Skip to main content

Mass Effect: Andromeda - Polowanie na Archonta

Operacja priorytetowa: udajemy się na statek Archonta i odzyskujemy Artefakt Porzuconych.

Po zawiązaniu nowego sojuszu w misji Ścieżka nadziei, w której odwiedziliśmy także nowe planety, czas na rozwinięcie tajemnic. Nasz poradnik do Mass Effect: Andromeda prowadzi więc naturalnie do portu Kadara w układzie Govorkam. Naszym celem jest odnalezienie angarskiego zdrajcy i przepytanie go.

Udajemy się więc do doku i zmierzamy we wskazane miejsce, gdzie naszym pierwszym zadaniem jest udanie się do pobliskiego baru. Czekać tam ma na nas kontakt, który przybędzie w ramach przerywnika, gdy wykonamy interakcję na barze. Pseudonim mężczyzny to Shena, ale już w pierwszych zdaniach poprosi cię o zwracanie się do niego po imieniu.

Naszym celem jest spotkanie z Vehnem, jednak pozwolić na to może tylko i wyłącznie Sloane, jedna z buntowników na Nexusie. Po krótkiej rozmowie z naszym kontaktem udajemy się do kwatery głównej Wyrzutków, gdzie krótko, ale intensywnie, rozmawiamy z kobietą. Jak mogłeś się pewnie domyśleć, nie jest zbyt skora do pomocy.

Przez krótką chwilę, wciskając wyświetlony przycisk, będziesz mógł rozbroić strażnika. Nie zmieni to jednak finalnie przebiegu spotkania.

Bez względu na to, jak poprowadziłeś spotkanie ze Sloane, powróć do Reyesa Vidala, którego tym razem spotkasz nie w barze, ale na terenie targu w Kadarze. Od mężczyzny otrzymujemy specjalny środek, który pozwoli roztopić kraty u więźnia, co może być naszą dobrą kartą przetargową w negocjacjach. Udajemy się we wskazane przez kontakt miejsce, gdzie po uruchomieniu konsoli zyskujemy wejście do szybu konserwacyjnego.

Wskakujemy niżej, by po krótkiej przechadzce wrócić na pierwotny poziom, ale w zupełnie innym miejscu. Zmierzamy przed siebie, gdzie za drzwiami spotykamy uwięzionego Vehna Tereva. Rozmawiamy z mężczyzną, który choć początkowo nie jest zbyt skory do udzielenia nam potrzebnych informacji, w końcu przystaje na nasz układ i zmienia zdanie.


Odzyskanie transpondera kettów

Tym samym zyskujemy informację o transponderze kettów, przez który Vehn komunikował się z ludźmi Archonta. Wracamy zatem w okolicę doków i korzystamy z konsoli tranzytowej, lecz nie wracamy na Tempest, ale wybieramy opcję zjazdu do slumsów. Tempest jest również dostępny i jeśli postanowisz wrócić na niego w tym momencie, będziesz mógł zauważyć scenkę, po której odblokowane zostaną nowe zadania poboczne.

Udajemy się jednak do slumsów, gdzie wskakujemy do Nomada, by przebyć całkiem sporą drogę w poszukiwaniu wspomnianego przez Vehna transpondera. Po drodze, bez różnicy jaką ścieżkę postanowimy obrać, na pewno będziemy spotykać się z mniejszymi grupami przeciwników. Możesz się nimi zająć i zinfiltrować ich obozy lub zupełnie zignorować i podążać do oznaczonego celu.

Urządzenie znajduje się pod niewielkim budynkiem.

We wskazanym miejscu wychodzimy z pojazdu i podnosimy przedmiot, który okazuje się, że nie jest w najlepszym stanie, co może uniemożliwić odzyskanie danych. Musimy więc przekazać je specjaliście na naszym statku. Wracamy więc na kołach lub korzystając z szybkiej podróży. Wchodzimy na pokład Tempesta, gdzie udajemy się do maszynowni i rozmawiamy z Gillem.

Mężczyzna okazuje się naprawdę dobrym fachowcem, gdyż już po kilku chwilach odczytuje potrzebne nam dane, wskazujące na to, że statek Archonta znajduje się w układzie Tafeno. Uruchamiamy zatem mapę galaktyki i wybieramy wspomnianą grupę, a następnie okręt flagowy Archonta. Aktywujemy skaner, dzięki któremu lokalizujemy dok na okręcie.

Potwierdzamy lądowanie i wybieramy broń, ale zanim schodzimy na pokład okrętu, nawiązujemy połączenie z Moshae, która wyjawi nam przydatne szczegóły dotyczące poszukiwanego artefaktu. Po zejściu podłączamy SAM-a do konsoli nieopodal, dzięki czemu system będzie w stanie pomagać nam podczas eksploracji tego miejsca.


