Skip to main content

Mass Effect: Andromeda - Lepsze początki

Operacja priorytetowa: wybieramy się na planetę Eos i eksplorujemy kryptę.

W misji Rendez-vous z Nexusem trafiliśmy w końcu na Nexusa, galaktyczną stację stanowiącą bazę dla Inicjatywy Andromeda. Na stacji mogliśmy wykonać kilka zadań pobocznych i zapoznać się bliżej z załogą, ale czas na zwiększenie naszych szans na podbój pierwszej planety.

Jest nią Eos, jedyna planeta w obecnym zasięgu. Po przejęciu hełmu naszego ojca zostaliśmy zintegrowani z SAM-em i otrzymaliśmy tajemniczy komunikat nawołujący do spotkania z nim na Hyperionie. Jeśli aktualnie znajdujemy się w głównej części Nexusa, wsiadamy do kolejki i zmierzamy na nasz statek, a dokładnie na pokład mieszkalny.

Wykonujemy interakcję na panelu głównym SAM-a, który zdradza nam, dlaczego chciał spotkać się na osobności. Okazuje się, że ojciec głównego bohatera wykonał pewne obejście implantu odpowiadającego za komunikację z systemem, dzięki czemu możliwe jest wykonywanie ulepszeń w ciele posiadacza implantu. Przeprowadzamy rozmowę na ten temat, otrzymując tym samym dostęp do zakładki Profile, w których wybieramy ulepszenia bohatera. Początkowo mamy dostęp tylko do pierwszego, choć zapoznać się możemy ze wszystkimi.


Zanim wejdziesz do krypty Porzuconych na Eos w dalszej fazie tego zadania, musisz rozwiązać zagadki monolitów i glifów. Opis tego procesu znajdziesz na stronie Eos - monolity i glify.


Po włączeniu profilu Żołnierz udajemy się na nasz statek, gdzie na prawo od panelu sterującego kolejką wykonujemy interakcję na doku. Po krótkiej rozmowie z Corą naszym oczom ukazuje się Tempest, statek, z którego będziemy korzystać w najbliższym czasie. Poznamy także Vetrę Nyx, która przedstawi się jako specjalistka Inicjatywy od zaopatrzenia, artylerii i zadań specjalnych.

Tempest - nowoczesny statek, nasz sposób na eksplorację kosmosu.

Niejaki Ben będzie próbował wstrzymać start statku, ale w tym momencie wkroczy poznana przed chwilą Vetra, która - jak się okaże - ma wspaniały zmysł do negocjacji. Po chwili, w ramach krótkiego przerywnika filmowego, zostaniesz wstępnie oprowadzony po statku Tempest. Zamienisz także kilka słów z Vetrą, po czym udasz się na mostek, dzięki czemu trafisz do kabiny pilotów.

Poznasz tam głównego pilota, Kallo Jatha. W krótkiej okaże się, że przesympatyczny pilot ma ogromną wiedzę dotyczącą statku, choć nigdy nie latał nim jeszcze na poważnie. Był za to odpowiedzialny za testowanie prototypów i zna maszynę od czasów jej projektowania. Po krótkich dialogach zostanie uruchomiona procedura startu.

Na wyświetlonym ekranie ukaże się rzut na Gromadę Helejosa. Klikamy na układ Pyteasz, a następnie, po krótkiej chwili, na planetę Eos. Po rzucie na planetę wybieramy strefę lądowania i klikamy, a następnie przenosimy się do ekranu wyposażenia, gdzie wybieramy broń i jej modyfikacje przed wyjściem na powierzchnię.


Lądowanie na planecie Eos

Zanim jednak to nastąpi rozmawiamy chwilę z Liamem i kilkoma innymi osobami, po czym po raz pierwszy - świadomie - lądujemy na nowej planecie. Udajemy się na północ do centralnej placówki, aby przeszukać główną sterownię. Główne drzwi okazują się jednak zamknięte i do ich otwarcia potrzebujemy kodu.

Placówka na Eosie, choć niedaleko strefy lądowania, na początku będzie zamknięta.

