Skip to main content

Mass Effect: Andromeda - Prolog: Hyperion

Operacja priorytetowa: naprawiamy usterkę na statku i przypadkowo dostajemy się na planetę w ramach prologu.

Poradnik do Mass Effect: Andromeda rozpoczynamy od prologu, podczas którego zahibernowani przemierzamy długą drogę do galaktyki, w której naszym zadaniem będzie odnalezienie planety z dobrymi warunkami do życia. Po wyborze postaci lub stworzeniu własnej znajdujemy się na Arce Hyperiom wraz z 20 tysiącami pozostałych ludzkich kolonistów.

We wprowadzającej scence budzimy się z hibernacji w kapsule jako Ryder. W zależności od tego, jaką płeć wybraliśmy na początku gry, w zabawie towarzyszyć nam będzie brat lub siostra naszego głównego bohatera. W ramach wprowadzenia i badania kontrolnego przeprowadzonego przez doktor Lexi, poznajemy system odpowiedzi i wybór tonu.

Wśród dostępnych opcji mogą zawierać się wypowiedzi emocjonalne, logiczne, swobodne i profesjonalne. Nie zawsze podczas dialogu będziemy mieli wybór wszystkich, czasami będą to dwie lub trzy. W zależności od tego, jakie style wypowiedzi będą przez nas używane, sceny mogą wyglądać nieco inaczej, a niektóre mogą mieć nawet wpływ na losy historii.

Podczas pierwszego dialogu będziesz mógł wybrać ton swobodny lub profesjonalny.

Po krótkim dialogu z Lexi na statku wydarzy się awaria, która zakończy wprowadzającą scenę i przejmiesz po niej kontrolę nad swoim bohaterem, rozpoczynając tym samym pierwszą część samouczka. Na początku będziesz lewitował, co możesz wykorzystać do rozejrzenia się po pomieszczeniu. Wciśnij też wyświetlony na ekranie przycisk, aby skupić się na kluczowym obiekcie.

Po chwili pojawi się Cora, która zrestartuje system i, dosłownie, sprowadzi wszystkich na ziemię. W tym momencie pojawi się także wątek kapsuły z drugim z rodzeństwa Ryderów. Zanim ruszysz zgodnie z wezwaniem na mostek Hyperiona, możesz zajrzeć do swojej siostry lub brata, w zależności od tego, jaką postacią zdecydowałeś się grać. Jeśli chcesz wykonać ten cel opcjonalny, po prostu podejdź do dr Lexi i porozmawiaj z nią chwilę.


Odkrycie awarii i naprawa usterki

Następnie udaj się w kierunku zachodnim i przejdź przez oznaczone drzwi. Okazuje się, że awarii uległa jakaś część systemu zasilania. Naszym zadaniem jest odkrycie jej, do czego posłuży nam skaner. Gra wyświetli ci na ekranie przycisk odpowiedzialny za urządzenie. Aktywujemy zatem skaner i kierujemy pomarańczową ramkę tak, jak jest to widoczne na poniższym obrazku. Włączamy skanowanie i odkrywamy tym samym uszkodzoną część.

Problemem okazuje się przekaźnik 2-C, w którym wskutek przegrzania zabrakło prądu.

Wchodzimy na schodki po prawej stronie, gdzie wykonujemy interakcję na terminalu zasilania. Resetujemy w ten sposób przekaźnik mocy, po czym kierujemy się do drzwi na szczycie schodów. W ten sposób, jedyną możliwą drogą, wędrujemy do kolejki, gdzie wykonujemy interakcję na konsoli kolejki. W ten sposób uruchamia się scenka przerywnikowa, w której rozmawiamy z Kapitan Dunn. Po chwili pojawia się także Alec Ryder, ojciec dwójki bohaterów.

Podczas burzy mózgów, w której nasz bohater nieśmiało uczestniczy, zostaje podjęta decyzja o locie na najbliższą planetę możliwą do zasiedlenia. Jest to decyzja zgodna z protokołem bezpieczeństwa. W międzyczasie rozmawiamy z Corą, a po kilku chwilach scena się kończy. Po powrocie do sterowania postacią podnosimy swój hełm.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Następnie: Mass Effect: Andromeda - Na planecie


Lądowanie na planecie w prologu

W międzyczasie możesz pomówić także z Kirklandem i Greerem. Gdy wyłączysz im muzykę, nie będą zbytnio zadowoleni. Rozmowa z mężczyznami jest raczej ciekawostką. Po podniesieniu hełmu zabierz także broń osobistą, ciężki pistolet M-3 Predator, ze skrzyni w rogu pomieszczenia. Teraz możesz udać się hangaru, gdzie czeka cię kilka szybkich rozmów z kilkoma postaciami.

Podczas lotu nie przejmuj się sterowaniem. Na pewno nie uderzysz w żadną ze skał.

Wejście w atmosferę planety, do której zmierzamy, pójdzie względnie bezproblemowo. Po chwili przez okno zauważamy planetę oraz góry unoszące się w powietrzu i bazę innych form życia. Po chwili coś jednak pójdzie nie tak, statek ulegnie uszkodzeniu, a ty wypadniesz z niego i będziesz przelatywał pomiędzy zawieszonymi w przestrzeni skałami.

W końcu czeka cię twarde lądowanie, po którym uszczelnisz swój kombinezon. Okaże się również, że komunikacja ze statkiem i cała łączność są niedostępne, ale po chwili pojawi się Liam. Nie jesteś zatem sam. Po krótkim dialogu dochodzicie do wniosku, że należy znaleźć wzniesienie, z którego być może rozeznacie się lepiej w sytuacji. Prolog zakończy się, uruchamiając jednocześnie Na planecie, czyli kolejną misję wątku głównego.

Zobacz także