Skip to main content

Mass Effect: Andromeda - umiejętności i moce: biotyka

Wszystkie zdolności biotyczne.

W Mass Effect: Andromeda nie wybieramy klasy. Zdobywając punkty doświadczenia - poprzez walkę i wykonywanie różnorodnych misji - możemy rozwijać postać w dowolny sposób, wykupując zdolności z różnych kategorii.

Jedną z tych kategorii jest Biotyka, którą zajmiemy się tym razem. Poniżej znajdziecie zestawienie wszystkich mocy ofensywnych i pasywnych umiejętności biotycznych, a także opis ulepszeń talentów.

Zdolności biotyczne najczęściej są skuteczne szczególnie przeciw wrogom, których nie chronią tarcze ani pancerze, chyba że używamy ich jako detonatora.


Na kolejnych stronach naszego poradnika znajdziesz także opisy innych umiejętności i mocy:


Moce biotyczne

Poniżej wymieniamy wszystkie moce z kategorii Biotyka, a więc umiejętności, których używamy podczas walki, aktywując je odpowiednim przyciskiem.

Przyciągnięcie

Ranga 1 - Odblokowanie mocy. Unosi wroga bez tarcz i pancerza. Przytrzymanie przycisku sprawi, że możemy ciągnąć wroga za sobą. Można łączyć z mocą Rzut, by wyrzucić przeciwnika.

Ranga 2 - Szybkość ładowania. Skraca o 20 procent czas oczekiwania na ponowne załadowanie umiejętności.

Ranga 3 - Czas trwania. Zwiększa czas trwania efektu mocy o 40 procent.

Ranga 4 (A) - Czas trwania. Zwiększa czas trwania efektu mocy o 50 procent (w sumie).

Ranga 4 (B) - Promień. Zwiększa promień działania mocy, która może przyciągnąć dwóch wrogów w zasięgu 4 metrów.

Z odpowiednim ulepszeniem, Przyciąganie jest trochę jak moc duszenia Dartha Vadera

Ranga 5 (A) - Miażdżący chwyt. Przyciągany cel otrzymuje obrażenia przez cały czas przebywania w powietrzu.

Ranga 5 (B) - Odsłonięcie. Trafiony cel otrzymuje 30 procent więcej obrażeń z innych źródeł.

Ranga 6 (A) - Przeciw tarczom. Ulepszenie sprawia, że uderzenie mocą wysysa tarcze wrogów. Obrażenia przeciw tarczom zwiększone są do 600 punktów.

Ranga 6 (B) - Biotyczne wyssanie. Kiedy używamy mocy na wrogu, tarcze bohatera są uzupełniane o 10 procent tarczy na sekundę.


Rzut

Ranga 1 - Odblokowanie mocy. Bohater rzuca polem grawitacyjnym, które odrzuca trafionych wrogów, jeżeli nie mają tarczy ani pancerza. Można łączyć z mocą Przyciągnięcia. Pełni rolę detonatora.

Ranga 2 - Szybkość ładowania. Zmniejsza czas oczekiwania na ponowne załadowanie mocy o 10 procent.

Ranga 3 - Obrażenia i siła. Ulepszenie zwiększa obrażenia mocy i siłę odrzucenia o 20 procent.

Ranga 4 (A) - Obrażenia i siła. Ulepszenie zwiększa obrażenia mocy i siłę odrzucenia o 30 procent (w sumie).

Ranga 4 (B) - Promień. Zwiększa zasięg działania mocy, a więc możemy odrzucić dwóch lub trzech wrogów, jeżeli znajdują się blisko siebie.

Ranga 5 (A) - Czas trwania. To ulepszenie sprawia, że efekt mocy utrzymuje się na trafionym dłużej.

Ranga 5 (B) - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na ponowne załadowanie mocy o 25 procent.

Ranga 6 (A) - Podwójny rzut. Dzięki temu ulepszeniu używając mocy wypuszczamy dwa pociski, a każdy z nich kieruje się ku innemu przeciwnikowi.

Ranga 6 (B) - Szybka detonacja. Moc Rzut jest detonatorem (a więc wyzwala efekt kombinacji po trafieniu we wroga trafionego wcześniej mocą zapalnika). To ulepszenie zwiększa obrażenia od kombinacji.


Szarża

Ranga 1 - Odblokowuje umiejętność. Szarża to błyskawiczne przeniesienie się do pozycji wroga i uderzenie go. Moc detonuje zapalniki, a jej użycie przywraca część tarczy.

Ranga 2 - Szybkość ładowania. Zmniejsza czas oczekiwania na ponowne załadowanie mocy o 35 procent.

Ranga 3 - Obrażenia i siła. Zwiększa obrażenia mocy o 20 procent, a siłę uderzenia o 25 procent.