Odnalezienie pioniera salarian

Po wprowadzeniu wyświetlonym na konsoli udajemy się przez ciemne korytarze do pomieszczenia, gdzie skanujemy martwych salarianinów. Uruchamiamy wskazaną konsolę, po czym podchodzimy do terminalu medycznego, z którego dowiadujemy się o kapsułach hibernacyjnych. Zmierzamy w oznaczonym kierunku, gdzie skanujemy środkową kapsułę umieszczoną po lewej stronie.

To salariańska pionierka, którą decydujemy się wybudzić. Używamy do tego konsoli znajdującej się tuż obok, po czym poznajemy Raekę. Co ciekawe, salarianie nie potrzebują wiele czasu, aby wrócić do normalności po przebudzeniu. Twój nowy kompan decyduje się na wybudzenie pozostałych, zaś my zmierzamy na statek Kettów.


Infiltracja statku Kettów i odzyskanie artefaktu

Po krótkiej scence przerywnikowej przechodzimy przez najbliższe drzwi, trafiającym tym samym do większego pomieszczenia, gdzie czeka nas pierwsza walka z kettami. Po uporaniu się z zagrożeniem wchodzimy na najwyższy poziom pomieszczenia, gdzie przy wielkim oknie korzystamy z konsoli, podłączając tym samym SAM-a do systemów statku.

Idziemy do zaktualizowanego znacznika, gdzie za pomocą konsoli otwieramy drzwi i spotykamy się z salariańską grupą pionierską. Spotkanie jednak nie potrwa zbyt długo, więc obieramy kierunek na prywatną komnatę Archonta. Przedzieramy się przez kolejne pomieszczenia pełne przeciwników, a gdy napotykamy drzwi nie do sforsowania, z pomocą zawsze przychodzi SAM, odblokowując alternatywną drogę.

Podczas jednej z większych bitew będziesz musiał walczyć z Ascendentem, który posiada wokół siebie ochronną barierę. Najpierw musisz zniszczyć kulę obracającą się wokół niej, a dopiero później przeciwnika. Po przetrwaniu zasadzki przechodzimy do kolejnego pomieszczenia, a po aktywacji następnej konsoli stwierdzamy, że raz jeszcze blokowane są drzwi do naszego celu.

Udajemy się zatem do innych i na prośbę SAM-a skanujemy panel dostępu po lewej stronie. W dialogu potrzebnym do autoryzacji stwierdzamy, że jesteśmy dodatkową ochroną, dzięki czemu jesteśmy przepuszczeni. W kolejnym miejscu natrafiamy na naukowców, ale nie strzelamy do nich, tylko pozwalamy uciec. Podążamy za nimi, oczyszczając kolejne korytarze z Namaszczonych.

W końcu trafiamy do pomieszczenia z wielkim zielonym zbiornikiem i spotykamy Archonta, który włącza na nas pole unieruchamiające. Po dialogu SAM informuje cię, że jedyną metodą na pozbycie się pola siłowego jest zgon. Pozwalamy więc na uśmiercenie naszego bohatera, a potem błyskawiczną reanimację przeprowadzoną przez system. Sposób zatem bardzo ryzykowny, ale najważniejsze, że zadziałał.

Aby uciec z pułapki, musimy aktywować panel za niebieską szybą siłową. Przechodzimy tam niewielkim przejściem z prawej strony i wracamy do głównego pomieszczenia. W ten sposób otworzył się właz techniczny. Zwróć swój wzrok w stronę południową i wskocz do okrągłego przejścia.

Właz znajduje się także po drugiej stronie pomieszczenia, ale nie prowadzi w żadne konkretne miejsce.

Zmierzamy kolejnymi korytarzami, aż w końcu trafiamy do prywatnej komnaty Archonta. Na jej końcu znajduje się poszukiwany przez nas przedmiot, Artefakt Porzuconych. Po wykonaniu na nim interakcji porozmawiasz raz jeszcze z Archontem, tym razem pod postacią hologramu. Po krótkiej wymianie zdań będziesz musiał zabić poddanych apoteozie krogan i kettów.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Następnie: Mass Effect: Andromeda - Podróż do Meridianu


Najtrudniejszym przeciwnikiem okaże się Behemot, którym powinieneś zająć się w pierwszej kolejności. Spróbuj go flankować, używać na nim materiałów wybuchowych i zasłaniać się tarczą siłową. Przede wszystkim jednak unikaj braku osłony pomiędzy tobą a wrogiem. Jego ataki są bowiem bardzo silne, a ty będziesz potrzebował nieco czasu, aby przynajmniej częściowo regenerować swoją energię.

Po oczyszczeniu prywatnych pomieszczeń Archonta musisz ewakuować się ze statku kettów. Po dobiegnięciu we wskazane miejsce staniesz przed trudnym wyborem pomocy krogańskim zwiadowcom lub uratowaniem Pionierki Reaki. W zależności od wyboru dokonujemy jeszcze jednej potyczki i po kilku rozmowach misja dobiega końca.

Zobacz także