Skip to main content

Mass Effect: Andromeda - H-047c: zadania w Helejosie

Zadania w Helejosie: Kultywator Porzuconych, Nowy Świat, Z pyłu.

Planeta H-047c przeżywała moment swojej świetności długie lata temu. Co ciekawe jednak, wciąż utrzymują się tam pewne formy życia, choć tylko pod specjalnymi kopułami. Środowisko tej planety jest bowiem bardzo nieprzyjazne. Po tej planecie możesz podróżować tylko i wyłącznie w Nomadzie, a wychodzić na powierzchnię tylko pod pomarańczowymi kopułami. Poniżej znajdziesz opisy następujących zadań na tej planecie:

  • H-047c - Nowy Świat
  • Z pyłu (1)
  • Kultywator Porzuconych (2)

Zadanie: H-047c - Nowy Świat

Ta misja jest tak naprawdę formalnością, podczas której po raz pierwszy odwiedzisz wspomnianą planetę. Zadanie odblokowujesz podczas używania widkonu na Tempeście po ukończeniu operacji priorytetowej Polowanie na Archonta. Po uzyskanej informacji na temat tytułowej planety, wystarczy wybrać się w podróż do układu Remav, a misja zostanie ukończona.


Zadanie: Z pyłu

Zadanie odblokujesz wraz z odnalezieniem datapada w jednym z budynków pod kopułą (1). Będzie do wiadomość dla Krexa, stanowiąca jeden z trzech fragmentów kodu. Kolejne będą oznaczone na mapie i prowadzą do innych kopuł. Znajdując się w danym miejscu zwracaj uwagę na górną część ekranu - znajduje się tam czujnik, który będzie tym aktywniejszy, im bliżej znajdować się będziesz przedmiotu.

Po zbadaniu wszystkich trzech datapadów udaj się do północnej części mapy, aby zrealizować kolejny cel - odkrycie kwatery głównej bandytów. Pod ostatnią kopułą, która tym razem będzie podwójna, na pewno natkniesz się na całkiem spory opór. Kierujemy się do znacznika misji, przebijając się przez hordy przeciwników. Korzystamy z przejścia do mniejszej kopuły za pomocą znajdującej się tam śluzy.

Czeka cię kolejna walka, której finałem powinno być wejście na wyższy poziom znajdującego się tam budynku. Tam zapoznajemy się z treścią ostatniego datapada, kończąc tym samym zadanie.


Zadanie: Kultywator Porzuconych

Udaj się do kopuły oznaczonej na powyższej mapie (2). Znajduje się ona w zachodniej części planety. Po wjechaniu do śluzy i wejściu przez wrota natkniesz się na znajomy widok - miejsce jest niczym innym, jak kolejną kryptą Porzuconych, tym razem nazwany rezerwatem. Skorzystaj więc ze studni grawitacyjnej i aktywuj pierwszą, na razie jedyną konsolę, usuwają przedtem latających obserwatorów.

Aktywowanie kolejnych konsol aktywuje przyjaźnie nastawionego bota, który odblokuje nam kolejne przejście. Jego użytkowanie będzie istotne dla kolejnych części eksploracji krypty, dlatego poniżej zawarliśmy mapkę, która pozwoli ci w łatwy i szybki sposób ukończyć to zadanie.

Pamiętaj, że jeśli nie możesz aktywować którejś z konsol, może to zrobić oswojony obserwator. W tym celu, jeśli takowy jest w pobliżu, musisz po prostu zbadać taką konsolę swoim skanerem. Resztą obowiązków zajmie się wspomniany obserwator. Gdy wejdziemy do głównej części krypty, od razu kierujemy się w prawo, gdzie aktywujemy konsolę (A). Pojawia się obserwator, a więc przechodzimy nieco dalej i skanujemy kolejne urządzenie (B).

W tym miejscu ważna jest kolejność aktywowania dwóch odblokowanych konsol.

W ten sposób, w tej samej lokacji, odblokowujemy dwa małe pomieszczenia. W każdym z nich znajduje się konsola. Musisz aktywować obie, ale w odpowiedniej kolejności - najpierw (B1), a później (B2). W ten sposób otrzymujemy dostęp do konsoli w kolejnym punkcie (C), dzięki której otwieramy przejście do następnej komnaty (D). Niemal na pewno trafisz tam na nieco przeciwników, chociaż tym razem może znaleźć się ich zdecydowanie więcej.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też: Mass Effect: Andromeda - wszystkie misje poboczne (spis alfabetyczny)


Nie przechodź dalej w kierunku południowym, jak do tej pory, ale skręć w lewo. Używając ostatniej konsoli sprawiłeś, że został aktywowany most prowadzący do wschodniego skrzydła krypty. Przechodzimy tam zatem i udajemy się do kolejnej konsoli (E), otwierając tym samym przejście na południe. Ostatnia konsola (F) sprawi, że będziemy mogli dotrzeć do ostatniego pomieszczenia na południowym krańcu mapy.


Deszyfrowanie Porzuconych na H-047c

Tam czeka nas walka z przeciwnikiem, którego wcześniej prawdopodobnie nie spotkaliśmy w żadnym innym miejscu. Jest to elitarny niszczyciel, czyli chodzący i dobrze uzbrojony bot o powiększonej odporności. Bezwzględnie musisz korzystać z osłon i używać najmocniejszych posiadanych broni. Następnie aktywujemy wskazaną przez znacznik konsolę i rozwiązujemy zagadkę z glifami zgodnie z poniższym obrazkiem.

Prawidłowe rozwiązanie zagadki z glifami w misji Kultywator Porzuconych.

Po ukończeniu zagadki możesz już wyjść na powierzchnię, gdyż misja dobiegnie końca. Niestety, jedyna droga powrotu wiedzie przez trasę, którą musiałeś pokonać wcześniej. Udaj się zatem do północnej komnaty i za pomocą studni grawitacyjnej wydostań się na powierzchnię planety.

Zobacz także