Skip to main content

Mass Effect: Andromeda - Nexus: Strażacy

Zadanie w Helejosie: odnajdujemy grupę hakerską próbującą zniszczyć SAM-a.

O misji dowiadujemy się podczas jednej rozmowy z doktor Aridaną. O dostępności zadania dowiesz się ze skrzynki pocztowej lub w trakcie któregoś z dialogów z kobietą w późniejszej fazie gry. Otrzymujemy polecenie, aby udać się do węzła SAM-a, gdzie mamy uruchomić przygotowane równania.

Zmierzamy zatem na pokład mieszkalny na arce Hyperion, gdzie w pomieszczeniu SAM-a wykonujemy interakcję na jego głównym komputerze. W rozmowie wspomnij o równaniach, po czym rozpocznie się proces instalacji. Szybko zauważysz, że coś poszło nie tak. W równaniach został przemycony złośliwy kod w charakterze konia trojańskiego.

SAM jest zagrożony, ale na szczęście nie goni nas czas. Odczekaj kilka chwil, aby system spróbował uporać się sam z problemem. Tak się jednak nie stanie, dlatego musisz wykonać trzy resety za pomocą znajdujących się tam panelów. Resetowanie musi odbyć się we właściwej kolejności, dlatego zwróć uwagę na hologram lub skorzystaj z poniższego obrazka.

Prawidłowa kolejność resetowania komputerów.

Po przeprowadzeniu resetu systemu używamy głównej konsoli. Musimy odkryć kto stoi za umieszczeniem złośliwego oprogramowania w równaniach, więc na początku udajemy się oczywiście do doktor Aridany. Kobieta zaprzecza, jakoby miała zastosować tego typu sabotaż. Dopytujemy ją o szczegóły, a do rozmowy dołącza profesor Herik, który wpadł na pomysł, gdzie należy szukać winnego.

Naszym celem jest odnalezienie śladów działalności sabotażystom Sztucznej Inteligencji na Nexusie. Udajemy się do części wspólnej, gdzie zauważamy czerwony hologram Aviny. Jest to zhakowany panel informacyjny. W rozmowie z hakerem wybierz ton wypowiedzi swobodny, wskazujący na zadowolenie związane ze zneutralizowaniem SAM-a. Spowoduje to poszerzenie wiedzy o postać niejakiej Knight.


Kryjówka hakerów na Kadarze i urządzenie EMP

Po wyrażeniu chęci na spotkanie z kobietą otrzymasz informację, aby oczekiwać na e-mail od Knight. Udajemy się na Tempesta, gdzie za pomocą terminala pocztowego odnajdujemy wiadomość o następującym temacie: Błąd 982: Sygnał przewoźnika przechwycony! - Zaproszenie. Klikamy przycisk Potwierdź. Jeśli nie mamy takiej wiadomości w skrzynce, może on dotrzeć z opóźnieniem. W takiej sytuacji skup się na innych zadaniach i regularnie sprawdzaj skrzynkę.

Gdy potwierdziliśmy spotkanie udajemy się do układu Govorkam, a następnie na planetę Kadara. Używamy konsoli tranzytowej, aby przedostać się do slumsów. Baza hakerów znajduje się wysoko w górach, więc aby się tam dostać, będziesz musiał wykazać się niezłymi umiejętnościami prowadzenia Nomada w trybie terenowym.

W środku kryjówki hakerów rozmawiamy z Knight, po czym zaczynamy skanować różne obiekty w placówce: urządzenie przy wejściu zawierające schematy niebieskiej skrzynki, mapę sieci Nexusa na ścianie w głównym pomieszczeniu, a także urządzenie EMP na jednej ze skrzyń na górnym poziomie. Jeśli twoje poczynania zostaną zauważone, możesz być zmuszony pokonać hakerów.

Na końcu skorzystaj z osobistego terminala Knight na górnym piętrze, po czym wróć na Nexusa. Twoim zadaniem jest odnalezienie trzech urządzeń EMP Knight. Wszystkie oznaczone będą ikonami misji, ale tylko jeśli chodzi o przybliżone obszary.

Lokalizacje urządzeń EMP Knight.

Pierwsze urządzenie odnajdziesz za donicą w obszarze wspólnym, gdzie odbywa się lub odbywał się wcześniej protest na Nexusie. Kolejne z nich znajduje się w centrum operacyjnym pod jednym z biurek. Ostatnie znajduje się za ciągiem komputerów w biurach na górnym piętrze. Teraz pozostaje już tylko konfrontacja z Knight.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Mass Effect: Andromeda - Nexus: Zaraza


Na szczęście nie ma potrzeby podróżowania z powrotem na odległą Kadarę. Aby spotkać się z Knight podróżujemy kolejką do doku, gdzie wchodzimy na najwyższy poziom części ogólnej. Przywódczyni hakerów stoi tam oparta o balustradę. Porozmawiaj z nią. W zależności od tego, jak poprowadzisz rozmowę, końcowa scena może się od siebie różnić. Misja dobiegnie końca wraz z zakończeniem dialogu.

Zobacz także