Skip to main content

Mass Effect: Andromeda - umiejętności i moce: technologia

Wszystkie moce technologiczne.

Bohater Mass Effect: Andromeda zdobywa podczas przygód doświadczenie. Każdy kolejny poziom to kolejne punkty umiejętności do wydania na różne talenty.

W przeciwieństwie do poprzednich odsłon cyklu, Andromeda nie oferuje tradycyjnego podziału na klasy, a więc gracze nie są ograniczani, jeżeli chodzi o dostęp do różnych mocy specjalnych.

Przygotowano trzy różne kategorie umiejętności, a za punkty doświadczenia możemy odblokowywać dowolne moce i wyposażyć w sumie trzy. Tutaj wymieniamy i opisujemy cały zestaw mocy technologicznych - aktywnych i pasywnych.

Tak jak moce biotyczne są szczególnie skuteczne przeciwko oponentom, którzy nie mają tarcz ani pancerzy, tak zdolności technologiczne są efektywne właśnie przeciwko takim rodzajom osłony, o czym warto pamiętać i odpowiednio łączyć je z innymi umiejętnościami.


Na kolejnych stronach naszego poradnika znajdziesz także opisy innych umiejętności i mocy:


Moce bojowe

Zdolności bojowe musimy aktywować podczas walki, wciskając przypisany do nich przycisk. W menu rozwoju postaci trzy moce bojowe przypisujemy do trzech pól - możemy łączyć moce z kategorii walki, biotyki i technologii. To najczęściej moce ofensywne, zadające obrażenia.

Przeciążenie

Ranga 1 - Odblokowanie mocy. Razi cel wyładowaniem elektrycznym. Pełni też rolę detonatora przygotowanych wcześniej na celu zapalników. Jeżeli przytrzymamy przycisk dłużej, naładujemy moc porażenia i trafimy dwa dodatkowe cele. To jedyna moc, która pełni jednocześni rolę zapalnika i detonatora.

Ranga 2 - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na możliwość ponownego użycia mocy o 10 procent.

Ranga 3 - Obrażenia. Wzmacnia obrażenia od wyładowania elektrostatycznego o 15 procent.

Ranga 4 (A) - Obrażenia. Wzmacnia obrażenia od wyładowania elektrostatycznego o 25 procent.

Ranga 4 (B) - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na możliwość ponownego użycia mocy o 20 procent.

Przeciążenie na moment paraliżuje wrogów bez tarcz

Ranga 5 (A) - Doładowane przeciążenie. Po doładowaniu (przytrzymaniu przycisku) pozwala porazić jeden dodatkowy cel.

Ranga 5 (B) - Przeciw tarczom. Ulepszenie sprawia, że Przeciążenie zadaje o 50 procent więcej obrażeń tarczom wrogów.

Ranga 6 (A) - Maksymalny ładunek. Zwiększa obrażenia, które zadawane są przez dodatkowy, przeskakujący na inne cele ładunek.

Ranga 6 (B) - IEM. Zwiększa o 50 procent obrażenia przeciwko tarczom, a także o 15 procent obrażenia przeciwko syntetykom (robotom).


Spalenie

Ranga 1 - Odblokowanie mocy. Bohater strzela pociskiem gorącej plazmy, który zadaje dodatkowe obrażenia pancerzom i obrażenia w czasie wrogom bez tarcz.

Ranga 2 - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na możliwość ponownego użycia mocy o 15 procent.

Ranga 3 - Obrażenia. Wzmacnia obrażenia od wyładowania elektrostatycznego o 15 procent.

Ranga 4 (A) - Promień. Zwiększa pole rażenia ataku, w efekcie wybuch plazmy działa na wrogów w promieniu 2 metrów.

Ranga 4 (B) - Podpalenie. Ulepszenie zwiększa czasowe obrażenia od ognia po trafieniu o 30 procent i czas trwania tych obrażeń o 15 procent.

