Metal Gear Solid 5 - Misja 1: Phantom Limbs - Zinfiltruj posterunek i uwolnij Kazuhira
Opis przejścia The Phantom Pain: Pierwsza misja Big Bossa, który musi uwolnić Kazuhirę Millera z rąk radzieckich żołnierzy.
Wszystkie misje w grze składają się z celów głównych, które są jawne od samego początku oraz z zadań pobocznych, które poznaje się dopiero po ich zaliczeniu. Z tego względu zaliczanie dodatkowych misji jest dość kłopotliwe - często nie wiadomo, co należy zrobić. Na szczęście w tym poradniku zawarto wszystkie niezbędne informacje.
Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.
Większość misji pobocznych jest dostępna dopiero przy drugim albo trzecim podejściu do gry - na początku nie będziesz dysponować odpowiednim sprzętem aby zaliczyć wszystko. Przykładowo w tym zadaniu możesz porwać dwie osoby, ale nie posiadasz jeszcze balonu, który by ci to umożliwił. Po zaliczeniu drugiej z misji fabularnych zyskasz jednak możliwość powtarzania wcześniejszych zadań - wówczas warto do nich wrócić i wykonać wszystko na 100%.
Cele misji:
- Dowiedz się, gdzie przebywa Kazuhira Miller;
- Ucieknij z Kazuhirą Millerem.
Opcjonalne cele misji:
- Wykonaj zadanie, nie będąc wykrytym przez oddział Skulls;
- Zdobądź nieoszlifowane diamenty, które ukryto w Spugmay Keep;
- Wydobądź dowódcę z baraków Wakh Sind;
- Porwij kierowcę ciężarówki.
Dowiedz się, gdzie przebywa Kazuhira Miller
Misję rozpoczniesz od krótkiej cutscenki. Po jej zakończeniu skorzystaj z lornetki, aby rozejrzeć się po okolicy [Mapa: 1]. Skup wzrok na niewielkiej wiosce naprzeciwko, a następnie spytaj Ocelota o sugestie. Następnie oznacz tę lokację [Mapa: 2] i poczekaj, aż Twój towarzysz skończy swoją tyradę. Od tego momentu zyskasz pełną swobodę w poruszaniu się po pustkowiach Afganistanu.
Podjedź do pierwszego budynku na trasie, a następnie przejdź w tryb skradania i wespnij się na głazy naprzeciwko. Skorzystaj z lornetki aby oznaczyć dwóch pobliskich żołnierzy [Mapa: 3]. Wyeliminuj ich w dowolny sposób, po czym przeszukaj okolicę. Pamiętaj, że ciche pozbywanie się wrogów przekłada się na wzrost finalnego wyniku punktowego.
Nie powinieneś mieć problemu z zakradnięciem się za tych dwóch żołdaków, więc stanowią oni doskonały obiekt treningowy. Zauważ też, że dłuższe przytrzymanie klawisza ataku podczas udanego ciosu z zaskoczenia pozwala na otwarcie dodatkowych opcji - wroga można przesłuchać, ogłuszyć lub zabić.
Ponieważ nie znasz rosyjskiego, pierwszy wybór nie jest zbyt opłacalny - dwa pozostałe stanowią zaś dobrą alternatywę. Różnica polega na tym, że ogłoszeni przeciwnicy obudzą się po kilku minutach - martwi już nigdy nie wstaną z grobu, ale obniżą twój finalny wynik punktowy.
Po zinfiltrowaniu posterunku wejdź na pobliskie wzgórze i skorzystaj z lornetki aby przyjrzeć się miasteczku naprzeciwko [Mapa: 2] i zlokalizować przynajmniej paru z ośmiu stacjonujących tam przeciwników. Pierwszego z nich (tego stojącego przy karabinie maszynowym) możesz łatwo zajść od boku. Drugi przechadza się na wschód od miasta i jest bardzo łatwym celem. Jeśli chcesz rozwiązać zadanie w cichy sposób, możesz okrążyć miasto szerokim łukiem od północnego wschodu i dostać się do wewnętrznej jego części przez niestrzeżoną ścieżkę.
Kolejny żołnierz przechadza się po centralnej części miasteczka - zwab go w boczną uliczkę lub zajdź od tyłu przechodząc przez któreś z domostw. Następnie skieruj się do budynku z łopoczącą radziecką flagą - znajdziesz przy nim trzech żołnierzy wroga. Wyeliminuj ich lub obejdź, a następnie wejdź po schodach na pierwsze piętro budowli i przeskanuj dokumenty leżące na stole. Dzięki temu pierwsza część zadania zostanie wykonana. Przy okazji rozejrzyj się po okolicy - znajdziesz tu całkiem sporo surowców (w tym diamenty na dachu), a ponadto jedną taśmę z muzyką (na parterze).
Ucieknij z Kazuhirą Millerem
Twoim priorytetowym celem jest miasteczko na wzgórzu, gdzie Rosjanie przetrzymują Millera. Zanim tam dotrzesz, powinieneś jednak zajrzeć do Posterunku numer 18 [Mapa: 4] - nie jest to wymagane, ale ułatwi Ci późniejszą ewakuację. Lokacji broni ledwie czterech żołdaków, a na miejscu możesz znaleźć kasetę z muzyką oraz nieco zasobów.
