Skip to main content

Mass Effect: Legendary Edition - premiera w maju, znamy szczegóły ulepszeń

Odnowione przygody Sheparda.

  • Mass Effect: Legendary Edition ukaże się 14 maja
  • Jest zwiastun i szczegóły ulepszeń

Remaster trylogii Mass Effect, a więc Mass Effect: Legendary Edition, zadebiutuje 14 maja - poinformowało Electronic Arts. Gra ukaże się na PC (Origin i Steam), PS4, Xbox One oraz konsolach nowej generacji, w ramach wstecznej kompatybilności. Poznaliśmy już wszystkie szczegóły dotyczące ulepszeń.

Zanim przejdziemy do opisu usprawnień, warto zapoznać się ze świeżym zwiastunem odnowionych przygód komandora Sheparda:

Zobacz na YouTube

Legendary Edition umożliwia przede wszystkim rozgrywkę w rozdzielczości 4K, wraz z HDR. Płynność rzędu 60 FPS również jest dostępna, ale tylko na PS4 Pro, Xbox One X, PS5 i Xbox Series X/S.

Pakiet zawiera trzy kampanie fabularne wraz z czterdziestoma DLC - między innymi dodatkową fabułą, bronią i zbrojami. Twórcy szacują łączny czas zabawy na ponad 100 godzin. W zestawie zabrakło multiplayera.

Poniżej szczegółowy spis funkcji i usprawnień:

  • rozdzielczość 4K z HDR
  • 60 FPS na PS4 Pro, Xbox One X, PS5 i Xbox Series X/S
  • odświeżona grafika: modele postaci, „dziesiątki tysięcy” tekstur, shaderów i efektów
  • ulepszone oświetlenie i dynamiczne cienie, a także wolumetria i głębia ostrości
  • ulepszone prerenderowane (przygotowane nie na silniku gry) przerywniki filmowe
  • krótsze czasy ładowania na nowej generacji konsol
  • zmodernizowane i ujednolicone ustawienia na PC
  • obsługa ekranów panoramicznych 21:9, kontrolerów i DirectX 11 na PC
  • ujednolicona personalizacja postaci we wszystkich trzech częściach
  • więcej typów włosów, makijażu i odcieni skóry do wyboru
  • wygląd komandor Shepard z Mass Effect 3 dostępny jako domyślna postać żeńska we wszystkich trzech częściach

Zmiany dotyczące Mass Effect 1:

  • świat wzbogacony o nowe szczegóły, które gracze odkryją podczas eksploracji Eden Prime, Ilos i Feros
  • zaktualizowane interfejsy i interfejs użytkownika
  • usprawnienia dotyczące rozgrywki
  • unowocześniona walka i eksploracja: ulepszone celowanie, kontrola drużyny i ich zachowania, obsługa Mako i kamer
  • brak ograniczeń dotyczących broni związanych z klasami
  • zbalansowany system XP, aby można było osiągnąć górną granicę doświadczenia bez trybu Nowej Gry Plus
  • lepiej rozmieszczone punkty autozapisu
  • zmniejszony cooldown apteczki

Jak wspomniane zmiany wypadają w praktyce? Widzieliśmy już remaster, więc zachęcamy do zapoznania się z naszymi wrażeniami z prezentacji Legendary Edition.

Zobacz także