Ranga 5 (A) - Uderzenie. Zwiększa o 30 procent obrażenia od uderzenia pocisku plazmowego w cel.

Ranga 5 (B) - Przeciw pancerzom. Zwiększa obrażenia zadawane pancerzom o 50 procent.

Ranga 6 (A) - Detonator. Początkowe uderzenie plazmy wyzwala detonację (podstawowa moc działa tylko jako zapalnik).

Ranga 6 (B) - Podwójne spalenie. Użycie mocy sprawia, że bohater wyrzuca dwa pociski plazmowe zamiast jednego, kierujące się na dwóch wrogów.


Wieżyczka szturmowa

Ranga 1 - Odblokowanie mocy. Bohater wyrzuca składaną wieżyczkę we wskazane miejsce. Wieżyczka atakuje wrogów w pobliżu, sama wybiera sobie cele. Przytrzymanie przycisku skutkuje detonacją wieżyczki (można tak ranić wrogów). Jednorazowe wciśnięcie przycisku mocy, gdy wieżyczka jest aktywna, pozwala zmienić jej pozycję.

Ranga 2 - Trwałość. Zwiększa wytrzymałość wieżyczki (zdrowie) o 30 procent.

Ranga 3 - Obrażenia. Zwiększa obrażenia zadawane przez działko wieżyczki o 15 procent.

Ranga 4 (A) - Trwałość. Zwiększa wytrzymałość wieżyczki (zdrowie) o 50 procent.

Ranga 4 (B) - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na możliwość ponownego użycia mocy o 40 procent.

Wieżyczka skupia na sobie czasem uwagę przeciwników

Ranga 5 (A) - Obrażenia. Zwiększa obrażenia zadawane przez działko wieżyczki o 25 procent.

Ranga 5 (B) - Omni-łącze. Ulepszenie sprawia, że wieżyczka może przez pewien czas sama się naprawiać, gdy jesteśmy blisko niej.

Ranga 6 (A) - Krio-amunicja. Strzały wieżyczki ochładzają wrogów, co skutkuje osłabieniem pancerza przeciwników. Przygotowuje kombinację.

Ranga 6 (B) - Miotacz ognia. Wieżyczka miota w przeciwników strumieniem ognia, zadając duże obrażenia pancerzom wrogów. Przygotowuje kombinację do detonacji.


Kriopromień

Ranga 1 - Odblokowanie mocy. Przytrzymaj przycisk mocy, by strzelać ciągłym promieniem schłodzonych cząsteczek, które powoli zamrażają wrogów, spowalniają ich i zadają obrażenia. Zamrożenie nie działa na wrogów z tarczami.

Ranga 2 - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na możliwość ponownego użycia mocy o 10 procent.

Ranga 3 - Obrażenia. Zwiększa obrażenia zadawane przez chłodzący promień o 20 procent.

Ranga 4 (A) - Obrażenia. Zwiększa obrażenia zadawane przez chłodzący promień o 25 procent.

Ranga 4 (B) - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na możliwość ponownego użycia mocy o 25 procent.

Ranga 5 (A) - Zamrożenie na krucho. Dodaje 50-procentowy bonus do osłabienia pancerza.

Ranga 5 (B) - Promień. Zwiększa pole rażenia strumienia chłodzącego do dwóch metrów, pozwalając atakować i spowalniać wrogów w pobliżu celu.

Ranga 6 (A) - Natychmiastowe zamrożenie. Ulepszenie sprawia, że roztrzaskanie zamrożonego wroga zadaje obrażenia wrogom w pobliżu i zamraża tych pozbawionych ochrony (tarcz lub pancerza).

Ranga 6 (B) - Kriopułapka. Sprawia, że nie musimy mieć celu, by aktywować promień. Promień tworzy we wskazanym miejscu mroźny obszar, a wrogowie, którzy w niego wejdą, otrzymają obrażenia.


