Mass Effect: Andromeda - Nexus: zadania dodatkowe, cz. 1
Zadania dodatkowe: Utracony brat, Atak na bandytów, Spacer po skałach w imię nauki, Relatywnie obce, Zaginieni naukowcy, Uszkodzona instalacja.
W tym miejscu możesz zapoznać się z sześcioma zadaniami dodatkowymi, które mają swój start na Nexusie. Są to misje krótkie i niezbyt wymagające, choć w przypadku niektórych istnieje konieczność udania się na konkretną planetę w celu sfinalizowania zadania. W przypadku pierwszej opisywanej misji będzie to z kolei możliwe nieco później, gdy na planecie Eos zmniejszy się poziom promieniowania.
Na tej stronie możesz zapoznać się z opisem następujących misji:
- Utracony brat
- Atak na bandytów
- Spacer po skałach w imię nauki
- Relatywnie obce
- Zaginieni naukowcy
- Uszkodzona instalacja
Zadanie: Utracony brat
To zadanie odblokowujemy podczas rozmowy z Nigelem McCoyem w dziale kriogeniki na Nexusie. Mężczyzna został dopiero wybudzony i dowiedział się o śmierci własnego brata, który zginął na planecie Eos podczas zakładania placówki. Otrzymujemy naszyjnik, który zgodnie z prośbą Nigela powinniśmy umieścić w wyznaczonym miejscu ku pamięci poległego brata.
Dotarcie do wyznaczonego miejsca na północny-wschód od jeziora na Eos samo w sobie nie jest trudne, ale w początkowych momentach gry może być nieco ryzykowne ze względu na spory stopień promieniowania. Jeśli jednak uda się nam tam dotrzeć i pozostawić naszyjnik, misja automatycznie zakończy się powodzeniem.
Zadanie: Atak na bandytów
Dostęp do zadania otrzymujemy po rozmowie z lekarzem na Nexusie. Znajduje się on tuż obok Nigela McCoya, od którego również otrzymujemy jedno z zadań. Obaj mężczyźni znajdują się w dziale kriogeniki na stacji Nexus. W dialogu dowiesz się o tajemniczych grupach bandytów wśród wygnańców, którzy ukradli bardzo potrzebne środki medyczne.
Musimy odzyskać trzy skrzynie ze środkami medycznymi. Wszystkie z nich znajdują się na planecie Elaaden, w grupie Zaubray. Udajemy się tam zatem i od razu korzystamy z Nomada. Podróż do któregokolwiek z oznaczonych trzech miejsc byłaby niemożliwa pieszo. Kolejność odzyskania przedmiotów jest również nieistotna.
Chociaż na planecie panują bardzo wysokie temperatury, nie znajdziesz się w żadnym miejscu zagrażającym bezpośrednio twojemu życiu ze względu na zastane warunki. W każdej z niewielkich baz musisz uporać się z nieprzyjaciółmi, a po oczyszczeniu terenu odzyskać środki medyczne. Po zdobyciu wszystkich trzech misja zakończy się automatycznie.
Zadanie: Spacer po skałach w imię nauki
W laboratorium technicznym na obszarze wspólnym natkniesz się na postać nazwaną Mistrzem Lucanem. Mężczyzna okazuje się być specjalistą od minerałów i poinformuje cię o stworzonym systemie do pomiarów geofizycznych. Zgadzamy się na współpracę z naukowcem, a następnie aktywujemy program za pomocą konsoli w tym samym pomieszczeniu. Od tej pory musisz skanować napotykane minerały począwszy od planety Eos, a później na kolejnych. Po zbadaniu szesnastu wskazanych minerałów misja dobiegnie końca.
Zadanie: Relatywnie obce
W tym samym pomieszczeniu, w którym spotkaliśmy Mistrza Lucana, spotykamy także profesora Herika, który ma dla nas podobne zadanie do poprzedniego. Tym razem aktywując konsolę po krótkiej rozmowie otrzymujemy misję przeskanowania dziesięciu obiektów związanych z florą lub fauną. Wszystko wykonujemy oczywiście naszym podręcznym skanerem. Po zbadaniu dziesięciu obiektów misja zakończy się.
Zadanie: Zaginieni naukowcy
W pomieszczeniu, w którym znajdują się Mistrz Lucan i profesor Herik spotkasz także niejaką doktor Aridanę. Opowiada ci historię o oddziale, który miał za zadanie pobrania danych z niestandardowo zachowującego się regionu plagi. Załoga od jakiegoś przestała się jednak odzywać. Musimy zbadać przyczynę ciszy w eterze, a w tym celu wracamy na Tempesta i przemieszczamy się do układu Eriksson.
Po dotarciu do niej system wykryje anomalię. Włączamy więc skaner i kierujemy go w prawo i do góry, a następnie wysyłamy sondę odnajdującą wrak statku. Oglądamy prom, który nabawił się krytycznych uszkodzeń od elektryczności. Niestety, jego załoga zginęła, a statku nie da się odzyskać ze względu na promieniowanie. Po uzyskaniu tych informacji misja dobiegnie końca.
Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja
Zobacz też:
Zadanie: Uszkodzona instalacja
Zadanie to rozpoczniesz od rozmowy z Shapiro na górnym piętrze ogólnej części Nexusa. Inżynier przekaże ci informacje o awariach zasilania w bazie, pokazując ci kilka możliwych miejsc, w których możesz odkryć przyczynę awarii. Nie zajmuj się jednak punktami wyznaczonymi w ogólnej części Nexusa, ale od razu skorzystaj z kolejki i udaj się do centrum operacyjnego.
Tam, w jednym z pomieszczeń, odnajdziesz przyczynę awarii zasilania. Użyj skanera do zbadania winowajcy w postaci zwierzęcia, a następnie wykonaj na nim interakcję. Będziesz mógł zdecydować o zabiciu lub złapaniu zwierzęcia. Niezależnie od tego, jaką opcję wybierzesz, zadanie dobiegnie końca.