Szarżę można też aktywować w powietrzu

Ranga 4 (A) - Obrażenia i siła. Zwiększa obrażenia mocy i siłę uderzenia o 30 procent (w sumie).

Ranga 4 (B) - Promień. Zwiększa pole rażenia umiejętności do 3,5 metra. Można zaatakować więcej niż jednego wroga, jeżeli przeciwnicy stoją przy sobie.

Ranga 5 (A) - Broń i walka wręcz. Na 3 sekundy po użyciu mocy zadajemy większe obrażenia od broni i podczas walki wręcz.

Ranga 5 (B) - Synergia mocy. Na czas 5 sekund po wykonaniu szarży zwiększa obrażenia i siłę innych umiejętności o 25 procent.

Ranga 6 (A) - Żołnierz wstrząsowy. Zmniejsza czas oczekiwania na załadowanie zdolności o 75 procent (w sumie).

Ranga 6 (B) - Bastion. Ulepszenie sprawia, że Szarża przywraca pełną tarczę i na 5 sekund wzmacnia odporność na obrażenia.


Nowa

Ranga 1 - Odblokowanie mocy. Użycie mocy zadaje obrażenia obszarowe wrogom dookoła bohatera.

Ranga 2 - Promień. Zwiększa obszar działania mocy o 25 procent.

Ranga 3 - Obrażenia i siła. Zwiększa obrażenia zadawane Nową o 15 procent, a siłę rażenia o 25 procent.

Ranga 4 (A) - Obrażenia i siła. Zwiększa obrażenia i siłę rażenia o 30 procent.

Ranga 4 (B) - Promień. Zwiększa obszar działania mocy o 40 procent.

Ranga 5 (A) - Przeciw pancerzom. Zwiększa obrażenia zadawane pancerzom o 60 procent.

Ranga 5 (B) - Przeciw tarczom. Zwiększa obrażenia zadawane tarczom o 60 procent.

Ranga 6 (A) - Sejsmiczna Nowa. Zamienia Nowę w zapalnik (a więc przygotowuje kombinację do zdetonowania) i zwiększa siłę rażenia oraz obrażenia.

Ranga 6 (B) - Zasilanie z tarcz. Ulepszenie sprawia, że nie musimy w ogóle czekać na ponowne załadowanie się mocy, ale jej używanie zużywa tarczę.


Fala uderzeniowa

Ranga 1 - Odblokowanie umiejętności. Bohater tworzy falę uderzeniową, na którą składa się kilka wybuchów zbliżających się do wrogów. Detonuje zapalniki.

Ranga 2 - Szybkość ładowania. Przyspiesza prędkość ładowania mocy o 10 procent.

Ranga 3 - Obrażenia i siła. Zwiększa moc i siłę rażenia mocy o 20 procent.

Ranga 4 (A) - Obrażenia i siła. Zwiększa moc i siłę rażenia mocy o 30 procent.

Ranga 4 (B) - Promień. Zwiększa promień działania mocy o 50 procent.

Ranga 5 (A) - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na ponowne załadowanie mocy o 25 procent.

Ranga 5 (B) - Zasięg. Ulepszenie zwiększa maksymalny zasięg fali o 50 procent.

Ranga 6 (A) - Przeciw pancerzom. Fala uderzeniowa zadaje dodatkowe 50 procent obrażeń wrogom opancerzonym.

Ranga 6 (B) - Podnosząca fala uderzeniowe. Ulepszenie sprawia, że trafione cele unoszą się przez chwilę w powietrzu. Moc przygotowuje też kombinacje do zdetonowania.


Unicestwienie

Ranga 1 - Odblokowanie. Moc wytwarza wokół postaci pole efektu masy, które zadaje wrogom w pobliżu obrażenia czasowe i przygotowuje na nich kombinacje do zdetonowania. Kiedy moc jest aktywna, pozostałe ładują się wolniej.

Ranga 2 - Kara za naładowanie. Zmniejsza czas oczekiwania na regenerację innych mocy o 10 procent.

Ranga 3 - Obrażenia. 15-procentowy bonus do obrażeń od mocy Unicestwienia.

Ranga 4 (A) - Promień. Zwiększa promień działania mocy o 50 procent.

Ranga 4 (B) - Kara za naładowanie. Zmniejsza czas oczekiwania na regenerację innych mocy o 30 procent.

Ranga 5 (A) - Przyciągacz obrażeń. Cele, na które działa Unicestwienie, otrzymują 20 procent więcej obrażeń ze wszystkich źródeł.

Ranga 5 (B) - Powiew biotyczny. Wszyscy sojusznicy w promieniu działania mocy otrzymują 25 procent przyspieszenie.

Ranga 6 (A) - Pole wysysające. Ulepszenie sprawia, że tarcze bohatera i sojuszników regenerują się, gdy giną wrogowie dotknięci Unicestwieniem.