Udajemy się zatem do sąsiedniego budynku, gdzie na jednym ze stolików odnajdujemy datapad z kluczem dostępu. Wracamy zatem do pierwotnej lokacji, gdzie otwieramy drzwi po lewej stronie. W jednym z pomieszczeń wykonujemy interakcję na konsoli, po czym udajemy się do stacji przekaźnikowej.


Przywrócenie zasilania

Gdy używamy konsoli przy wejściu, przez interkom odzywa się nieznany głos, który wyraźnie wskazuje na to, że nie zostaniemy wpuszczeni. Dopytujemy kim jest człowiek, który został na planecie. Podczas rozmowy odblokowana zostanie możliwość uruchomienia generatorów, ale w ramach przysługi obiecujemy rozprawić się z pałętającymi się po planecie kettami.

Schodzimy na poziom gruntu i uruchamiamy generator, a następnie skanujemy słup zasilający obok, aby znaleźć interfejs. Wdrapujemy się na szczyt pierwszej konstrukcji i uruchamiamy interfejs. Teraz zmierzamy do drugiego słupa zasilającego nieopodal naszego statku. Tuż po jego aktywacji zostaniecie napadnięci przez kilku kettów. Radzimy schować się za jakiś obiekt i z ukrycia prowadzić ostrzał, nie szturmując ich bezpośrednio.

Walka choć tylko z kilkoma przeciwnikami, jak na początki może okazać się całkiem wymagająca, o ile nie skryjesz się za jakąś osłoną.

Po udanym starciu udaj się do budynku, gdzie tym razem spotkasz się z Clancym oko w oko. Okaże się, że mężczyzna jest handlarzem. Możesz sprzedać u niego zebrany do tej pory złom. Po rozmowie z nim i ewentualnych transakcjach podchodzimy do systemu zarządzania energią placówki i aktywujemy go. W ten sposób przywracamy zasilanie i ruszamy do kolejnego celu.


Pozyskanie Nomada

Zmierzamy do oznaczonego budynku, gdzie przez interkom rozmawiamy z Suvi. Badamy znajdujący się tam datapad i opcjonalnie uruchamiamy terminal, aby odblokować misję poboczną. Wychodzimy na zewnątrz i skanujemy pojemniki znajdujące się przy budynku, a także kontener z lewej strony. Udajemy się w kierunku zachodnim, gdzie oczekujemy na wezwaną stację przesyłową.

Wracamy do wcześniejszego kontenera i za pomocą klawiatury umieszczonej na nim otwieramy go. W ten sposób otrzymujemy dostęp do pojazdu Nomad. Wskakujemy od razu za kierownicę i udajemy się w kierunku zachodnim. Po przekroczeniu bariery zostaniesz ostrzeżony o promieniowaniu, ale zignoruj to. Podczas podjazdu pod górę włącz napęd na sześć kół. Po krótkiej podróży dotrzesz do bezpiecznej strefy bez promieniowania. Możesz tam wysiąść bezpiecznie na powierzchnię.


Krypta Porzuconych na Eos

Podejdź do urządzenia obcych i wykonaj na nim interakcję. Niestety, nie odkryjesz jeszcze tajemnicy dziwnego sygnału. Wykonaj raz jeszcze interakcję, po czym wejdź na szczyt konstrukcji obcych i przeskanuj zastane tam urządzenie. Wróć na dół i połącz się z urządzeniem obcych.

Przeskanuj glif, aby ruszyć misję do przodu.

W scence przerywnikowej pojawi się niejaka Peebee. Przez krótki moment będziesz mógł zepchnąć ją z siebie, używając wyświetlonego na ekranie przycisku. W rozmowie okaże się, że również próbowała zgłębić tajemnicę glifów. Po krótkiej rozmowie ukażą się wrogie boty, których musisz pozbyć się za pomocą broni palnej.

Po uruchomieniu pierwszego z monolitów, musisz w ten sam sposób postąpić z dwoma pozostałymi. W tym celu użyj Nomada do przejechania we wskazane miejsca, aby uniknąć niebezpiecznego promieniowania. W każdym z tych miejsc będziesz musiał pozbyć się wrogich kettów, w tym niebezpiecznych Namaszczonych lub botów. Po oczyszczeniu obszarów wyłącz generator prądu, aby dostać się do środka monolitu.

Następnie będziesz musiał rozwiązać zagadkę monolitów i glifów. Jeżeli chodzi o ten rodzaj aktywności w tym konkretnym przypadku, dokładne rozwiązanie zawarliśmy na stronie Eos: monolity i glify.

W jednym z nich spotkasz niejakiego Dracka, który wydaje się być specjalistą od walki z kettami. Po krótkiej rozmowie wyjdź na zewnątrz i wespnij się na dwie części monolitu. Włącz skaner, aby zbadać dwa glify, po czym podejdź do głównej części monolitu, gdzie połączysz się z konsolą Porzuconych. Przy ostatnim monolicie procedura jest dokładnie taka sama. Jednakże przy monolicie z botami będziesz musiał aktywować dodatkową konsolę, która aktywuje schodki do jednego z glifów. Po aktywowaniu konsoli ustaw symbole tak, jak na poniższym obrazku.

Ustaw elementy zgodnie z obrazkiem, aby żaden z nich nie powtarzał się w żadnej kolumnie czy wierszu.

Eksploracja krypty

Wskakujemy do Nomada i udajemy się we wskazane miejsce, aby zbadać wejście. Aktywujemy konsolę, aby stworzyć most i zmierzamy dalej. Po otwarciu wrót możemy zmienić ekwipunek, a następnie wskakujemy do studni grawitacyjnej, aby dotrzeć do krypty Porzuconych. Aktywujemy konsolę zasilającą i zmierzamy przed siebie. W trybie skanowania podążamy za żółtym przewodem i wykonujemy interakcję na tajemniczym obiekcie, aby odblokować kolejne drzwi.

Za nimi udajemy się do kolejnego wielkiego pomieszczenia i trzymamy się lewej strony. Likwidujemy napotkane boty, aktywujemy kolejną konsolę Porzuconych i przebijamy się przez kolejne grupy botów. Otwórz drzwi do kolejnej części krypty i podążaj za przewodem widocznym przez skaner. W kolejnej komnacie zlikwiduj boty i aktywuj dwie konsole, po czym skorzystaj ze studni grawitacyjnej.

Przeskanuj wyciek ferrofluidu, po czym po krótkiej rozmowie z Peebee podejdź do konsoli, aby ją naprawić. Użyj jej i przejdź do odblokowanego w ten sposób pomieszczenia. Uruchamiamy kolejne konsole, aby odblokowywać sobie przejście i przeskakujemy po powstałych w ten sposób platformach na drugą stronę, gdzie walczymy z botami. Aktywuj kolejne konsole i przebijaj się do przodu.

Przechodzimy do kolejnych drzwi, skąd trafiamy do serca krypty. Aktywujemy główną konsolę, jednak coś pójdzie nie tak. Musimy ewakuować się z krypty. Biegnij przed siebie i trzymaj się wskaźników misji, omijając przy tym wybuchające pułapki. Na końcu drogi użyj studni grawitacyjnej. Kontynuuj ucieczkę, a na końcu porozmawiaj z Peebee.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Następnie: Mass Effect: Andromeda - Ścieżka nadziei


Zakładanie pierwszej placówki

Po wydostaniu się na powierzchnię wskakujemy do Nomada i udajemy się na południowy-zachód, gdzie mamy założyć nową placówkę. Na miejscu spotykamy Dracka, któremu pomagamy uporać się z nieprzyjaciółmi. Nie musisz wysiadać z Nomada, w trybie terenowym możesz po prostu przejeżdżać przeciwników i prawdopodobnie nic ci się wówczas nie stanie.

Po założeniu pierwszej placówki pozostaje już tylko zdanie raportu Tannowi na Nexusie.

Aktywujemy nadajnik placówki, po czym stajemy przed wyborem rodzaju placówki: naukowej lub wojskowej. Możemy zapytać o zdanie drużynę, głosy będą jednak podzielone. Po dokonaniu wyboru witamy burmistrza placówki i rozmawiamy chwilę z Addison. Teraz wracamy na statek Tempest, gdzie witamy nowych członków załogi. Po powrocie na Nexusa rozmawiamy z dyrektorem Tannem, aby zakończyć długą misję.

Zobacz także