Skip to main content

Mass Effect: Andromeda - oznaczenia i ikony na mapie

Podręczna pomoc na temat ikon i symboli widocznych na mapie.

Na mapie gry z poziomu menu znaleźć można liczne oznaczenia i ikony. Legendę przywołać można za pomocą przycisku (X na PC, kwadrat na PS4 lub X na Xbox One), lecz znaczenie symboli nie zawsze jest jasne. Poniżej wyjaśniamy po krótce, co dokładnie się za nimi kryje.

***

Cel - oznaczenie celów dla przeróżnych zadań, których wykonania podjęliśmy się w toku rozgrywki. Dotarcie do takiego miejsca i wykonanie określonej czynności kończy dany scenariusz lub tez rozwija wątek, prowadząc do pojawienia się kolejnego celu - lub celów.


Śledzony cel - jednocześnie śledzić możemy jedno zadanie, wskazywane w dzienniku lub bezpośrednio z poziomu mapy. Oznaczona w ten sposób aktywność jest stale widoczna nie tylko na mapie, ale pojawia się także w górnej części ekranu podczas eksploracji, by bez pudła trafić na miejsce.


Nowa misja - warto odwiedzić taki punkt na mapie, oznaczający miejsce, w którym rozpoczniemy całkiem nowe zadanie. Zleceniodawca może mieć dla nas różne cele, wysyłające nas niekiedy w podróż po kilku planetach.


Punkt orientacyjny - taki punkt ustawiamy na mapie sami, wedle uznania, wciskając w wybranym miejscu X na PS4, A na kontrolerze Xboksa lub przycisk myszy.


Tempest - miejsce lądowania naszego statku kosmicznego. Jeśli zbliżmy się do wrót wejściowych, możemy powrócić na pokład, by porozmawiać z załogą, wybrać się w inne miejsce lub skorzystać z szeregu innych dostępnych opcji.


Nomad - miejsce, w którym zostawiliśmy nasz przydatny pojazd lądowy, Nomad. Wehikuł dysponuje znacznie wydajniejszym systemem podtrzymywania życia niż kombinezony postaci, więc na nieprzyjaznych planetach warto zbytnio nie oddalać się od bezpiecznej kabiny.


Gracz - aktualna pozycja gracz oraz strzałka oznaczająca, w którą stronę zwrócona jest Sara lub Scott, co niekiedy całkiem przydatne przy próbach rozeznania się w terenie.


Baza przesyłowa - zrzucana z kosmosu baza przesyłowa, czyli punkt szybkiej podróży, miejsce regenerujące punkty życia, tarcze i systemy podtrzymywania życia. Do tego okazja na zmianę przenoszonego wyposażenia oraz wymienienie aktualnego duetu towarzyszy. Wystarczy pojawić się obok takiego punktu na mapie, by baza automatycznie spłynęła na ziemię i zadokowała.


Placówka - osiedle, które założyliśmy na planecie po uruchomieniu krypty Porzuconych. W placówce znajdziemy wiele postaci, z którymi można porozmawiać, a także nowe misje poboczne. Po założeniu placówki, to właśnie w tym miejscu będziemy lądować Tempestem przy ponownych wizytach na danej planecie.


Monolit - konstrukcja porzuconych, służąca najczęściej do modyfikowania klimatu na odwiedzanej planecie. Często wiąże się z koniecznością walki oraz zagadką logiczną.


Teren Porzuconych - niewielki obszar z wyrastającymi z ziemi ruinami Porzuconych. Zazwyczaj na miejscu znajdziemy kilka robotów, a także pojemniki z zasobami.


Baza - oznaczenie głównej bazy kettów na planecie, o ile taka znajduje się na danym świecie. Wkroczenie do bazy i rozpoczęcie walki z wrogiem wewnątrz to duże wyzwanie, a cały proces przejmowania bazy może zająć nawet kilkadziesiąt minut.


Wejście do jaskini - jak wskazuje nazwa, to po prostu wejście do jaskini. Czasem znajdziemy w niej wrogów, czasem przydatne przedmioty, a czasem jaskinia stanowi po prostu tunel prowadzący na drugą stronę góry.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Mass Effect: Andromeda - interfejs i koło wyboru broni

- Mass Effect: Andromeda - tworzenie postaci, wybór szkolenia


Konstrukcja - budynki kettów, a więc głównej rasy przeciwników w grze. Przy takich strukturach niemal zawsze natkniemy się na uzbrojonych przeciwników, warto wziąć to pod uwagę.


Interesujące miejsce - w takim obszarze mogą czekać na nas interesujące przedmioty, zadanie poboczne albo chociażby dodatkowe informacje na temat świata czy historii (nawet na datapadzie).

Zobacz także