Ranga 6 (B) - Wir. Dzięki temu ulepszeniu wrogowie, na których działa moc, są unoszeni w powietrze na 8 sekund, o ile nie mają pancerza ani tarczy.


Odwet

Ranga 1 - Odblokowanie mocy. Umiejętność wytwarza przed bohaterem tarczę blokującą i odbijającą niektóre ataki.

Ranga 2 - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na ponowną aktywację mocy o 25 procent.

Ranga 3 - Trwałość. Zwiększa wytrzymałość tworzonej tarczy o 35 procent.

Ranga 4 (A) - Trwałość. Zwiększa wytrzymałość tworzonej tarczy o 40 procent.

Ranga 4 (B) - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na ponowną aktywację mocy o 30 procent.

Biotyczna egida może się przydać w wielu sytuacjach

Ranga 5 (A) - Trwałość. Zwiększa wytrzymałość tworzonej tarczy biotycznej o 40 procent.

Ranga 5 (B) - Odbicie. Ulepszenie sprawia, że odbijane tarczą pociski zadają wrogom pełne obrażenia.

Ranga 6 (A) - Odnowienie tarcz. Sprawia, że po zakończeniu trwania Odwetu, tarcze postaci odnawiają się szybciej.

Ranga 6 (B) - Obrażenia w następstwie. Znacznie zwiększa zadawane obrażenia po zakończeniu Odwetu. Im więcej obrażeń pochłonęła egida, tym większy bonus.


Osobliwość

Ranga 1 - Odblokowanie umiejętności. Tworzy we wskazanym punkcie studnię grawitacyjną, która unosi wrogów, a tym bez pancerza i tarczy zadaje obrażenia. Tworzy kombinacje.

Ranga 2 - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na ponowną możliwość użycia mocy o 10 procent.

Ranga 3 - Obrażenia. Zadawane w każdej sekundzie obrażenia są większe o 25 procent.

Ranga 4 (A) - Czas trwania. Zwiększa czas trwania efektu Osobliwości o całe 40 procent.

Ranga 4 (B) - Promień. Zasięg efektu umiejętności wzrasta o 25 procent, pozwalając atakować więcej wrogów.

Ranga 5 (A) - Przeciw tarczom. Znacznie zwiększa obrażenia zadawane tarczom przeciwników (o 150 procent).

Ranga 5 (B) - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na ponowną możliwość użycia mocy o 25 procent.

Ranga 6 (A) - Wybuchowa osobliwość. Ta umiejętność sprawia, że kiedy efekt Osobliwości się kończy, studnia grawitacyjna wybucha, zadając obrażenia obszarowe.

Ranga 6 (B) - Rosnąca osobliwość. Promień mocy rośnie w sumie o 200 procent przez cały czas trwania umiejętności.


Lanca

Ranga 1 - Odblokowanie umiejętności. Bohater rzuca snopem energii, który zadaje dodatkowe obrażenia, jeżeli trafimy nim w czuły punkt. Detonuje zapalniki, powodując kombinację.

Ranga 2 - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na ponowną możliwość aktywacji mocy o 10 procent.

Ranga 3 - Obrażenia i siła. Zwiększa o 15 procent obrażenia od umiejętności oraz siłę rażenia odrzucającą nieco wrogów.

Lanca zada więcej obrażeń, jeżeli trafimy wroga w głowę

Ranga 4 (A) - Obrażenia i siła. Zwiększa obrażenia Lancy i siłę rażenia o 20 procent.

Ranga 4 (B) - Promień. Sprawia, że efekt wybuchu jest dwukrotnie większy, pozwalając ranić pobliskich wrogów.

Ranga 5 (A) - Skupiony wybuch. Zwiększa o 25 procent obrażenia przy trafianiu w głowę lub inne czułe punkty.

Ranga 5 (B) - Przeciw tarczom. Zwiększa obrażenia przeciw tarczom wrogów o 25 procent.

Ranga 6 (A) - Powalenie. Wrogowie w promieniu półtora metra od wybuchu zostają powaleni. Zwiększone zostają też obrażenia i siła mocy.

Ranga 6 (B) - Zasilanie z tarczy. Lanca nie wymaga ładowania, a więc można używać jej bez przerwy. Używanie jej zużywa jednak tarczę.


Umiejętności pasywne

Pasywne zdolności także rozwijamy - tak jak moce bojowe. Nie są to jednak umiejętności, które musimy aktywować podczas walki. Są to prostu bonusy, które na stałe zwiększają konkretne statystyki.

Bariera

Ranga 1 - Zwiększa poziom tarczy o 7 procent. Inwestowanie punktów w kategorii mocy Biotyka zwiększa maksymalną siłę tarczy.

