Metal Gear Solid 5 - Misja 10: Angel With Broken Wings - Ratunek dla Malaka i innych więźniów
Opis przejścia The Phantom Pain: uwalniamy przesłuchiwanego więźnia i pięciu jego pobratymców.
Rozpoczynając tę misję prawdopodobnie będziesz już dysponować psim towarzyszem o imieniu D-Dog, którego uratowałeś w zadaniu C2W. Jest on zdecydowanie najprzydatniejszym ze wszystkich kompanów - dzięki niemu bez problemu zlokalizujesz wszystkie cele misji oraz przeciwników.
Zadanie zostało skonstruowane w taki sposób, aby nie dało się zaliczyć wszystkich celów za jednym podejściem - czasu jest po prostu za mało. Twoim głównym celem będzie odbicie Malaka z rąk radzieckich żołnierzy: problem polega na tym, że krótko po rozpoczęciu misji zostanie on przetransportowany z pałacu Lamar Khaate [Mapa: 1] do posterunku Yokho Oboo [Mapa: 2].
Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.
Mężczyznę możesz łatwo porwać, zastawiając ładunek C-4 na drodze łączącej oba wymienione punkty. Wystarczy poczekać aż ciężarówka z więźniem wyminie pułapkę, a następnie wysadzić w powietrze wóz opancerzony, który jej towarzyszy (będą potrzebne aż cztery ładunki wybuchowe). Kiedy zagrożenie zniknie, zastrzel kierowcę ciężarówki lub unieszkodliw go w inny sposób, a następnie wydobądź więźnia z pojazdu. Alternatywnie możesz też zostawić konia na drodze, tym samym blokując przeciwnikom przejazd.
Chociaż powyższy sposób jest zdecydowanie najprostszy, to jednak nie pozwala na wykonanie dodatkowych celów misji - zakładnicy z pałacu Lamar Khaate zostaną zabici zanim uda ci się do nich wrócić. Z drugiej strony jeśli postanowisz się nimi zająć, to wóz z Malikiem bezpiecznie dotrze do celu. Wydobycie więźnia z dobrze strzeżonego posterunku Yokho Oboo może stanowić pewne wyzwanie.
Cele misji:
- Uratuj więźnia-mudżahedina znanego jako Malak;
Opcjonalne cele misji:
- Porwij pojazd eskortowy (wóz opancerzony);
- Uratuj trzech więźniów przetrzymywanych w pałacu Lamar Khaate;
- Wydobądź dwóch więźniów przetrzymywanych w posterunku Yokho Oboo;
- Podsłuchaj ostatnią rozmowę między kierowcą ciężarówki a Malakiem.
Uratuj więźnia-mudżahedina znanego jako Malak
Jeśli nie udało ci się zastawić właściwej pułapki na drodze między dwoma punktami, to będziesz musiał wyprowadzić Malaka z celi w posterunku Yokho Oboo. Do lokacji najwygodniej podejść od wschodu i wejść do środka przy pomocy dowolnej z licznych dziur-studzienek kanalizacyjnych okalających mur. Aby do nich wejść musisz się czołgać. Jeśli towarzyszy ci D-Dog, psiak automatycznie namierzy wszystkich przeciwników oraz samego Malika - nawet pod ziemią.
Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.
Mężczyzna jest przetrzymywany w celi, do której wejście znajdziesz w północno-zachodniej części kompleksu [Mapa: 3]. Tuż przy drzwiach tam prowadzących ulokowano wyjście z podziemnego tunelu - dzięki temu nie będziesz miał problemów z dostaniem się na miejsce. Drzwi do celi trzeba otworzyć wytrychem - zwróć uwagę, że Malik jest przesłuchiwany przez radzieckiego żołnierza, którego powinieneś natychmiast ogłuszyć lub uśpić. W pokoju obok znajdziesz natomiast nieco zasobów oraz kasetę z muzyką.
Szybko okaże się, że Malik jest zbyt ranny, aby ewakuować go przy pomocy balonu. Musisz więc wziąć go na plecy i wydostać się z ośrodka w bardziej konwencjonalny sposób. Może to być dość trudne, dlatego warto skorzystać z zapasowych magazynków, psa oraz innych odwracaczy uwagi, a następnie wykraść się tylną bramą [Mapa: 4].
Kiedy znajdziesz się poza zasięgiem wzroku przeciwników, uruchom iDroida i w zakładce misji wybierz helikopter. Wyznacz miejsce, z którego chcesz być zabrany (najlepsze będą wzgórza nieopodal), a następnie poczekaj aż pojazd przybędzie na miejsce. W tym momencie wystarczy wrzucić więźnia na pokład śmigłowca, a następnie samemu do niego wsiąść.
Opcjonalnie: Porwij pojazd eskortowy (wóz opancerzony)
Aby zrealizować ten cel, będziesz musiał dysponować maksymalnie ulepszonym balonem Fulton. Jeśli go posiadasz, zatrzymaj konwój z Malikiem kiedy będzie jechał w stronę posterunku Yokho Oboo - wystarczy że postawisz na drodze jakąś przeszkodę, na przykład konia D-Horse.
