Skip to main content

Mass Effect: Corsair anulowano, obawiając się niskiej sprzedaży

Spin-off na Nintendo DS.

Mass Effect: Corsair - spin-off słynnej serii na konsole Nintendo DS - nie ukazał się, ponieważ prognozy sprzedaży były zbyt niskie, by zwrócił się zakup kartridżów na przenośne urządzenie.

O tytule wspominał niedawno były producent w studiu BioWare - Mark Darrah - w rozmowie z kanałem MinnMax w serwisie YouTube.

Zobacz na YouTube

- Zamierzaliśmy umieścić akcję w słabiej rozpoznanym sektorze galaktyki, gdzie nie brakuje piratów - wspominał deweloper, który opuścił firmę w grudniu ubiegłego roku, po 19 latach pracy.

- Całość miała być swoistym połączeniem Privateer i Star Control. Gracz byłby niezależny, coś jak Han Solo, a nie agent Spectre. Latałby po okolicy, transportował towary, eksplorował, potem sprzedawał informacje - wyjaśniał Darrah.

Jak dodał, twórcy z BioWare zaczęli już prace nad systemem sterowania statkiem kosmicznym i ogólnym zarysem opowieści, lecz tytuł ostatecznie skasowano. Przyczyną były właśnie wysokie koszty zakupu kartridżów.

Prognozy EA mówiły podobno o 50 tysiącach sprzedanych egzemplarzy, podczas gdy jeden kartridż na Nintendo DS kosztował wówczas nieco ponad 10 dolarów. Uznano więc, że nakłady na prace nie są opłacalne.

Zobacz także