Wysysanie energii

Ranga 1 - Odblokowanie mocy. Zadaje obrażenia, detonuje kombinacje i wysysa z celu energię, przywracając jednocześnie 35 procent naszych tarcz.

Ranga 2 - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na możliwość ponownego użycia mocy o 10 procent.

Ranga 3 - Skuteczność. Dzięki temu ulepszeniu moc zadaje 15 procent więcej obrażeń i gwarantuje 15 procent więcej przywróconej tarczy.

Ranga 4 (A) - Skuteczność. Moc zadaje 20 procent więcej obrażeń i gwarantuje 20 procent więcej przywróconej tarczy.

Ranga 4 (B) - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na możliwość ponownego użycia mocy o 20 procent.

Możliwość przywracania sobie tarcz okaże się przydatna w wielu sytuacjach

Ranga 5 (A) - Dłuższe wysysanie. Zwiększa o kilka sekund okres wysysania i uzupełniania tarcz. Zamienia też moc w zapalnik.

Ranga 5 (B) - Wysysanie dodatkowe. Dzięki temu ulepszeniu wysysanie może zadziałać na trzech dodatkowych wrogów. Oferuje też dodatkowe uzupełnianie tarcz.

Ranga 6 (A) - Obrażenia. Znacznie zwiększa obrażenia przeciw tarczom, syntetykom oraz zwykłym oponentom.

Ranga 6 (B) - Wysysanie drużynowe. Ulepszenie sprawia, że tarcze przywracane są także znajdującym się w pobliżu sojusznikom.


Kamuflaż taktyczny

Ranga 1 - Odblokowanie mocy. Po aktywacji bohater staje się prawie niewidoczny na niecałe 7 sekund. Zaatakowanie wroga podczas używania kamuflażu dezaktywuje go, ale obrażenia takiego ataku są zwiększone.

Ranga 2 - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na możliwość ponownego użycia mocy o 15 procent.

Ranga 3 - Czas trwania. Zwiększa czas aktywności kamuflażu o 25 procent.

Ranga 4 (A) - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na możliwość ponownego użycia mocy o 30 procent.

Ranga 4 (B) - Premia do obrażeń. Zwiększa obrażenia pierwszego ataku podczas przebywania w kamuflażu o 40 procent od broni i o 50 procent od mocy i walki wręcz.

Ranga 5 (A) - Czas trwania. Zwiększa czas aktywności kamuflażu o 50 procent.

Ranga 5 (B) - Szybkość. Zwiększa szybkość poruszania się bohatera w kamuflażu o 15 procent.

Ranga 6 (A) - Mistrz ucieczek. Dzięki temu ulepszeniu, zdrowie i tarcze mogą regenerować się, gdy kamuflaż jest aktywny.

Ranga 6 (B) - Kamuflaż bojowy. Kamuflaż pozostaje aktywny na chwilę po pierwszym ataku, przedłuża więc możliwą premię do obrażeń.


Miotacz ognia

Ranga 1 - Odblokowanie mocy. Przytrzymując przycisk aktywujemy strumień ognia, rażący wrogów na niewielkim dystansie. Przygotowuje zapalnik. Wrogowie bez tarcz podpalają się.

Ranga 2 - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na możliwość ponownego użycia mocy o 10 procent.

Ranga 3 - Obrażenia. Zwiększa obrażenia zadawane przez płomienie o 15 procent.

Ranga 4 (A) - Obrażenia. Zwiększa obrażenia zadawane przez płomienie o 25 procent.

Ranga 4 (B) - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na możliwość ponownego użycia mocy o 20 procent.

Miotaczem możesz też atakować kilku wrogów naraz

Ranga 5 (A) - Zasięg. Zwiększa promień rażenia płomienia o 50 procent.

Ranga 5 (B) - Trwające płomienie. Zwiększa obrażenia płomieni o 25 procent, a czas trwania podpalenia o 50 procent.

Ranga 6 (A) - Przeciw pancerzom. Płomienie zadają pancerzom o 50 procent więcej obrażeń.

