Materiał o Dark Souls 3 ujawnia wycięte elementy i mechaniki gry
Przenoszenie ciał oraz tworzenie ognisk.
Lance McDonald opublikował na YouTube nowy materiał wideo poświęcony zawartości wyciętej z Dark Souls 3 na długo przed premierą. Ujawnia mechaniki i systemy rozgrywki, które miałyby istotny wpływ na grę.
Poza typowymi zmianami, czyli choćby innym rozmieszczeniem wrogów, wczesna wersja alpha skrywa mechanikę przenoszenia ciał pokonanych wrogów.
Co więcej, wchodząc w interakcję z niektórymi przeciwnikami, gdy już nie żyją, pozwolić miało na dołączenie do kultu. Od tego momentu, gracz mógłby tworzyć ogniska (punkty zapisu i rozwoju postaci) w miejscu zwłok poprzez wykonanie specjalnej ceremonii.
Inne rodzaje ceremonii - zmieniające się w zależności od wyposażonego miecza ceremonialnego - miały powodować między innymi przeniesienie się do świata innego gracza, albo wywołać zaćmienie.
Wszystkie skasowane z ostatecznej wersji zmiany rysują zgoła odmienny obraz tego, jak mógłby działać tryb sieciowy, a także ogólne postępy w Dark Souls 3. Pod względem systemu ognisk, gra okazała się ostatecznie podobna do poprzednich części.