Ranga 2 - Zmniejsza oczekiwanie na regenerację tarcz oraz zdrowia o 7 procent. Oczekiwanie zmniejszane jest też wraz z rozwijaniem dowolnych mocy biotycznych.

Ranga 3 - Tarcza regeneruje się 7 procent szybciej. Szybkość zwiększa się wraz z inwestowaniem w moce biotyczne.

Ranga 4 (A) - Nieustępująca bariera. Zwiększa maksymalny poziom tarczy o kolejne 10 procent.

Ranga 4 (B) - Bariera rekuperacyjna. Zapewnia 10-procentowy wzrost szybkości regeneracji tarcz i zmniejszenie o 10 procent opóźnienia regeneracji tarcz i zdrowia.

Ranga 5 (A) - Połączenie biotyczne. Siła tarczy zostaje zwiększona o 40 procent, gdy na wrogu aktywny jest efekt mocy biotycznej.

Ranga 5 (B) - Zwinność biotyczna. Zmniejsza wagę broni i zwiększa szybkość, gdy tarcza jest aktywna. Zmniejsza też zużycie tarczy w przypadku mocy, których używanie wymaga zużywania tarczy.

Ranga 6 (A) - Bariera aktywna. Tarcza uzupełnia się o 10 procent, gdy zabijemy wroga mocą biotyczną (działa też na pobliskich sojuszników).

Ranga 6 (B) - Ratująca bariera. Gdy poziom zdrowia bohatera jest niski, co 10 sekund tarcze są regenerowane do pełna.


Biotyka ofensywna

Ranga 1 - Zwiększa siłę mocy biotycznych o 7 procent. Siła ta rośnie też wraz z punktami wydawanymi na dowolne umiejętności biotyczne.

Ranga 2 - Szybkość. Zwiększa szybkość ładowania mocy biotycznych o 7 procent. Szybkość rośnie także w miarę awansowania innych zdolności biotycznych.

Ranga 3 - Detonatory. Oferuje premię do obrażeń od detonatorów biotycznych, która rośnie wraz z wydawaniem punktów w kategorii Biotyka.

Ranga 4 (A) - Amplituda. Zwiększa obrażenia mocy biotycznych o 15 procent.

Ranga 4 (B) - Zwinność. Zwiększa szybkość ładowania mocy biotycznych o 15 procent.

Wzmacnianie biotyki ofensywnej to podstawa dla każdego Biotyka

Ranga 5 (A) - Eksploatacja. Zwiększa obrażenia zadawane wrogom trafionym przez dowolną moc biotyczną.

Ranga 5 (B) - Detonacja. To ulepszenie zwiększa obrażenia i zasięg rażenia wszystkich detonacji powodowanych detonatorami biotycznymi.

Ranga 6 (A) - Biotyczny ekspert. Zwiększa na 3 sekundy obrażenia od mocy po użyciu dowolnej umiejętności biotycznej.

Ranga 6 (B) - Biotyczny wojownik. Na 3 sekundy po użyciu mocy biotycznej zwiększa siłę ataku i obrażenia broni. Ataki powalają też wrogów bez tarcz i pancerza.


Powstrzymanie

Ranga 1 - Wydłuża czas trwania biotycznych efektów o 7 procent, a także wraz z każdym punktem zainwestowanym w umiejętności z kategorii Biotyka.

Ranga 2 - Skuteczność. Zwiększa o 7 procent siłę mocy biotycznych i szybkość regeneracji biotycznej obrony. Statystyki te zwiększają się też wraz z rozwojem biotycznych mocy.

Ranga 3 - Przeciw tarczom. Zadajesz 7 procent więcej obrażeń biotycznych przeciwko tarczom wrogów. Efekt wzrasta w miarę wydawania punktów zdolności w kategorii Biotyka.

Ranga 4 (A) - Promień. Zwiększa o 15 procent promień wszystkich efektów biotycznych.

Ranga 4 (B) - Czas trwania. Wydłuża o 15 procent czas działania efektu wszystkich biotycznych zdolności.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Mass Effect: Andromeda - umiejętności i moce: walka

- Mass Effect: Andromeda - walka, najważniejsze wskazówki


Ranga 5 (A) - Detonacja tarczy. Zwiększa o 50 procent obrażenia kombinacji biotycznych przeciw wrogom z tarczami.

Ranga 5 (B) - Detonacja wstrząsowa. Stosowanie biotycznych mocy detonacyjnych powala wrogów bez tarcz i pancerzy.

Ranga 6 (A) - Dłuższy czas trwania. Zwiększa o 10 procent czas trwania mocy biotycznych za każdego wroga pod wpływem biotyki (maksymalnie do 40 procent).

Ranga 6 (B) - Horyzont zdarzeń. Zwiększa promień rażenia mocy biotycznych o 20 procent i siłę obszarową biotyki o 40 procent.

Zobacz także