Ranga 6 (B) - Oślepiający żar. Obrażenia zadawane przez podpalonych przeciwników są mniejsze o 50 procent.


WI Porzuconych

Ranga 1 - Odblokowanie mocy. Przywołuje robota Porzuconych, który wspiera cię w boju. By odblokować tę moc, musisz poczekać, aż Peebee ukończy swój prywatny projekt.

Ranga 2 - Trwałość. Zwiększa zdrowie Wi o 50 procent.

Ranga 3 - Obrażenia od wiązki. Zwiększa obrażenia od promienia bojowego Wi o 15 procent.

Ranga 4 (A) - Szybkie naprawy. Zwiększa szybkość regeneracji zdrowia Wi oraz zmniejsza opóźnienie regeneracji.

Ranga 4 (B) - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na możliwość ponownego użycia mocy o 40 procent.

Ranga 5 (A) - Moduł skupienia. Zwiększa promień rażenia ataku wiązką Wi o 30 procent.

Ranga 5 (B) - Moduł walki w zbliżeniu. Zwiększa zdrowie Wi o 100 procent.

Ranga 6 (A) - Detonujące rakiety. Wi zaczyna używać dodatkowego ataku rakietami, poza standardowym atakiem promieniem.

Ranga 6 (B) - Wiązka elektryczna. Zwiększa obrażenia przeciw tarczom i syntetykom. Może ogłuszyć wrogów i przygotowuje kombinacje.


Inwazja

Ranga 1 - Odblokowanie mocy. Bohater wypuszcza w stronę przeciwnika rój nano-maszyn, które go atakują i rozprzestrzeniają się na innych wrogów.

Ranga 2 - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na możliwość ponownego użycia mocy o 10 procent.

Ranga 3 - Czas trwania. Zwiększa czas trwania mocy o 30 procent.

Ranga 4 (A) - Szybkość ładowania. Skraca czas oczekiwania na możliwość ponownego użycia mocy o 30 procent.

Ranga 4 (B) - Zaraza. Ulepszenie sprawia, że rój atakuje do trzech dodatkowych przeciwników.

Ranga 5 (A) - Epidemia. Rój maszyn utrzymuje się na wrogu dłużej, zwiększa się także promień działania mocy.

Ranga 5 (B) - Osłabienie. Atakujący wroga rój osłabia jego obronę o 10 procent.

Ranga 6 (A) - Wirulencja. Kiedy zdrowie przeciwnika spadnie poniżej 15 procent, rój maszyn wybucha, raniąc wszystkich przeciwników w pobliżu.

Ranga 6 (B) - Sabotaż. Broń atakowanych przeciwników zadaje o 15 procent mniej obrażeń.


Umiejętności pasywne

Zdolności pasywnych nie aktywujemy w trakcie walki, ani też poza nią. Nie są przypisane do żadnych przycisków. To po prostu bonusy do różnych statystyk, zwiększające możliwości i efektywność bohatera.

Wsparcie drużynowe

Ranga 1 - Zwiększa poziom tarcz o 13 procent, także tarcz sojuszników. Poziom ten rośnie też wraz z wydawaniem punktów w kategorii mocy technologicznych.

Ranga 2 - Odzyskiwanie tarcz. Zwiększa o 13 procent szybkość regeneracji tarcz postaci, która rośnie też, gdy rozwijamy dowolne zdolności technologiczne.

Ranga 3 - Wsparcie. Wszelkie moce przywracające poziom tarczy są bardziej skuteczne. Efekt rośnie wraz z inwestowaniem w moce kategorii Technologia.

Ranga 4 (A) - Atak oddziału. Zwiększa obrażenia zadawane przez konstrukty technologiczne i moce członków zespołu.

Ranga 4 (B) - Wzmacnia o 20 procent wszystkie efekty przywracające moc tarcz.

Ranga 5 (A) - Regeneracja drużynowa. Zwiększa szybkość regeneracji tarcz sojuszników i zmniejsza oczekiwanie na regenerację.