Kiedy ciężarówka z więźniem oraz wóz opancerzony zostaną zmuszone do postoju, zakradnij się za ten ostatni i podepnij do niego balon. Voila!
Opcjonalnie: Uratuj trzech więźniów przetrzymywanych w pałacu Lamar Khaate
Jeśli towarzyszy ci D-Dog, zlokalizowanie więźniów będzie banalnie proste - pies wywęszy ich kiedy tylko zbliżysz się do pałacu. Optymalna ścieżka prowadzi od zachodu - należy przebiec z dala od zabudowań wroga, a następnie wspiąć się po niewielkiej skarpie z lewej strony kompleksu. Szybkość jest tutaj kluczowa, ponieważ żołdacy rozpoczną egzekucje więźniów kilka minut po rozpoczęciu zadania.
Będąc w środku pałacu kieruj się na północny wschód, poszukując schodów - znajdziesz je tuż przy rogu budynku. Wejdź po nich na pierwsze piętro i od razu skręć w prawo. Pierwszego więźnia znajdziesz w niewielkim pokoju tuż za zarwaną podłogą, po lewej stronie [Mapa: 5]. Przenieś go o kilka metrów w taki sposób, aby znalazł się pod gołym niebem (w suficie jest dziura) i użyj balonu do jego ewakuacji. Jeśli w pobliżu pojawią się przeciwnicy, uśpij ich lub ogłusz.
Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.
Wróć do schodów i wejdź na drugie piętro pałacu. Kolejny więzień leży związany w pokoju naprzeciwko [Mapa: 5], a obok niego znajduje się schemat oraz kaseta z muzyką. Jego również podepnij do balonu, a następnie dyskretnie wydostań się z budynku. Jeśli na dole czai się zbyt wielu przeciwników, możesz zeskoczyć na ziemię - upadek z takiej wysokości nie zakończy się twoim zgonem.
Ostatni z więźniów przetrzymywanych w Lamar Khaate został zamknięty w czarnym kontenerze we wschodniej części obozu [Mapa: 5]. Przeczołgaj się tam uważając na przeciwników, a następnie otwórz zamek (zajmie to trochę czasu). Wyciągnij zakładnika ze środka, a następnie przenieś go z dala od obozu. Nie pozostaje już nic innego, jak tylko uratować go przy użyciu balonu.
Opcjonalnie: Wydobądź dwóch więźniów z posterunku Yokho Oboo
Obaj więźniowie znajdują się w celi, stanowiącej północno-zachodni róg posterunku [Mapa: 6]. Dostać się tam możesz poprzez system kanałów pod kompleksem - wejścia znajdują się wszędzie dookoła muru.
Kiedy będziesz pod właściwą basztą, otwórz drzwi i przenieś obu zakładników na centralny plac, a następnie podepnij ich do balonu. Prawdopodobnie zwrócisz w ten sposób uwagę przeciwników, dlatego miej w zanadrzu strzałki usypiające.
Przy odrobinie szczęścia będziesz jednak w stanie uniknąć wszczęcia alarmu - zwłaszcza jeśli uda ci się przenieść więźniów do pomieszczenia obok, w suficie którego znajduje się dziura. Z tej pozycji znacznie łatwiej o ekstrakcję.
Opcjonalnie: Podsłuchaj ostatnią rozmowę między kierowcą ciężarówki a Malakiem
Mimo pozorów to właśnie ta część zadania może okazać się najtrudniejsza - aby zaliczyć ten cel. powinieneś od razu pobiec w kierunku przyczółku Yokho Oboo (możesz wybrać trasę na południowy wschód od głównej drogi, dzięki czemu unikniesz spotkania z wrogiem). Pędź na złamanie karku aby wyprzedzić przeciwników lub opóźnij ich przy pomocy wierzchowca pozostawionego na drodze.
Na teren posterunku możesz dostać się od wschodu - wjedź na wzgórze ponad południowo-wschodnią basztą i zeskocz na nią. Uśpij stacjonującego tam przeciwnika, po czym przeczołgaj się do południowo zachodniej wieży. Stąd powinieneś już słyszeć rozmowę pomiędzy kierowcą ciężarówki a jednym z żołnierzy. Uważaj jednak, bo jeśli wzbudzisz alarm, nie będziesz w stanie zrealizować tego celu.
To jeszcze nie wszystko - musisz zejść na dół i przejść razem z kierowcą, więźniem oraz żołnierzem obstawy aż do celi przesłuchań [Mapa: 3]. Nie wchodź do niej jednak, lecz ukryj się za drzwiami - najlepiej czołgając się. Stąd będziesz w stanie podsłuchać ostatnią rozmowę między więźniem a kierowcą.
Następnie: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Misja 11: Cloaked in Silence - Walka z Quiet
Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety