ekwipunku wybierz zakładkę Drużyna i wybierz Corę, jeśli grasz z innymi towarzyszami.

Jeśli chcesz ruszyć zadanie do przodu, musisz udać się tutaj z Corą.

Po zejściu na powierzchnię Eosa udajemy się na rozmowę z Hydarią, którą znajdziesz w miejscu z powyższego obrazka. W rozmowie z dziewczyną poruszysz kilka tematów, choć nie jest istotne, jakie opcje dialogowe będziesz wybierał. Wszystko to doprowadzi bowiem do informacji o sygnale z transpondera, który musimy zbadać na skutej lodem planecie Voeld.

Warto wspomnieć, że od tego momentu w prawym górnym rogu ekranu co jakiś czas zmieniać się będzie nazwa aktualnie trwającego zadania. Na tę chwilę będzie to Zaginione arki. Udajemy się na Voeld, skąd kierujemy się na północ do znacznika misji. Zamiast odnalezienia Peryfony zyskamy cztery jej potencjalne lokalizacje. Zamiast odwiedzać niepotrzebne, które oznaczyliśmy kropkami koloru czerwonego, udaj się od razu w miejsce z zieloną kropką.

Nie trać czasu na wytyczne oznaczone czerwonym kolorem, od razu udaj się do zielonego punktu.

Napotkasz tam lekki opór, ale walka nie powinna być szczególnie wymagająca. Przeskanuj wskazany strzałką na obrazku transponder, a następnie wykonaj na nim interakcję. Porozmawiasz z drużyną, po czym misja zostanie wstrzymana. Musisz poczekać, aż Cora złamie szyfr transpondera, dlatego możesz zająć się innymi rzeczami lub misjami.

Co jakiś czas odwiedzaj Corę na Tempeście i dopytuj o postępy. Sprawdzaj także skrzynkę pocztową. Na Tempeście możesz też otrzymać stosowną informację. Wszystko to jednak będzie dostępne najwcześniej po ukończeniu zadania głównego Polowanie na Archonta.


Zadanie: Na granicy służby

Po spełnieniu warunków wymienionych w akapicie wyżej, możesz porozmawiać z Corą, która przekaże ci dalsze instrukcje postępowania. Na Tempeście korzystamy z mapy galaktyki i przechodzimy do układu Valay, gdzie mamy odszukać arkę Leusina. Zbadaj anomalię znajdującą się w prawej górnej części układu. To wspomniana arka. Gdy wykonasz na niej interakcję, otrzymasz monit o przyjęciu misji. Zgadzamy się, po czym zostajemy przeniesieni do okna wyboru drużyny i broni. Pamiętaj, aby w drużynie wciąż znajdowała się Cora.

Po wkroczeniu na arkę idziemy przed siebie, aby dotrzeć do mostku. W pewnym momencie natkniesz się na zamknięte drzwi. Po próbie ich otworzenia podniesie się alarm, który jednak szybko zostanie wyłączony. Udaj się do kolejnych, jedynych drzwi. Przechodząc przez kolejne zniszczone pomieszczenia docieramy w końcu do Sarissy i kapitan Atandry. Przerywamy rozmowę kobiet.

Podczas dialogu okazuje się, że na pokładzie są jeszcze kettowie. Po rozmowie znajdziesz się w kolejce. Aktywuj jej panel, aby dostać się do drugiej części arki, a dokładnie do jej sterowni, gdzie naszym zadaniem jest odszukanie komandosek asari. Napotykamy niejaką Vederię, która zostanie poproszona przez Corę o pomoc w odzyskaniu zasilania. Podchodzimy do terminala hangaru i aktywujemy go. Rozpocznie się sekwencja zamykania, podczas której czeka cię sporo walki z kettami.

Miejsca, w których kettowie będą pojawiać się najczęściej.

Dopóki pasek w prawym górnym rogu ekranu nie zapełni się, musisz odpierać ataki nieprzyjaciół. Zwracaj szczególną uwagę na tarasy po lewej i prawej stronie, skąd zeskakiwać będą wrogowie. Także taras po środku może być kontrolowany przez kettów, którzy będą skutecznie korzystać z osłon w tym miejscu. Jeśli będziesz wystarczająco celny, wrogowie rzadko będą dostawać się w twoją okolicę, ale zagrożeniem mogą okazać się niewidzialne zwierzęta towarzyszące im. Nastaw się więc także na nieco walki wręcz.

Po ochronieniu konsoli sterującej drzwiami hangaru i oczyszczeniu pozostałych kettów rozmawiamy z Vederią. Następnie udajemy się najbliższymi drzwiami pod pokład, podążając przez kwatery mieszkalne. Szybko docieramy do zamkniętych drzwi. Na rozstaju możesz obrać tylko i wyłącznie drogą prowadzącą w prawo. Zmierzamy przez kolejne korytarze, w których napotykamy często ogień. Unikaj płomieni, aby nie zostać zranionym.

Użycie skanera znacznie ułatwi ci poszukiwanie skrzynki kontrolnej.

W pewnym momencie dotrzesz do większego pomieszczenia, na którego środku znajduje się konsola sterująca systemem przeciwpożarowym. Uporaj się ze znajdującymi się tam przeciwnikami, a następnie wykonaj interakcję na urządzeniu. Niestety, okaże się być uszkodzone. Uruchamiamy skaner i kierujemy go w stronę żółtego przewodu. Na jego końcu znajduje się skrzynka, wykonaj na niej interakcję.

Raz jeszcze podchodzimy do głównej konsoli i aktywujemy system przeciwpożarowy. Tym razem zadziała poprawnie, więc udajemy się na spotkanie z Vederią. Znajduje się niedaleko stąd, na pokładzie obserwacyjnym. Po rozmowie z kobietą skanujemy generator pola efektu masy znajdujący się w środkowej części budynku. Teraz musimy rozłączyć trzy wskazane przewody zasilające.

Wszystkie znajdują się w tym samym pomieszczeniu, ale po wykonaniu interakcji na każdym z nich, w pomieszczeniu będą pojawiać się grupy nieprzyjaciół. Po potyczce składającej się z trzech tur wyłączamy generator pola efektu masy, po prostu wykonując na nim interakcję. Po kolejnej rozmowie przechodzimy na wskazany znacznikiem pokład, gdzie arkę atakują kolejni kettowie.

Walka nie będzie zbyt długa, ale na pewno bardzo intensywna.

Wskakujemy na taras po lewej stronie, gdzie aktywujemy system sterowania polem masy (1), wykonując tym samym opcjonalną wytyczną, po czym koncentrujemy się na walce z nadciągającymi w dwóch dużych turach przeciwnikami (2). Kluczem do sukcesu w walce może okazać się posyłanie ładunków wybuchowych prosto w grupy wyskakujące z nadlatujących statków.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też: Mass Effect: Andromeda - wszystkie misje poboczne (spis alfabetyczny)


Walka będzie raczej standardowa i w niczym nie zaskakujące, jednak po dłuższej chwili po lewej stronie na górnym poziomie pojawi się Nieugięty. Zlikwiduj jego pole ochronne, koncentrując swój ostrzał na kuli wirującej wokół osi przeciwnika. Dopiero wtedy wykorzystaj na nim samym salwy ze swoich najlepszych broni.

Po jego zabiciu czeka cię efektowna scenka przerywnikowa, zwieńczona dialogiem z kilkoma postaciami. Wówczas automatycznie zostaniesz przeniesiony na Tempesta, a misja lojalnościowa dla Cory zostanie zakończona.

Zobacz także