Kiedy ostatecznie dotrzesz do miasta na wzgórzu - Da Ghwandai Khar [Mapa: 5]. Czeka Cię tu ciężka przeprawa - w ruinach aż roi się od radzieckich żołnierzy. Dotarcie do Millera w sposób niezauważony jest nie tylko bardzo trudne, ale wręcz niewskazane - po uwolnieniu go z centralnego budynku (na piętrze po schodach) będziesz musiał wziąć go na plecy i wyprowadzić z lokacji. Dodatkowy ciężar znacznie utrudnia skradanie i niemal na pewno nie uda Ci się ukryć przed wrogami. Choćby z tego względu lepiej wcześniej ich wyeliminować.
Jeśli lubisz wyzwania, możesz zakraść się do miasta od wschodu - to zdecydowanie najprostsza droga. Wywab najbliższego żołdaka na drogę (możesz mu się pokazać lub użyć elektronicznej dłoni), a następnie ogłusz go. Dzięki temu otworzysz sobie drogę po prawej stronie wioski - schowaj się za budynkami i płotkami, przechodząc przez kolejne ruiny. Zakładnika znajdziesz w dwupiętrowym budynku w samym centrum miasta. Po uratowaniu Millera natychmiast uciekaj tą samą drogą - przeciwnicy szybko zauważą jego brak i rozpoczną poszukiwania.
Opcjonalnie: Wykonaj zadanie, nie będąc wykrytym przez oddział Skulls
Kiedy uwolnisz Millera, biegnij do miejsca zbiórki [Mapa: 6]. Niestety helikopter nie będzie w stanie wylądować z powodu zamieci, a na miejscu pojawią się żołnierze Skulls. Możesz przekraść się między nimi na piechotę (będziesz musiał lawirować między kamieniami z Millerem na plecach) lub przejedź obok nich na koniu, w ten sposób szybko docierając do nowego punktu ewakuacji [Mapa: 7]. Zauważ, że sam D-Horse jest dla przeciwników niewidzialny.
Wrogów najłatwiej obejść z prawej strony - kucnij na moście i pozwól się zauważyć obu stojącym naprzeciwko wrogom. Następnie skręć w prawo i wymiń ich dołem, po czym przejdź kilkaset metrów do przodu. Wsiądź na konia i kłusuj przed siebie, aż dotrzesz we właściwe miejsce. Wrzuć zakładnika do helikoptera i sam się do niego zapakuj - w ten sposób zakończysz misję.
Opcjonalnie: Zdobądź nieoszlifowane diamenty, które ukryto w Spugmay Keep
Ten opcjonalny cel jest wyjątkowo prosty w realizacji. Po rozpoczęciu zadania obróć się do tyłu i wejdź do ruin. Skręć w lewo i wespnij się po klifie. Ostatecznie wejdziesz na wąską grań, na której szczycie znajduje się pudełko z amunicją oraz poszukiwany diament [Mapa: 8]. Teraz wystarczy je podnieść.
Opcjonalnie: Porwij dowódcę z baraków Wakh Sind
Z tą misją możesz mieć trochę problemów - w barakach [Mapa: 9] stacjonuje w sumie kilkunastu żołnierzy, przez co dotarcie do ich dowódcy potrafi być problematyczne. Najłatwiejszym sposobem na dostanie się do środka jest podejście pod wysunięty posterunek po lewej stronie - stacjonuje tam tylko jeden żołnierz. Tuż za nim znajduje się wąski przesmyk, którym można przedostać się aż pod samą bramę. W tym momencie wystarczy odwrócić uwagę dwóch stojących tam gwardzistów i wślizgnąć się do środka.
W pierwszej kolejności warto skręcić w prawo i zakraść się do domków. Lokacja jest stale patrolowana przez żołnierzy, ale na zabudowanym obszarze łatwo się ukryć. Poszukiwany dowódca (mężczyzna w czerwonym berecie) przez większość czasu stacjonuje w samym centrum obozu - należy zwabić go w odosobnione miejsce, a następnie uśpić. W tym momencie wystarczy użyć balonu do jego przeniesienia. Sam balon pojawia się w dopiero w drugim zadaniu kampanii fabularnej, dlatego wykonanie tego celu staje się możliwe dopiero przy kolejnym podejściu do misji.
Opcjonalnie: Porwij kierowcę ciężarówki
Sprawa jest dość prosta - ciężarówka przez cały czas jeździ po drogach przecinających Afganistan - prędzej czy później się na nią napatoczysz. Kiedy ją zobaczysz, uśpij kierowcę przy pomocy pistoletu z tłumikiem i przetransportuj go do bazy używając balonu.
Uby ułatwić sobie zadanie, możesz zastawić pułapkę - jeśli zostawisz nieprzytomnego lub rannego żołnierza na drodze, to kierowca sam się zatrzyma i podbiegnie do ofiary. W tym momencie można go łatwo zdjąć. Alternatywnie możesz ostrzelać koła ciężarówki z broni korzystającej z ostrej amunicji - to także bardzo skuteczna metoda.
Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misja 2: Diamond Dogs - Dowodzenie bazą, trening Ocelota
Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety