Medal of Honor „wypada z gry”, EA zawiesza serię z powodu słabych wyników
Kolejny Battlefield w przyszłym roku.
Electronic Arts ogłosiło sprawozdanie finansowe za ostatni kwartał zeszłego roku, przy okazji informując o planach względem niektórych gier.
Z powodu „sprzedaży Medal of Honor: Warfighter znacznie poniżej oczekiwań”, seria Medal of Honor „wypada z gry”. EA postanowiło zawiesić markę na nieokreślony czas, ale zaznaczyło, że kiedyś powróci. - Recenzenci też nie docenili tego tytułu - stwierdził Peter Moore, jeden z dyrektorów firmy. Frank Gibeau, odpowiedzialny za zarządzanie licencjami, okazał więcej skruchy: - W tym biznesie musisz umieć dostarczyć maksymalnie dobry produkt w maksymalnie krótkim czasie. Jeżeli chodzi o Medal of Honor, nie udało nam się to.
Mimo wszystko, EA zapewnia, że w każdym roku wyda jakąś strzelankę. Jednocześnie jednak usłyszeliśmy zapewnienia, że nie zamierzają serwować tylko Battlefield. W tym miejscu należy przypomnieć, że nie wiemy, nad czym pracują byli twórcy Call of Duty w należącym do koncernu studiu Respawn Entertainment.
Wydawca wspomniał także, że pracuje nad kolejnymi odsłonami serii FIFA i Battlefield w wersji na następną generację konsol. Więcej szczegółów na ten temat mamy poznać w maju.
Nie do końca jasne są słowa wypowiedziane przez Gibeau nieco później. - W następnym roku wydamy Battliefield - zapowiedział, nie wchodząc w szczegóły. Nie wiadomo, czy miał na myśli, że to Battlefield 4 ukaże się dopiero w 2014 r., czy coś innego.
Gra od Insomniac Games skupiająca się na kooperacji - Fuse - została przesunięta na drugi kwartał 2013 r.
Jeżeli chodzi stricte o wyniki, EA zaliczyło spadek zysków: w zeszłym roku firma zarobiła 1,65 miliarda dol., w tym 1,18 miliarda dol. Winę za to przypisuje się głównie wspomnianej słabej sprzedaży Medal of Honor: Warfighter.
Świetnie poradziła sobie za to FIFA 13, która sprzedawała się o 23 procent lepiej niż zeszłoroczna odsłona.
Patrząc w niedaleką przyszłość, EA oczekuje, że Crysis 3 i Dead Space 3 będą wielkimi hitami - zainteresowanie klientów trzecimi częściami jest średnio o 40% większe niż poprzednimi, co znajduje odwzorowanie w chętniej składanych zamówieniach przedpremierowych i częściej pobieranych demach.
EA liczy także na Real Racing 3 (iOS, Android - premiera w lutym) i symulator życia miasta - SimCity.