Skip to main content

Mass Effect: Andromeda - tworzenie postaci, wybór szkolenia

Kreator bohatera i początkowa specjalizacja.

Tak jak w poprzednich odsłonach serii, tak w Mass Effect: Andromeda możemy wybrać przygotowany przez twórców wygląd głównego bohatera, albo stworzyć własnego.

Podobnie jak w przypadku Sheparda, w nowej grze nie możemy zmienić nazwiska. Można co prawda wybrać własne imię naszego Pioniera, ale w wypowiadanych kwestiach pojawi się tylko wtedy, gdy zdecydujemy się na to wymyślone przez deweloperów (Scott lub Sara).

Podczas tworzenia bohatera wybieramy nie tylko spośród wielu różnych opcji związanych z wyglądem zewnętrznym postaci. Możemy też zdeterminować początkowe zdolności. O tym wszystkim piszemy poniżej.


Modyfikacje postaci

W głównym menu możemy błyskawicznie rozpocząć przygodę, wybierając opcję Szybki start, decydując tylko, czy chcemy grać Sarą czy też Scottem Ryder.

Poniżej czeka jednak opcja stworzenia własnej postaci. Klikając ją, przejdziemy do edytora. Ujrzymy tu kilka różnych kategorii, w których możemy modyfikować pewne elementy związane z wyglądem - i nie tylko - naszego Rydera.

Najwięcej opcji do wyboru oferuje zakładka Twoja postać. Tam, jeżeli klikniemy na opcję Niestandardowa, otworzymy właściwy kreator wyglądu bohatera.

U góry ekranu zobaczymy sześć ikonek. Klikając na nie po kolei (od lewej), wybierzemy głowę, zmodyfikujemy twarz, następnie fryzurę, oczy, makijaż, a na końcu blizny i tatuaże.

Najwięcej czasu spędzić można w zakładce Twarz, ale niecierpliwym nie polecamy zabawy suwakami. Zmienić możemy między innymi położenie i rozmiar oczu, nosa czy ust, ale łatwo coś zepsuć i zyskać dosyć nienaturalny wygląd. Najlepiej trzymać się wersji domyślnej którejś z gotowych głów i skupić się na zmianie fryzury, koloru oczu i makijażu.

Kiedy ustalimy wygląd, jaki będzie nam odpowiadał, można powrócić do ogólnego menu tworzenia postaci, by zmodyfikować także wygląd naszego bliźniaka. Co ciekawe - aparycja rodzeństwa wpłynie na to, jak w grze wyglądać będzie ojciec Ryderów, Alec.

Nieco myląca, choć interesująca, jest opcja dotycząca zmiany historii postaci. Nie dotyczy ona tworzonego Pioniera, a Sheparda, czyli głównego bohatera poprzednich odsłon cyklu. Możemy wyłącznie wskazać płeć - na potrzeby niektórych opcjonalnych dialogów.


Wybór szkolenia, klasa bohatera

W Mass Effect: Andromeda nie ma tradycyjnego podziału na klasy postaci, jak w poprzednich odsłonach serii. Podczas właściwej rozgrywki punkty doświadczenia możemy inwestować w różne zdolności z różnych dziedzin.

Na początku wybieramy jednak szkolenie, czyli mówiąc potocznie: klasę. Chociaż wyłącznie początkową. Wybór ten determinuje tylko to, z jakimi umiejętnościami rozpoczniemy przygodę. Później będziemy mogli odblokować dowolne talenty.

Poniżej wymieniamy dostępne szkolenia oraz powiązane z nimi moce. Wypisujemy też odblokowane umiejętności - tych nie otrzymujemy od początku, ale są od razu dostępne w menu rozwoju postaci w grze. Nie musimy zdobywać wcześniej punktów doświadczenia i inwestować ich w danej kategorii, by odblokować te umiejętności.

Ochrona. Na początku otrzymujemy strzał wstrząsowy. Możemy wystrzelić jeden potężny pocisk z wyposażonej broni. Poza tym, odblokowane umiejętności to Turbodoładowanie (zwiększa czasowo szybkostrzelność) oraz Sprawność bojowa (podnosi statystyki).

Biotyk. Moc startowa to Rzut, który wyrzuca przeciwnika w powietrze. Odblokowujemy umiejętności Osobliwość (tworzenie biotycznego wiru) i aktywacji biotycznej Bariery.

Technik. Moc startowa to Przeciążenie, które zadaje wrogowi obrażenia i przez chwilę zatrzymuje go w miejscu. Odblokowane, gotowe do rozwoju zdolności to Inwazja (hakowanie pancerzy) i Wsparcie drużynowe (wzmocnienie statystyk zespołu).


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Mass Effect: Andromeda - umiejętności i moce: walka

- Mass Effect: Andromeda - umiejętności i moce: biotyka


Dowódca. Startową mocą jest Wysysanie energii, dzięki któremu wzmocnimy własną tarczę, osłabiając tarczę wroga. Odblokowane umiejętności to Wsparcie drużynowe i Unicestwienie (aura zadająca obrażenia wrogom).

Narwaniec. Startowa moc Narwańca to Szarża biotyczna, dzięki której zbliżamy się błyskawicznie do celu, uderzając go przy okazji. Umiejętność odblokowana to Sprawność bojowa (większa wytrzymałość i więcej noszonych broni).

Agent. Moc startowa to Kamuflaż taktyczny. Pozwala zniknąć na krótką chwilę. Jeżeli zaatakujemy podczas okresu niewidzialności, otrzymamy premię do obrażeń. Umiejętność odblokowana to Sprawność bojowa.

Zobacz także