Skip to main content

Mass Effect: Andromeda - interfejs i koło wyboru broni

Jak zmienić broń, opis elementów HUD.

Zrozumienie i prawidłowe odczytanie interfejsu do podstawa, jeżeli zależy nam na szybkim i bezproblemowym funkcjonowaniu w świecie gry. Czytelny HUD sprawia, że nie tracimy czasu na poszukiwanie informacji na temat celu misji czy wyposażenia.

Poniżej przedstawiamy dokładny opis interfejsu w Mass Effect: Andromeda. Prezentujemy także koło wyboru broni oraz przedmiotów, opisując jednocześnie działanie tego elementu.

Interfejs w nowej odsłonie Mass Effect przedstawia tylko najważniejsze informacje. Inne dane i szczegóły (na przykład poziom bohatera) znajdziemy na karcie postaci, w ekwipunku, a detale na temat lokacji sprawdzimy na mapie.


Interfejs i ikony na ekranie

Interfejs jest minimalistyczny, kiedy nie mamy wyciągniętej broni. W takim przypadku widzimy tylko i wyłącznie radar u góry ekranu. Gdy rozpocznie się walka, lub po prostu wyciągniemy broń, pojawiają się dodatkowe ikony oraz oznaczenia.

1. Radar wskazujący położenie ważnych miejsc, obiektów i punktów zainteresowania. Powyżej na radarze widoczne są (od lewej): ikona oznaczonej misji, pojazd Nomad oraz stacja przesyłowa. Jeżeli oznaczymy własny punkt na mapie lokacji, również będzie wyświetlany na radarze.

2. Aktualnie trzymana broń prezentowana jako obrazek, bez nazwy i rodzaju (w tym przypadku strzelba typu Adept). Obok widzimy też aktualny stan amunicji - ile pocisków znajduje się w magazynku, a ile posiadamy w ogóle.

3. Zakrzywione paski - niebieski przedstawia poziom tarczy ochronnej, a czerwony punkty życia. Obydwa są równie ważne, choć utrata tarczy nie równa się przegranej, w przeciwieństwie do wyczerpania HP. Tarcza regeneruje się automatycznie, gdy chwilę przebywamy za osłoną w trakcie walki.

4. Ikony z wizerunkami towarzyszących nam podczas misji kompanów. Jeden jest po lewej, a drugi po prawej - warto zapamiętać kolejność, gdy chcemy wydać rozkazy poruszania się konkretnej postaci (wciskając prawo lub lewo na d-padzie, czy też X albo C na klawiaturze).

5. Ikony wyposażonych mocy bohatera. Jasnoniebieski fragment ikony oznacza czas pozostały do załadowania się mocy ponownie (to samo oznacza jasnoniebieski fragment widoczny przy celowniku na środku ekranu). Białe ikonki w rogu każdego prostokąta mocy oznaczają, czy dana zdolność jest zapalnikiem (kółko), czy detonatorem (ikonka eksplozji).


HUD Nomada

Ikony widoczne na ekranie zmieniają się, gdy wsiadamy do naszego pojazdu. Interfejs nadal pozostaje jednak jasny i dosyć czytelny. Poniżej opisujemy poszczególne elementy związane z Nomadem.

1. Komputer górniczy. Okno to zaczyna mrugać, gdy przejeżdżamy nad złożami minerałów. Można je otworzyć, by przyglądać się ilości dostępnych zasobów w danym miejscu.

2. Tryb jazdy. Ikona wskazuje, czy mamy aktualnie podniesione podwozie (aktywny tryb terenowy). Łatwiej ocenić to jednak patrząc na pojazd. W trybie terenowym silnik z tyłu świeci się na pomarańczowo. Tryb terenowy jest niezbędny do wjazdów pod wyższe wzniesienia. Tryby zmieniamy przyciskiem L1/LT lub prawym przyciskiem myszy.

3. Tryb skręcania. Wskazuje, czy Nomad jest obecnie bardziej zwrotny czy stabilny. Opcję włączenia trybu lepszych skrętów odblokowujemy w miarę rozwoju pojazdu.

4. Ikona dopalacza. Wciśnij wskazany tu przycisk, by Nomad gwałtownie przyspieszył na krótką chwilę. Po użyciu na ikonie widoczny będzie jasno-niebieski wskaźnik symbolizujący czas oczekiwania na ponowne użycie dopalacza.

5. Ikona skoku. Wciśnij wskazany przycisk, by uruchomić dopalacze pod podwoziem, umożliwiające skoki. Skoku można też użyć w trakcie spadania z większych wysokości, by nieco spowolnić upadek.

6. Wskaźniki tarczy, poziomu wytrzymałości (zdrowia) pojazdu, a także licznik prędkości.


Zmiana broni i menu kołowe

Jak w wielu współczesnych strzelankach, także Mass Effect: Andromeda oferuje koło wyboru broni i zdolności, gwarantujące szybki dostęp do wyposażonych narzędzi. Wyjaśnimy zwięźle jego funkcjonowanie w grze.

1. Wyposażona broń. Maksymalnie możemy nosić przy sobie cztery sztuki broni, po uprzednim odblokowaniu takiej możliwości. Początkowo trzymamy naraz dwa egzemplarze. Aktualnie trzymana w dłoniach broń podświetlona jest jasną barwą.

2. Przedmioty jednorazowe. Tak jak w przypadku broni, maksymalnie wyposażymy cztery, o ile odblokujemy taką możliwość, wydając punkty PZA w odpowiednich kategoriach. Jednorazowe przedmioty to czasowe wzmocnienia - amunicja z dodatkowymi obrażeniami albo szybka regeneracja tarcz.

3. Stan amunicji każdej posiadanej broni.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Mass Effect: Andromeda - walka, najważniejsze wskazówki

- Mass Effect: Andromeda - jak się leczyć, tarcza, regeneracja


4. Kłódką oznaczone są pola, które możemy odblokować, by nosić dodatkową broń lub przedmiot jednorazowy.

5. Na środku koła widzimy nazwę i rodzaj podświetlonej broni, a także zamontowane w niej modyfikacje (choć widzimy tylko ich ikony, nie możemy sprawdzić opisu ulepszeń).

Zobacz także