Mass Effect: Andromeda - Na planecie
Operacja priorytetowa: wyruszamy na ratunek drużyny Pionierów i odpieramy ataki obcych.
Misja zwiadowcza na Habitat 7 zakończyła się niezbyt oczekiwanie, co sam zapewne już zauważyłeś w misji Prolog: Hyperion. Wraz z Liamem musimy odnaleźć pozostałych ocalałych. W tym celu ruszamy zatem jedyną możliwą drogą. Wcześniej, za pomocą naszego skanera, możemy zbadać pierwsze oznaki życia na tajemniczej planecie.
Tym samym dostarczamy dane badawcze, które na pewno przydadzą się później. Po drodze mijamy element naszego statku, komunikator kwantowy. Część okazuje się bezużyteczna, więc skanowanie jej w niczym nam nie pomoże. Przechodząc dalej mijamy po prawej stronie fluorescencyjnego grzyba, którego również możemy zbadać.
Podążamy jednak dalej, a obecne zadanie jest dalszą częścią samouczka, który rozpoczęliśmy w ramach prologu. W końcu docieramy do przejścia, w które cały czas uderzają pioruny. To pierwsza i bardzo dobra okazja, aby wykorzystać sprint. Biegnij zatem pomiędzy uderzającymi błyskawicami i omijaj rozświetlone na niebiesko kamienie. Po chwili dotrzesz do bezpiecznego przesmyka, na którego końcu zauważysz na niebie latające kreatury.
Po chwili dotrzesz do kolejnego elementu statku, tym razem będzie to ogniwo paliwowe. Możesz przebadać je skanerem, ale nie zbliżaj się zbyt mocno, gdyż zostaniesz porażony prądem. Po prostu przebiegnij sprintem z prawej strony. Mimo wszystko, możesz jednak odnieść niewielkie obrażenia. Po chwili natkniesz się na zasób jednorazowy, na tę chwilę jednak bezużyteczny.
Odnalezienie drużyny pionierskiej
Podążamy dalej, ucząc się przy okazji przeskakiwać przez różnego typu obiekty, a także skoków za pomocą jetpacka, czyli pakietu skokowego. Przeskakujemy nad kolejnymi urwiskami i wdrapujemy się coraz wyżej po kolejnych skałach. Przytrzymuj dłużej przycisk odpowiedzialny za plecak odrzutowy, aby wzlatywać nad wyższe przeszkody lub pokonywać większe przepaści.
Wykorzystuj także połączenie sprintu i dłuższego skoku, aby przedostawać się jeszcze dalej. Po kilku krótkich wspinaczkach uruchomi się krótki przerywnik, w którym zauważysz po raz pierwszy obce formy życia. To uzbrojeni żołnierze, a twoim celem jest obrona Fishera, który na chwilę obecną nie jest zdatny do walki.
Gra pokaże ci teraz zasady korzystania z broni. Pamiętaj, że w trybie celowania precyzyjnego poruszasz się wolniej, ale jest to korzystniejsze, gdy ostrzeliwany cel znajduje się nieco dalej. Po uporaniu się z dwoma obcymi porozmawiaj z Fisherem. Okazuje się, że Kirkland i Greer, których spotkaliśmy w misji wprowadzającej, poszli eksplorować planetę i szukać pozostałych.
W tym momencie poznamy dwa opcjonalne cele. Pierwszy z nich to przeszukanie zaopatrzenia w szczątkach promu, drugi to przeskanowanie zwłok obcych, których przed chwilą zabiliśmy. Oba cele znajdują się tuż obok, dlatego zachęcamy do ich zrealizowania. Otwieramy zatem skrzynię leżącą obok, z której pozyskujemy kondensatory tarcz i amunicję zapalającą. Po zbadaniu zwłok poznajemy nieco informacji o obcych.
Kirkland i Greer
Skręcamy w prawo, w kierunku wielkiej konstrukcji obcych. Po chwili jesteśmy świadkami sceny, w której trzech obcych strzela do Kirklanda. Likwidujemy zagrożenie, po czym podbiegamy do martwego Kirklanda. Został zastrzelony z zimną krwią, choć na początku próbował się poddać. Opcjonalnie przeszukujemy zwłoki, a w tym momencie gra nauczy nas korzystać z koła broni. Za jego pomocą możemy wybrać karabin szturmowy, M-8 Mściciel. Możesz też przeskanować konstrukcję obcych po prawej stronie.
W kolejnym opcjonalnym celu odnajdujemy Greera. W tym celu ruszamy w kierunku północno-zachodnim, gdzie po raz pierwszy trafiamy na obce zwierzę. Likwidujemy je w dowolny sposób, za pomocą broni palnej lub walki wręcz, a następnie opcjonalnie skanujemy. Ruszaj dalej, nieco w dół, aby po chwili zauważyć wystrzelone flary. Do celów opcjonalnych zostanie dodana w ten sposób nowa pozycja.
