Mass Effect: Andromeda - ustawienia i opcje grafiki na PC
Zestaw dostępnych funkcji.
Na poniższej stronie streszczamy informacje na temat wszystkich dostępnych ustawień w Mass Effect: Andromeda, także tych graficznych. Warto zapoznać się z informacją, które opcje mogą w największym stopniu przyczyniać się do spadków płynności animacji, i wybrać te ustawienia graficzne, które odpowiadają naszemu komputerowi.
Mass Effect: Andromeda bazuje na silniku Frostbite, napędzającym większość nowych produkcji Electronic Arts, w tym Battlefield 1 czy nawet FIFA. To wszechstronna technologia, która skaluje się świetnie na przeróżne systemy. Uzyskanie odpowiedniej płynności zabawy nie powinno więc być większym problemem, nawet na starszych konfiguracjach.
Minimalne i rekomendowane wymagania sprzętowe Mass Effect: Andromeda znaleźć można na osobnej stronie.
***
Opcje grafiki
Kalibracja ekranu: ustawienia rozdzielczości i jasności ekranu.
Obszar wyświetlania: umożliwia dostosowanie wyświetlanej zawartości do rozmiarów posiadanego monitora. Opcja przydatna raczej dla posiadaczy konsol i wielu monitorów, choć może przydać się do modyfikacji interfejsu także na standardowych konfiguracjach.
Efekt ziarna: specjalny filtr, którego zadaniem jest potęgowanie „filmowych" wrażeń, delikatnie zniekształcający obraz przez wprowadzenie drobnych cząsteczek. Opcja nie zwiększa wymagań sprzętowych w znaczącym stopniu, więc jest zastosowanie zależy od osobistych preferencji.
- Wpływ na wydajność: minimalny.
Aberracja chromatyczna: efekt znany z fotografii, gdzie soczewka nie jest w stanie skupić całego spektrum światła w jednym miejscu, generując kolorowe obwódki (pomarańczowe i niebieskie) wokół ciemnych przedmiotów na jasnym tle. Ponownie - nie wszystkim efekty musi się podobać.
- Wpływ na wydajność: minimalny.
Ogólna jakość: zestaw gotowych ustawień, modyfikujących wszystkie poniższe opcje. Pozwala błyskawicznie zmodyfikować ogólną jakość obrazu.
- Wpływ na wydajność: kluczowy.
Tryb skali rozdzielczości: rozdzielczość to jeden z najbardziej wymagających elementów każdej gry. Mass Effect: Andromeda pozwala skalować w dół z wyższej wartości, co znacznie potęguje wygładzanie krawędzi (warto wtedy wyłączyć osobne opcje wygładzania), ale tylko dla posiadaczy mocniejsze sprzętu. Osoby dysponujące słabszymi PC mogą skalować w górę, na wzór konsol - to pozwala zaoszczędzić sporo mocy obliczeniowych.
- Wpływ na wydajność: kluczowy.
Skalowanie rozdzielczości: jeśli włączymy powyższą opcję, za pomocą tego suwaka zmienimy właśnie poziom skalowania - w górę lub w dół. Domyślne ustawienia to zawsze natywne ustawienie dla wybranej rozdzielczości.
- Wpływ na wydajność: kluczowy.
Jakość tekstur: jedno z kluczowych ustawień w każdej grze, wpływające na wygląd niemal wszystkich powierzchni w grze. Wyższe ustawienia wymagają jednak mocnych kart graficznych, nie tyle pod względem taktowania, co dostępnej puli pamięci.
- Wpływ na wydajność: wysoki.
Antyaliasing: wygładzanie krawędzi, czyli usuwanie „ząbków" z brzegów obiektów, czyli właśnie ich wygładzanie. Mass Effect: Andromeda oferuje kilka opcji:
- Wpływ na wydajność: wysoki.
Ambient occlusion: technika wykorzystywana do określenia, jak poszczególne szczegóły obiektu wystawione są na oświetlenie i jak powinny być cieniowane. Dla przykładu: wnętrze rury jest ciemniejsze niż jej końce. Mass Effect: Andromeda oferuje kilka opcji:
- Wpływ na wydajność: wysoki.
Jakość post-procesu: jakość procesów graficznych nakładanych na obraz juz po wyrenderowaniu klatki obrazu. Mowa na przykład o głębi ostrości czy rozmyciu obiektów znajdujących się w ruchu czy rozmyciu przy ruchach kamery.
- Wpływ na wydajność: mały.
Filtrowanie tekstur: ta opcja nie jest zbyt wymagająca, a znacząco wpływa na ogólną jakość świata. Sprawia bowiem, że tekstury znajdujące się na płaskich powierzchniach przed postacią dłużej zachowują ostrość i nie rozmywają się zbyt szybko. Warto postawić na wyższe ustawienie.
- Wpływ na wydajność: mały.
Jakość oświetlenia: świetlne odbicia, promienie słońca i ogólna jakość tych elementów. Brzmi poważnie, ale znacznie ważniejsze jest koleje ustawienie.
- Wpływ na wydajność: wysoki.
Jakość cieni: od zawsze jedna z najbardziej wymagających opcji w grach wideo. Określa jakość i rozdzielczość cieni, a więc ich ostrość oraz wygładzanie krawędzi. Może znacznie wpłynąć na ogólny wygląd świata, ale kosztem sporych mocy obliczeniowych.
- Wpływ na wydajność: wysoki.
Jakość efektów: jakość efektów, które nie są częścią post-processingu, a więc generowane są podczas renderowania klatki obrazu, a nie później. Mowa o eksplozjach, cząsteczkach i innych dodatkach tego typu.
- Wpływ na wydajność: średni.
Jakość siatki: ogólny poziom komplikacji i detali na niektórych obiektach w grze, odkrywanych podczas eksploracji obcych planet.
- Wpływ na wydajność: mały.
Jakość cieniowania: nie chodzi może o cienie, lecz o shadery, czyli bardzo szerokie pojęcie w grafice komputerowej. W opcjach Mass Effect: Andromeda oznaczają najczęściej wygląd powierzchni, które nie są teksturą. To na przykład szkło, tafla wody czy inne, podobne. Opcja obejmuje też specjalne właściwości wszystkich innych powierzchni, jak ich jasność, kolor, połysk i tak dalej.
- Wpływ na wydajność: mały.
Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja
Zobacz także:
- Mass Effect: Andromeda - wymagania sprzętowe: minimalne i rekomendowane
- Mass Effect: Andromeda - sterowanie na PC, PS4 i Xbox One
- Mass Effect: Andromeda - błędy, problemy i porady techniczne
Jakość terenu: poziom komplikacji czy też „pofałdowania" zwiedzanego terenu. Planet odwiedzamy w grze mnóstwo, więc warto postawić na wyższą opcję.
- Wpływ na wydajność: średni.
Jakość roślinności: nie brakuje także miejscówek obfitujących w krzewy, drzewa i zarośla, za co odpowiada właśnie ten element. Bujna i rysowana na daleką odległość flora to zawsze plus i lepsza wiarygodność świata, ale także spore obciążenie dla sprzętu.
- Wpływ na wydajność: średni.