Skip to main content

Mass Effect: Andromeda - Voeld: monolity i glify

Wszystkie zagadki i łamigłówki na Voeld.

Tylko na Eos - pierwszej planecie, którą odwiedzamy - aktywowanie monolitów i wejście do krypty jest niezbędne, by kontynuować główny wątek fabularny. Na innych planetach jest już nieco inaczej, w tym także na Voeld.

Uruchomienie monolitów nie jest wymagane, natomiast bez ich aktywowania nie będziesz mógł założyć placówki. Kolonia zmienia nieco lokację, oferuje nowe zadania, więc warto się tym zająć.

Na Voeld czekają na nas trzy monolity. Poniżej opisujemy, jak do nich dotrzeć, a przede wszystkim - jak znaleźć glify i złamać zabezpieczenia w konsolach Porzuconych. Jeżeli macie problem z jakąś łamigłówką z szyfrem, mamy dla was rozwiązania.


Po rozwiązaniu zagadek z monolitami i glifami możesz udać się do krypty Porzuconych na Voeld. Zrobisz to w ramach zadań pobocznych Odtwarzanie świata i Kolonizując Voeld.


Monolity na Voeld

Voeld: Pierwszy monolit

Patrząc na powyższą mapę Voeld można zauważyć, że monolity stworzyłyby trójkąt, gdyby je połączyć. Zaczynamy od lewej strony, czyli monolitu, który oznaczyliśmy cyfrą 1. Dzięki Nomadowi dotrzemy tam bez problemu.

Warto jednak zaznaczyć, że aktywacją monolitów najlepiej zająć się po wykonaniu różnych zadań i aktywności pobocznych. Wtedy po drodze odblokujemy punkty szybkiej podróży, a w efekcie przemieszczanie się będzie wygodniejsze.

Podstawa pierwszego monolitu znajduje się pod lodem, a do środka dostaniesz się wąskim wąwozem prowadzącym do jaskini. Po drodze spotkasz zapewne dużą, niebieską bestię, więc przygotuj się na starcie.

Jak zawsze, włącz skaner, by dostrzec przewody, które doprowadzą cię do glifów

W jaskini, w centrum, znajdziesz konsolę, którą już widziałeś przy monolitach na Eos. Nie możesz jej użyć, a więc włącz skaner. Wystarczy teraz podążać za przewodami, by odnaleźć i zeskanować glify.

Wszystkie znaki znajdują się w jaskini. Jeden przewód zaprowadzi cię wgłąb jaskini, gdzie za zakrętem czeka coś w rodzaju sarkofagu. Zeskanuj ten obiekt, by zyskać pierwszy glif.

Pierwszy glif jest na tym obiekcie

Pozostały jeszcze dwa glify, ale na szczęście obydwa są w jednym miejscu. Podążaj za drugim przewodem, a dostrzeżesz, że prowadzi on na jeden z pochyłych filarów sięgających nad środek pomieszczenia.

Musisz wskoczyć na strukturę i podejść do końca. Tam znajdziesz dwa glify, a więc uruchom skaner, by je przeanalizować. To wszystko.

Na szczycie czekają dwa kolejne znaki

Teraz pozostaje jeszcze złamanie szyfru. Symbole należy ułożyć tak, by żaden nie powtarzał się w jednym wierszu czy w jednej kolumnie, ani też w kształcie krzyżyka pośrodku planszy.

Jeżeli nie masz ochoty na główkowanie, po prostu skorzystaj z naszego rozwiązania na obrazku poniżej. Zatwierdź kombinację, a pierwszy monolit zostanie aktywowany.


Voeld: Drugi monolit

Od pierwszego monolitu jedź na południe i okrąż wzgórza, by szybko dotrzeć do drugiego monolitu (spójrz na naszą mapę wyżej). Przy okazji odblokuj stację przesyłową, jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś (biała ikona stacji obok cyfry 2 oznaczającej monolit).

Konsola znowu znajduje się pod lodem, więc idź w stronę ikony oznaczającej monolit, a wejście znajdziesz od strony zachodniej. W centralnej sali jest oczywiście konsola - uruchom skaner, by dostrzec przewody. Pierwszy glif czeka w środku, przy ziemi, 40 metrów od konsoli.

Dwa kolejne glify wymagają jednak wyjścia na zewnątrz. Stojąc w komnacie z uruchomionym skanerem, przypatrz się dokładnie żółtym przewodom. Będąc już wyżej, na powierzchni, też możesz używać skanera, by orientować się w terenie.

Zeskanuj wszystkie glify, a zadanie się zaktualizuje. Musisz wracać na dół, do lodowej jaskini i podejść do konsoli Porzuconych, by rozpocząć proces deszyfrowania zabezpieczeń.

Jak zawsze, należy odpowiednio ułożyć symbole. Możesz spróbować sam, albo skorzystaj z naszego rozwiązania z poniższego obrazka.


Voeld: Trzeci monolit

Został ostatni monolit, więc udaj się na północ. Możesz skorzystać ze stacji przesyłowej w pobliżu trzeciego monolitu, jeżeli jest już aktywna.

Trzeci monolit wymaga najmniej wysiłku - dlatego zostawiliśmy go na koniec. Konsola jest na powierzchni, podobnie jak wszystkie trzy glify, które znajdują się niedaleko siebie.

Pozycje trzech glifów

Stojąc przy konsoli włącz więc swój skaner, by dostrzec przewody. Wszystkie zaprowadzą cię na jeden z wystających z ziemi konstruktów. Glify są na każdym z pochylonych filarów, wystarczy, że wskoczysz na górę.

Gdy zeskanujesz wszystkie glify, ponownie przyjdzie czas na łamigłówkę, a więc ułóż symbole tak, jak prezentujemy na poniższym obrazku.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Mass Effect: Andromeda - monolity, deszyfrowanie Porzuconych, glify

- Mass Effect: Andromeda - Eos: monolity i glify

- Mass Effect: Andromeda - Kadara: monolity i glify

- Mass Effect: Andromeda - Elaaden: monolity i glify


To już koniec zagadki z glifami. Trzeci monolit zostanie aktywowany, gdy zatwierdzisz kombinację. Pamiętaj, by uważnie sprawdzić ułożenie symboli - zatwierdzenie przy błędnym układzie znaków sprowadzi na ciebie Porzuconych i będziesz musiał z nimi walczyć.

Gdy wszystkie monolity będą uruchomione, na mapie oznaczone zostanie wejście do krypty Porzuconych. Jej ukończenie opisujemy w misji Odtwarzanie świata, należącej do grupy zadań dodatkowych na Helejosie. Ruszaj na miejsce i powodzenia w zwiedzaniu.

Zobacz także