Mass Effect: Andromeda - Voeld: Odtwarzanie świata; Kolonizując Voeld
Zadanie w Helejosie: aktywujemy trzy monolity i finalnie zakładamy placówkę na kolejnej planecie.
W jednej z pierwszych głównych misji, Lepsze początki, zakładaliśmy pierwszą placówkę na planecie Eos. Celem Inicjatywy Andromeda jest jednak założenie jak największej ich ilości. Najłatwiej i najbardziej naturalnie możemy to zrobić na planecie Voeld, w grupie Nol. Udajemy się tam więc w ramach zadania Kolonizując Voeld.
Po dotarciu na miejsce okaże się jednak, że zdatność planety jest na zbyt niskim poziomie, aby założyć tu pierwszą bazę. Jedynym sposobem, aby w szybki sposób ją zwiększyć, jest ukończenie misji Odtwarzanie świata, która będzie polegać na odblokowaniu trzech monolitów i poprawnym ułożeniu zagadek z pozyskanych glifów. Więcej o tym systemie piszemy w poradniku na stronie monolity, deszyfrowanie Porzuconych, glify.
Aktywowanie monolitów na Voeld powinno być poprzedzone odnalezieniem trzech glifów przy każdym z nich. Można użyć do tego skanera i podążać za żółtymi przewodami prowadzącymi od konsoli głównej. Niektóre z glifów będą znajdować się w środku, inne na zewnątrz. Ich dokładne umiejscowienie prezentujemy na stronie Voeld: monolity i glify. Po ich zebraniu należy poprawnie ułożyć trzy łamigłówki, zgodnie z poniższymi obrazkami i mapą, których monolitów dotyczą.
Krypta Porzuconych na Voeld
Po aktywowaniu wszystkich monolitów na Voeld udajemy się we wskazane miejsce pośrodku trzech miejsc, jakie przed chwilą odwiedziłeś. Znajdują się tam drzwi prowadzące do wejścia do krypty. Otwieramy kolejne, po czym używamy studni grawitacyjnej, aby dostać się do krypty. Na dole panuje dość niska temperatura, więc od razu podbiegamy do centralnej konsoli zasilania i aktywujemy ją.
Następnie musimy wyłączyć blokadę krypty. W tym celu podbiegamy do konsoli po drugiej stronie pomieszczenia, na podwyższeniu, a po interakcji z nią odblokowujemy wejście do głównej części krypty. Wchodzimy do środka i aktywujemy najbliższą konsolę (1), dzięki czemu tworzy się most prowadzący do lewej części ogromnego pomieszczenia.
Tam aktywujemy kolejną konsolę (2) i wracamy do pierwotnej, używając jej raz jeszcze (3), dzięki czemu deaktywujemy pierwszy most i tworzymy przejście do ostatniego miejsca (4). Po przedostaniu się tam walczymy z kilkoma botami, zmierzamy dalej i pokonujemy niwelatory. Przebijaj się przez kolejne przejścia i podejdź do głównej konsoli Porzuconych, przy której widoczny jest ogromny słup jasnego światła.
Po aktywacji system zabezpieczający kryptę będzie generować pole oczyszczające, przed którym musisz uciekać tą samą drogą, którą tu przybyłeś. Podczas ucieczki będziesz atakowany przez kolejne boty. Możesz je spróbować zignorować lub nawiązać walkę, jeśli jesteś pewny, że starczy ci czasu na późniejszą ucieczkę.
Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja
Zobacz też:
- Mass Effect: Andromeda - Voeld: Poznaj rodzinkę; Wyrwij serce
- Mass Effect: Andromeda - monolity, deszyfrowanie Porzuconych, glify
Na końcu drogi aktywujemy konsolę do otwierania głównych wrót krypty, kończąc tym samym zadanie Odtwarzanie świata, po czym korzystamy ze studni grawitacyjnej, aby wydostać się na powierzchnię. Stamtąd udajemy się możliwie najkrótszą drogą do miejsca wskazanego na powyższym obrazku.
Po aktywowaniu nadajnika placówki rozmawiamy z hologramem Addison, która odmawia osobistej wizyty na Voeld ze względu na niesprzyjające do odczuwania ciepła warunki. Po krótkiej rozmowie misja dobiega końca, a krajobraz planety zmienia się nieco i średnia temperatura wzrasta, ułatwiając tym samym przemieszczanie się pieszo.