Ranga 5 (B) - Reanimacja taktyczna. Zwiększa odporność podczas reanimacji sojusznika i przywraca wszystkie tarcze po udanej reanimacji.

Ranga 6 (A) - Siatka obronna. Odporność na obrażenia jest większa, gdy jesteśmy przy aktywnych sojusznikach i konstruktach technologicznych.

Ranga 6 (B) - Podtrzymywanie życia. Zwiększa szybkość regeneracji zdrowia postaci i kompanów na 3 sekundy po użyciu mocy technologicznej.


Technologia ofensywna

Ranga 1 - Zwiększa obrażenia mocy technologicznych o 13 procent. Bonus obrażeń zwiększa się, gdy rozwijamy moce technologiczne.

Ranga 2 - Szybkość ładowania. Zwiększa o 13 procent szybkość ładowania mocy technologicznych, która zwiększa się także wraz z rozwojem dowolnych mocy technologicznych.

Ranga 3 - Detonatory. Obrażenia od kombinacji wywoływanych detonatorami technologicznymi rosną o 13 procent i rosną bardziej, gdy inwestujemy w kategorię mocy technologicznych.

Ranga 4 (A) - Przeciw pancerzom. Moce technologiczne zadają 20 procent więcej obrażeń przeciw pancerzom.

Ranga 4 (B) - Przeciw tarczom. Moce technologiczne zadają 20 procent więcej obrażeń przeciw tarczom.

Ranga 5 (A) - Detonatory. Zwiększa obrażenia od detonatorów technologicznych o 30 procent.

Ranga 5 (B) - Przeciw syntetykom. Zwiększa obrażenia zadawane syntetykom o 25 procent, dotyczy to tylko mocy elektrycznych.

Jeżeli używamy dużo mocy technologicznych, warto inwestować w pasywne umiejętności

Ranga 6 (A) - Technologia żywiołów. Wrogowie pod wpływem efektów mocy technologicznych otrzymują 35 procent więcej obrażeń od żywiołów.

Ranga 6 (B) - Pociski technologiczne. Na 5 sekund zwiększa obrażenia broni o 30 procent po zastosowaniu mocy technologicznej.


Systemy pomocnicze

Ranga 1 - Czas trwania efektów technologicznych wzrasta o 13 procent. Wzrasta też z każdym punktem wydanym w kategorii technologia.

Ranga 2 - Siła. Siła zdolności technologicznych rośnie o 19 procent, zwiększa się również wraz z inwestowaniem w inne moce technologiczne.

Ranga 3 - Konstrukcje. Zwiększa zdrowie oraz obrażenia zadawane przez konstrukty technologiczne. Konstrukty stają się też lepsze, gdy inwestujemy w moce technologiczne.

Ranga 4 (A) - Redukcja wagi broni. Zwiększa maksymalny udźwig broni o 40 procent.

Ranga 4 (B) - Przygotowanie kombinacji. Zwiększa o 100 procent szansę na przygotowanie kombinacji przy atakach bronią czy podczas walki wręcz.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też: Mass Effect: Andromeda - walka, najważniejsze wskazówki


Ranga 5 (A) - Trwała technologia. Zwiększa czas trwania efektów mocy technologicznych o 25 procent.

Ranga 5 (B) - Rozszerzenie wybuchu. Zwiększa promień rażenia technologicznych mocy ofensywnych o 25 procent.

Ranga 6 (A) - Sprzężenie zwrotne tarcz. Dzięki temu ulepszeniu, regeneracja tarcz rozpoczyna się natychmiast po użyciu mocy technologicznej (nie częściej niż raz na 12 sekund).

Ranga 6 (B) - Omni-wentylacja. Gdy użyjesz mocy technologicznej, szybkość ładowania się innych obecnie ładujących się mocy rośnie o 50 procent. Efekt działa raz na 15 sekund.

Zobacz także