Mass Effect: Andromeda - Nexus: Życie na pograniczu
Zadanie w Helejosie: pomagamy Sid, czyli siostrze Vetry Nyx.
W tym zadaniu poznasz Sid, młodszą siostrę naszej kompanki, Vetry. Jakiś czas po dotarciu na planetę Aya, czego doświadczysz podczas wykonywania głównego wątku, otrzymasz wiadomość elektroniczną o temacie Podejrzana sprawa. Odblokowanie misji może także nastąpić podczas jednej z rozmów z Addison na Nexusie.
Po otrzymaniu wiadomości ruszamy na Nexusa, gdzie za pomocą kolejki przechodzimy do centrum operacyjnego. Tam, w jego wschodnim skrzydle odnajdujemy nadawcę wiadomości, czyli Sid. Dopytujemy dziewczynę o szczegóły misji, po czym udajemy się na nasz statek, gdzie powinniśmy zbadać cztery lokacje, zgodnie z poniższym obrazkiem.
W każdym z układów musisz wysłać sondę na wykryte anomalie. W każdej z nich zauważysz wrak statku. Pamiętaj, że jeśli wcześniej nie badałeś danego układu, anomalii może być nawet kilka. Kończ badanie układu dopiero wtedy, gdy trafisz właśnie na wrak statku. W związku z problemem technicznym gry, w prawym górnym rogu ekranu cel sprawdzenia lokacji nie będzie się aktualizował. Dopiero po zbadaniu ostatniego wraku zostanie zaliczony i zaktualizowany.
Po zbadaniu czterech wraków cel zaktualizuje się i będziesz musiał udać się na Kadarę, gdzie swoją kryjówkę ma grupa Trzy Szable. Zjeżdżamy do slumsów i kierujemy się na południowo-wschodnie krańce mapy, gdzie nad niewielkim jeziorem znajduje się kilkupoziomowy budynek. Gdy zbliżysz się do niego wystarczająco mocno, rozpocznie się walka.
Podczas jej trwania musisz przykuć swoją uwagę do przeciwników, którzy będą posiadać nad sobą żółte paski życia. To wspomniane Trzy Szable, choć aby ruszyć zadanie do przodu będziesz musiał także rozprawić się z ich pomocnikami. Sporo krwi może napsuć także obecność snajpera, dlatego im szybciej zbliżysz się do budynku, tym łatwiej utrudnisz mu zadanie.
Po udanej potyczce wejdź na najwyższy poziom budynku i skieruj swe kroki do środka. Na niewielkiej szafce znajduje się tam datapad, z którego treści dowiadujemy się o niejakim Yale'u, przebywającym na Eos. Kierujemy zatem tam nasze kroki, gdzie w jednym z budynków na terenie założonej placówki odnajdujemy wspomnianego mężczyznę.
Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja
Zobacz też: Mass Effect: Andromeda - wszystkie misje poboczne (spis alfabetyczny)
W krótkiej rozmowie mężczyzna zdradzi nam, co kierowało go przy decyzji o wynajęciu wygnańców, aby ci walczyli za nich. Co ciekawe, w rozmowie wyjdzie pewna ciekawostka o Addison, która najwyraźniej nie pokładała w nas zbyt dużych nadziei. Decydujemy się więc na naprostowanie sytuacji i zmierzamy na Nexusa, gdzie rozmawiamy z kobietą.
Podczas dialogu staniesz przed kilkoma decyzjami, które finalnie doprowadzą do konieczności wyboru wsparcia Sid lub Addison. Jeśli wesprzesz Sid, prawda zostanie wyjawiona, jeśli Addison, możesz po prostu liczyć na stłumienie innego potencjalnego sabotażu. Niezależnie jednak od wyboru misja dobiegnie końca, nie mając wpływu na dalsze losy w grze.