Mass Effect: Legendary Edition - premiera w maju, znamy szczegóły ulepszeń
Odnowione przygody Sheparda.
- Mass Effect: Legendary Edition ukaże się 14 maja
- Jest zwiastun i szczegóły ulepszeń
Remaster trylogii Mass Effect, a więc Mass Effect: Legendary Edition, zadebiutuje 14 maja - poinformowało Electronic Arts. Gra ukaże się na PC (Origin i Steam), PS4, Xbox One oraz konsolach nowej generacji, w ramach wstecznej kompatybilności. Poznaliśmy już wszystkie szczegóły dotyczące ulepszeń.
Zanim przejdziemy do opisu usprawnień, warto zapoznać się ze świeżym zwiastunem odnowionych przygód komandora Sheparda:
Legendary Edition umożliwia przede wszystkim rozgrywkę w rozdzielczości 4K, wraz z HDR. Płynność rzędu 60 FPS również jest dostępna, ale tylko na PS4 Pro, Xbox One X, PS5 i Xbox Series X/S.
Pakiet zawiera trzy kampanie fabularne wraz z czterdziestoma DLC - między innymi dodatkową fabułą, bronią i zbrojami. Twórcy szacują łączny czas zabawy na ponad 100 godzin. W zestawie zabrakło multiplayera.
Poniżej szczegółowy spis funkcji i usprawnień:
- rozdzielczość 4K z HDR
- 60 FPS na PS4 Pro, Xbox One X, PS5 i Xbox Series X/S
- odświeżona grafika: modele postaci, „dziesiątki tysięcy” tekstur, shaderów i efektów
- ulepszone oświetlenie i dynamiczne cienie, a także wolumetria i głębia ostrości
- ulepszone prerenderowane (przygotowane nie na silniku gry) przerywniki filmowe
- krótsze czasy ładowania na nowej generacji konsol
- zmodernizowane i ujednolicone ustawienia na PC
- obsługa ekranów panoramicznych 21:9, kontrolerów i DirectX 11 na PC
- ujednolicona personalizacja postaci we wszystkich trzech częściach
- więcej typów włosów, makijażu i odcieni skóry do wyboru
- wygląd komandor Shepard z Mass Effect 3 dostępny jako domyślna postać żeńska we wszystkich trzech częściach
Zmiany dotyczące Mass Effect 1:
- świat wzbogacony o nowe szczegóły, które gracze odkryją podczas eksploracji Eden Prime, Ilos i Feros
- zaktualizowane interfejsy i interfejs użytkownika
- usprawnienia dotyczące rozgrywki
- unowocześniona walka i eksploracja: ulepszone celowanie, kontrola drużyny i ich zachowania, obsługa Mako i kamer
- brak ograniczeń dotyczących broni związanych z klasami
- zbalansowany system XP, aby można było osiągnąć górną granicę doświadczenia bez trybu Nowej Gry Plus
- lepiej rozmieszczone punkty autozapisu
- zmniejszony cooldown apteczki
Jak wspomniane zmiany wypadają w praktyce? Widzieliśmy już remaster, więc zachęcamy do zapoznania się z naszymi wrażeniami z prezentacji Legendary Edition.