Skip to main content

Mass Effect: Andromeda - Jaal Ama Darav: Przyjaciele czy wrogowie?, Z krwi i kości

Sojusznicy i związki: misje lojalnościowe dla Jaala Ama Darava.

Sympatyczny, choć nieco wycofany Jaal, to jedna z postaci, która będzie częścią naszej załogi, a nawet drużyny eksplorującej dowolną planetę, jeśli oczywiście zostanie wybrana. Pamiętaj, że jeśli grasz jako Sara Ryder, dostępny jest także romans z Jaalem. Na tej stronie koncentrujemy się jednak na dwóch zadaniach innego typu, które są bezpośrednio ze sobą związane.

Poniżej znajdziesz zadania z cyklu Sojusznicy i Związki dotyczące Jaala. Przeczytasz tu opis przejścia następujących zadań:

  • Przyajciele czy wrogowie?
  • Z krwi i kości

Zadanie: Przyjaciele czy wrogowie?

Misję możesz rozpocząć najwcześniej po ukończeniu zadania głównego Ścieżka nadziei. Inne warunki, które musisz spełnić, to ukończenie zadania Pomoc naukowcom z Havarl lub Na ratunek. Tak naprawdę są to wytyczne w głównym zadaniu, o którym wspomnieliśmy na początku tego akapitu. Zakończenie misji Ścieżka nadziei będzie więc skutkować odblokowaniem opisywanego tu zadania. Aby je rozpocząć, udaj się po prostu do kwatery Jaala na Tempeście i porozmawiaj z nim.

Naszym pierwszym zadaniem jest odnalezienie pustelniczki Thaldyr na planecie Havarl. Udajemy się zatem na wspomnianą planetę i schodzimy na jej grunt w towarzystwie Jaala. Podążamy w kierunku wskaźnika misji, po drodze likwidując napotkanych kettów. Po udanej walce odblokowujemy drzwi (1), za którymi znajdujemy ranną Thaldyr leżącą na łóżku.

Po przejściu przez drzwi rozmawiamy z ranną kobietą, a następnie czytamy maila i zmierzamy na Ayę.

Po krótkiej rozmowie zmierzamy na Tempesta i odczytujemy wiadomość o temacie „Spotkanie z Akksulem”. Ruszamy na planetę Aya, gdzie rozmawiamy z Moshae. Pojawia się też oczywiście Akksul, który nadal wydaje się być niezbyt przychylny naszej osobie. Po rozmowie wracamy na Tempesta, gdzie na górnym pokładzie korzystamy z widkonu i odtwarzamy „Sygnał SOS”. Teraz zmierzamy do układu Pyteasz i lądujemy na planecie Eos. Wychodzimy na powierzchnię razem z Jaalem.

Rozmawiamy z Augustem Bradleyem, którego znajdziesz nieopodal dwupiętrowego budynku placówki (3). Po rozmowie musimy udać się w północno-zachodnie krańce mapy, gdzie w niewielkiej bazie pokonujemy dość liczną grupę Roekaarów. Po oczyszczeniu okolicy podchodzimy do konsoli (4) widocznej na poniższym obrazku i aktywujemy ją.

Po spotkaniu z Bradleyem udajemy się we wskazane miejsce, gdzie walczymy z nieprzyjaciółmi i aktywujemy konsolę.

Teraz udajemy się do lokalizacji 2: Odporność, czyli na północny-wschód od niewielkiego jeziora w prawej części mapy. Tam wskakujemy na widoczny na poniższym obrazku budynek, gdzie używamy zestawu komunikacyjnego. Przynęta została złapana przez Roekaarów, którzy po chwili pojawią się nieopodal. Warto jest zeskoczyć na poziom gruntu, gdyż walcząc w ten sposób będziesz mniej odsłonięty, niż miałoby to miejsce na dachu.

Po aktywowaniu urządzenia przygotuj się na nieco walki.

Zwracaj też szczególną uwagę na snajperów, którzy z różnym skutkiem będą próbować chować się za osłonami umiejscowionymi nieco dalej. Po oczyszczeniu okolicy z ostatniego przeciwnika zmierzamy do lokalizacji 1: Obietnica. To miejsce niedaleko na północ, więc na upartego można dotrzeć tam nawet pieszo. Tam również będziesz musiał odeprzeć atak dużej grupy Roeakaarów. Szczególną uwagę zwróć na hydrę, czyli wielkiego i niebezpiecznego robota. Postaraj się go zneutralizować w pierwszej kolejności.

