Mass Effect: Andromeda z obsługą HDR i rozdzielczości 4K na PC
Oraz wsparciem dla padów.
W ciągu minionych dni twórcy Mass Effect: Andromeda podzielili się szeregiem informacji na temat produkcji w wersji PC.
Arryn Flynn - dyrektor generalny studia BioWare - w opublikowanym przez firmę Nvidia nagraniu ujawnił, że na komputerach osobistych gra będzie obsługiwała technologię HDR. Funkcja oferuje szerszy zakres kolorów, z jaśniejszymi akcentami i głębszą czernią, co przekłada się na bardziej naturalne barwy.
Poza tym na PC produkcję uruchomimy też w 4K. To zaś nie wszystko, ponieważ odpowiadając jednemu z fanów na Twitterze, deweloper potwierdził, że tytuł ma wspierać rozdzielczości ultrapanoramiczne - w proporcjach 21:9.
Mass Effect: Andromeda będzie również kompatybilny z Ansel - stworzonym przez firmę Nvidia zaawansowanym narzędziem do zapisywania obrazków z gier. Grafiki zachowamy w 360 stopniach, pojawi się też możliwość opublikowania screenshotów na Facebooku.
Co ciekawe, w przeciwieństwie do dwóch poprzednich części cyklu, najnowsza pozwoli posiadaczom komputerów grać nie tylko z pomocą klawiatury i myszy, ale też padów. O wsparciu dla kontrolerów poinformował na Twitterze główny projektant produkcji - Ian S. Frazier.
Więcej szczegółów na temat wersji PC najprawdopodobniej zostanie ujawnionych w przyszłym miesiącu. Wtedy twórcy zamierzają podać - jak obiecuje Aaryn Flynn - wymagania sprzętowe.
Deweloper zaznacza również, że „wkrótce” zostaną zaprezentowane konkretne informacje na temat trybu sieciowego gry (na razie wiadomo, że tak jak w trzeciej części, przyjmie formę wariantu kooperacji). W planach są też filmy z dłuższymi fragmentami rozgrywki.
W międzyczasie studio BioWare opublikowało materiał wideo, w którym aktorzy podkładający głos rodzeństwu Ryderów - Tom Taylorson i Fryda Wollf - opowiadają o pracach nad grą.
Mass Effect: Andromeda ukaże się 23 marca na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.