Skip to main content

Mass Effect: Andromeda - Kadara: Kolonizacja Kadary; Uleczyć serce Kadary

Zadanie w Helejosie: aktywujemy monolity, rozwiązujemy zagadki Porzuconych z glifami i badamy Kryptę.

W przeciwieństwie do przejmowania planety Eos czy Voeld, tym razem staniemy przed dodatkowymi warunkami, które musimy spełnić, aby przystosować planetę do życia. Przede wszystkim musimy ukończyć szereg następujących zadań pobocznych w Helejosie: Za liniami wroga, Lud podzielony, Współczesna medycyna, Drogocenny ładunek, Noc na mieście i W samo południe.

Odnośniki do wymienionych misji odnajdziesz na stronie Mass Effect: Andromeda - wszystkie misje poboczne (spis alfabetyczny). Pamiętaj również, że odblokowanie tych zadań nastąpi dopiero po ukończeniu misji wątku głównego Polowanie na Archonta. Dopiero po spełnieniu tych wszystkich warunków możemy zabierać się za Kolonizację Kadary.


Jeśli nie wiesz z czym wiąże się proces kolonizacji, polecamy zapoznać się ze stroną monolity, deszyfrowanie Porzuconych i glify, gdzie szczegółowo objaśniamy cały proces. Po konkretne wskazówki dotyczące odnalezienia glifów i rozwiązania zagadek odsyłamy z kolei na stronę Kadara: monolity i glify.


W tym momencie, gdy zagadki związane z monolitami zostały ukończone, kontynuujesz zadanie wewnętrzne, czyli Uleczyć serce Kadary, a także Bandycki monolit. Po aktywacji monolitów na Kadarze udajemy się we wskazane na poniższej mapie miejsce.

W tym miejscu znajduje się wejście do Krypty na planecie Kadara.

Krypta Porzuconych na Kadarze

Po dotarciu na miejsce otwieramy wielkie wrota i wchodzimy do środka. Klasycznie już w takich miejscach korzystamy ze studni grawitacyjnej, aby dostać się do wnętrz krypty. Aktywujemy konsolę zasilania, dzięki czemu pojawiają się trzy kolejne, ale chronione przez pole siłowe. Musimy aktywować każdą z nich, ale nie możemy znajdować się w polu zbyt długo, gdyż grozi to poważnym zranieniem.

Gdy już to zrobisz, wejdź przez główne wrota do olbrzymiej komnaty. Od razu czeka cię niewielka potyczka z kilkoma botami, które od tego momentu pojawiać się będą w miarę regularnie. Po walce wskakujemy na platformę znajdującą się przed nami, a następnie uruchamiamy napotkaną konsolę, aby odblokować sobie dalszą drogę.

Kierunek skoku, który musisz wykonać ze wsparciem plecaka odrzutowego.

Przechodzimy po pojawiającym się moście, po czym skręcamy w prawo i opadamy na niższą półkę, po czym przeskakujemy nad żrącą substancją w kierunku północnym. Na niewielkiej platformie znajduje się kolejna konsola, aktywujemy ją. Przechodzimy na drugą stronę, w zachodnim kierunku mapy, skąd wskakujemy na nisko położoną platformę, a następnie na drugą stronę.

Aktywujemy kolejną konsolę Porzuconych i walczymy z grupą botów po wejściu przez odblokowane drzwi. Znajduje się tam pięć kolejnych paneli, które należy aktywować. Dopiero wówczas możesz wykonać interakcję na głównym komputerze, czyli systemie oczyszczania. Teraz pozostaje już tylko ewakuacja z krypty, kończąca zarazem zadanie Uleczyć serce Kadary.

Powracamy zatem do misji Kolonizacja Kadary i udajemy się we wskazane na mapie miejsce, gdzie aktywujemy nadajnik placówki. Możesz cieszyć się kolejną planetą gotową do zasiedlenia. Po założeniu placówki poprzez hologram porozmawiasz z doktor Addison, a misja dobiegnie końca.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też: Mass Effect: Andromeda - monolity, deszyfrowanie Porzuconych, glify


Rozwiązanie zagadek w krypcie na Kadarze

Zauważyłeś zapewne, że krypta rozciąga się nieco bardziej, niż sugerowałby to nasz opis. W północnej i północno-zachodniej części znajdują się bowiem dodatkowe aktywności w postaci zagadek i łamigłówek. Jeżeli chodzi o północną część, należy tam aktywować w odpowiedniej kolejności konsole (obrazek po lewej). Wskazówka dotycząca rozwiązania jest widoczna na drzwiach po użyciu skanera.

Rozwiązania zagadek w krypcie na Kadarze.

Jeśli zaś chodzi o część północno-zachodnią, gdzie dotrzesz po przebiciu się przez hordy botów, będzie to klasyczne sudoku, z którym spotykałeś się już niejednokrotnie. Aktywuj konsolę, po czym ułóż symbole zgodnie z obrazkiem po prawej stronie. Jest to jedna z trudniejszych zagadek tego typu, gdyż odsłonięte są tylko cztery symbole. Obie zagadki są opcjonalne i nie muszą być rozwiązywane podczas przejmowania krypty.

Zobacz także