Po udanej walce zmierzamy w stronę naszej placówki na Eos, gdzie ponownie rozmawiamy z Bradleyem. Następnie odczytujemy wiadomość na Tempeście zatytułowaną „Wiadomość od Akksula”. Jeśli nie masz jej jeszcze w skrzynce, zajmij się innymi aktywnościami w grze i po jakimś czasie sprawdź jeszcze raz skrzynkę.

Po odczytaniu wiadomości udajemy się do sali konferencyjnej na Tempeście, gdzie używamy widkonu i odtwarzamy wspomnianą wiadomość. W tym miejscu zadanie kończy się, a jego kontynuacją jest kolejna misja Sojuszników, którą odblokowujemy odczytując kolejną wiadomość od Jaala na naszej skrzynce.


Zadanie: Z krwi i kości

Po ukończeniu poprzedniego zadania i przeczytaniu wiadomości od Jaala udajemy się do niego na krótką pogawędkę. Kolega z pokładu opowiada nam o swoim rodzeństwie. Dalsza część prowadzi nas na planetę Havarl, gdzie spotykamy się z łącznikiem ruchu oporu. Po krótkiej rozmowie nawiązujemy także dialog z pilotem promu, który zabiera nas do tajemniczej Kuźni.

Po wylądowaniu w nowej lokacji zmierzamy przed siebie, a na polanie kierujemy się maksymalnie w prawo. Na końcu korytarza odnajdujemy drzwi, za którymi likwidujemy dwóch strażników. Po drugiej stronie budynku znajdziesz się w kolejnej dolinie, gdzie ponownie odeprzesz atak Roekaarów.

Trzymaj się lewej strony, gdzie dotrzesz do drzwi ze znacznikiem misji. SAM podpowie ci, abyś uruchomił skaner. Spójrz do dołu i przejdź po żółtym przewodzie. Nieopodal znajduje się generator, który po włączeniu odblokuje zamknięte do tej pory drzwi. Za nimi trafiamy do kolejnej lokacji, na której środku znajduje się most widoczny na poniższym obrazku.

Gdy most zostanie wysadzony, będziesz musiał zeskoczyć na półkę skalną, a następnie na drugą stronę przepaści.

Ten zostanie jednak wysadzony, gdy wasza obecność będzie już oczywista. Podchodzimy zatem do urwiska, skąd delikatnie opadamy na niższą półkę i przeskakujemy na drugą stronę przepaści. Podążamy w stronę słońca, gdzie walczymy z kolejną grupę Roekaarów. Wdrap się na podwyższenie i skręć ostro w lewo, wskakując tym samym na wyższy poziom i wewnętrzną jaskinię. W tym momencie dojdzie do spotkania z rodzeństwem Jaala.

W oznaczonych miejscach zauważysz cztery bomby do rozbrojenia.

Niezależnie od tego, jak poprowadzisz rozmowę, będą miały miejsce nieodwracalne sytuacje. Udajemy się do jaskini nieopodal, gdzie z podwyższenia rozprawisz się z większością przeciwników. Musisz rozbroić także cztery bomby. Masz na to trzy minuty. Pierwszą połowę czasu poświęć przeciwnikom, a potem zacznij wykonywać interakcję na przedmiotach zaznaczonych na powyższym obrazku.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też: Mass Effect: Andromeda - wszystkie misje poboczne (spis alfabetyczny)


Kolejność nie jest w tym przypadku istotna, podobnie zresztą jak likwidacja wszystkich nieprzyjaciół na samym początku. Możesz zatem podjąć ryzyko rozbrajania już na samym początku, ale jeśli nie przerzedzisz zastępów wroga, możesz zginąć po bardzo krótkim czasie. Wbrew pozorom, trzy minuty na ukończenie tej wytycznej to czas określony ze sporym zapasem.

Po rozbrojeniu ładunków oczyść okolicę z pozostałych przeciwników, jeśli jeszcze jacyś pozostali przy życiu. Uruchomi się kolejna scenka, w której pojawi się Akksul. Nie ma znaczenia jak poprowadzisz rozmowę, finałem będzie powrót na Havarl, gdzie Jaal zaufa ci jeszcze bardziej, a ty zyskasz jego powiększoną lojalność.

Zobacz także