Po dotarciu na widoczną na powyższym obrazku platformę przeskocz na niższą, korzystając z plecaka odrzutowego. Na kolejnej platformie z lewej strony możesz sprawdzić zawartość pojemnika. Ruszamy dalej, gdzie czeka nas kolejna walka, tym razem z czterema obcymi i jednym zwierzęciem. Schodzimy do doliny, gdzie opcjonalnie badamy rozbity statek obcych. Okazuje się, że przybysze przylecieli tu z własną żywnością.
Opcjonalnie wchodzimy do jaskini po prawej stronie, gdzie zauważymy kolejne formy życia, a także uwięzione z pułapce zwierzę. Po przejściu dalej możemy zboczyć lekko w prawo i przeskoczyć przez podwójną półkę skalną, gdzie zauważamy całkiem spory kompleks obcych. Nie da się jednak tam przedostać, gdyż obiekt osłonięty jest polem siłowym. Wracamy zatem na główny szlak, uruchamiając konsolą wielkie wrota w skale.
Ruszamy naprzód i trzymamy się lekko lewej strony. Po chwili odzyskujemy łączność, słysząc przy okazji komunikat od Cory. Ruszamy dalej i spoglądamy w lewą stronę, gdzie przy świecących grzybach znajdujemy niewielkie wejście do jaskini. Zabijamy tam dwóch obcych, po czym rozmawiamy z Greerem i wracamy na główny szlak.
Uratowanie ocalałych z katastrofy
Opcjonalnie zbaczamy w lewo, gdzie badamy ruiny obcych. Wcześniej możemy skręcić jeszcze bardziej, na południe, gdzie odkrywamy kolejne części naszego statku. Natkniesz się tam również na zasadzkę, w której musisz zwalczyć kilku obcych. Kontynuując wędrówkę jaskinią dotrzesz także do przesmyku, który prowadzi do kolejnej konstrukcji obcych. Strzeżona jest przez trzech nieprzyjaciół.
W samych zaś ruinach odnajdujemy kilka skrzyń z cennymi przedmiotami oraz zamknięte drzwi po prawej stronie. Kierujemy się zatem lewo, gdzie wskakujemy przez pomarańczowe okno. Aktywuj zastane tam dwa urządzenia, po czym przejdź odblokowanymi drzwiami. Na końcu pomieszczenia znajdziesz kilka obiektów do przeskanowania oraz pokonasz dziwnego robota.
Po eksploracji wychodzimy i walczymy z kilkoma przeciwnikami. Wracamy na główny szlak, gdzie odpieramy atak obcych i ratujemy Corę. Staraj się nie wchodzić w toksyczne opary. Po krótkiej potyczce uzupełniamy zapasy ze wskazanego miejsca lub zmieniamy broń i ruszamy na kolejną walkę z przybyszami ze statku, który nadleciał po krótkiej chwili.
Gdy uporamy się z pierwszą turą przeciwników, pojawi się kolejny statek, z którego zostaną wypuszczeni kolejni wrogowie, a także zwierzęta i jeden ciężkozbrojny obcy. Zajmij się nim w pierwszej kolejności. Po walce uruchomi się przerywnik, po którym porozmawiamy z kilkoma postaciami, w tym z Ryderem seniorem.
Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja
Następnie: Mass Effect: Andromeda - Rendez-vous z Nexusem; Poznanie Nexusa
Obieramy jedyny słuszny kierunek na północ, gdzie mijamy kolejne zagrożenia i w pewnym momencie skręcamy w lewo, gdzie spotykamy się z ojcem bohatera. Po krótkiej naradzie podążaj za Pionierem, likwidując kolejnych obcych i omijając toksyczne strefy oraz miejsca wyładowań. Trzymaj się blisko seniora, aby korzystać z jego pola defensywnego. Wskocz na wyższy poziom, gdzie będziesz kontynuował przebijanie się pomiędzy przeciwnikami.
Za pomocą wyświetlonego na ekranie przycisku rozkaż swoim kompanom, aby bronili dwóch wskazanych flank. Odpieraj ataki nadciągających wrogów, broniąc tym samym Pioniera, który jest zajęty odszyfrowywaniem. Po zakończonym procesie podbiegnij do wielkich wrót i je otwórz. Po kilku przerywnikach filmowych sytuacja twojego bohatera zmieni się diametralnie i staniesz się Pionierem, a także zintegrujesz się z systemem SAM i poznasz głównego przeciwnika w grze. Po kilku chwilach rozpocznie się Rendez-vous z Nexusem, czyli kolejna misja wątku głównego.