Skip to main content

Mass Effect: Andromeda - multiplayer: wszystkie klasy i postacie

Bohaterowie i zdolności w rozgrywce sieciowej.

W Mass Effect: Andromeda na graczy czeka niemal 30 postaci do wyboru, choć warto pamiętać, że niektóre nie różnią się w praktyce niczym poza wyglądem.

Na początku przygody możemy wybrać wyłącznie postacie ludzi, chyba że dopisze nam szczęście i już w pierwszym pakiecie (otrzymywanym zazwyczaj przy pierwszym włączeniu gry) trafi nam się przedstawiciel innej rasy.

Bohaterowie podzieleni są na klasy, które odróżniają się od siebie przede wszystkim mocami bojowymi, a niektóre też dodatkowymi parametrami czy liczbą punktów zdrowia.

Na tej stronie opisujemy wszystkie dostępne klasy. Jeżeli chodzi o uzbrojenie, w każdym przypadku mamy do czynienia z podobną sytuacją - wyposażamy naszych bohaterów w broń, którą otrzymujemy z pakietów. Każda klasa może używać każdego typu broni.


Klasy powszechne

To postacie dostępne od początku - wszystkie reprezentują ludzi. Są najbardziej typowe i mało ekscytujące, co nie zmienia faktu, że mogą być równie skuteczne i przydatne w boju, co bardziej wyjątkowe klasy.

Żołnierz. 500 punktów zdrowia i 250 punktów tarczy. Dzięki zdolnościom strzału wstrząsowego i turbodoładowania będzie spisywał się świetnie z karabinami szturmowymi. Może też używać granatu odłamkowego.

Szturmowiec. 500 punktów zdrowia i 250 punktów tarczy. Specjalizuje się w biotyce ofensywnej i walce na bliski dystans.

Inżynier. 500 punktów zdrowia i 250 punktów tarczy. Może rozstawić wieżyczkę na polu bitwy, a także używać kriopromienia oraz mocy przeciążenia do detonacji.

Adept. 500 punktów zdrowia i 250 punktów tarczy. Wykorzystuje biotyczne moce ofensywne do zadawania obrażenia na dużą odległość i manipulowania przeciwnikami.

Strażnik. 500 punktów zdrowia i 250 punktów tarczy. Najbardziej uniwersalna postać z dostępnych na początku. Może użyć rzutu biotycznego, ale też rozstawić barykadę czy wyssać energię, by odnowić swoją tarczę.

Szpieg. Specjalista od kamuflażu i skradania się. Wykorzystuje kamuflaż taktyczny, którego odpowiednie używanie w starciach z falami wrogów może być trudne. Ma też granat przylepny oraz moc spalania.


Klasy nietypowe

Postacie nietypowe to przedstawiciele innych ras. Nawet jeżeli reprezentują tę samą klasę, co opisywani wyżej ludzi, zazwyczaj różnią się jedną czy dwoma umiejętnościami.

Turiański żołnierz. 500 punktów zdrowia i 275 punktów tarczy. Odpowiednik ludzkiego żołnierza, ale zamiast mocy strzału wstrząsowego dysponuje obronną mocą fortyfikacji. Odporny wojownik.

Krogański szturmowiec.

600 punktów zdrowia i 180 punktów tarczy. Biotyk, który przede wszystkim musi zbliżyć się do wroga, by zadać obrażenia. Dysponuje obronną mocą fortyfikacji, biotyczną novą oraz szarżą.

Krogańska inżynier. 600 punktów zdrowia i 250 punktów tarczy. Dysponuje identycznymi mocami, co ludzki inżynier. Ma tylko więcej punktów zdrowia.

Strażniczka asari. 475 punktów zdrowia i 250 punktów tarczy. Kontroluje pole bitwy dzięki mocom odwetu i rzutu biotycznego, może uzupełniać tarcze dzięki zdolności wysysania.

Salariański szpieg. 425 punktów zdrowia i 270 punktów tarczy. Niezbyt wytrzymały, polega w większości na tarczy, dlatego też musi rozważnie korzystać z mocy wysysania energii. Poza tym dysponuje kamuflażem i granatem przylepnym.

Adeptka asari. 475 punktów zdrowia i 250 punktów tarczy. Stuprocentowa biotyczka, walczy głównie na dystans, a więc dobrze wyposażyć pistolet lub karabin snajperski. Unicestwienie i lanca biotyczna zadają sporo szkód wrogom bez tarcz i pancerzy.


Klasy rzadkie

Klasy rzadkie są jeszcze potężniejsze od nietypowych. Zazwyczaj mamy do czynienia z lepszą kombinacją zdolności i nieco większymi statystykami.

Krogański najemnik. 700 punktów zdrowia i 250 punktów tarczy. Dysponuje miotaczem ognia i mocą fortyfikacji, a więc stanowi świetnego operatora strzelb. Ma także moc działka odłamkowego.

Turiańska dewastatorka. 500 punktów zdrowia i 350 punktów tarczy. Moc turbodoładowania połączona ze spalaniem i działkiem odłamkowym tworzą z tej turianki świetnego i mobilnego szturmowca.

Łowczyni asari. 475 punktów zdrowia i 250 punktów tarczy. Połączenie szpiega i biotyka. Może zakamuflować cały zespół, ale potrafi też wykonać biotyczny rzut i dysponuje potężnym detonatorem biotycznym - lancą.

Angarski bojownik. 550 punktów zdrowia i 250 punktów tarczy. Interesująca odmiana inżyniera, idealna do obrony. Może rozstawić minę i działko obronne, a także wzmocnić tarcze.


Klasy ultrarzadkie

Najlepsze postacie w grze, unikalne przede wszystkim ze względu na wygląd. Nie są odpowiednikiem żadnej innej, podstawowej klasy.

Fechmistrzyni asari. 475 punktów zdrowia i 250 punktów tarczy. Potężna wojowniczka biotyczna przystosowana do walki wręcz, choć dysponuje także mocą lancy biotycznej. Dobrze wyposażyć ją w strzelbę.

Angarska mścicielka. 500 punktów zdrowia i 300 punktów tarczy. Może nałożyć kamuflaż na sojuszników i używa granatów przylepnych, a w zwarciu może wykonać potężne uderzenie mściciela (wyjątkowa moc).


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Mass Effect: Andromeda - multiplayer: porady, jak grać, kooperacja

- Mass Effect: Andromeda - multiplayer: pakiety i przedmioty


Salariański operator. 425 punktów zdrowia i 270 punktów tarczy. Specjalista od technologii, świetny przeciw opancerzonym wrogom dzięki połączeniu mocy inwazji oraz przeciążenia.

Ludzka kinetyczka. 450 punktów zdrowia i 250 punktów tarczy. Biotyczna specjalistka od walki na odległość. Może przyciągać wrogów, a także nimi rzucać. Najskuteczniejsza w walce przeciw wrogom bez osłon.

Krogańska gladiatorka. 700 punktów zdrowia i 300 punktów tarczy. Krogańska biotyczna wojowniczka, która przyciąga oponentów i atakuje ich mocą nowej oraz unicestwieniem.

Zobacz także