Metal Gear Solid 5 - Misja 12: Hellbound - Uwolnienie Emmericha, mech, baza główna
Opis przejścia The Phantom Pain: uwalniamy dr Emmericha, przedzieramy się przez centralną bazę wroga i uciekamy przed potężnym mechem.
Ta misja zaczyna się w nietypowy sposób - nie pojawia się na liście zadań do momentu, w którym ją rozpoczniesz. Aby to zrobić, musisz wpierw zaliczyć zadanie poboczne Side Ops 82: Make Contact with Emmerich. W jego trakcie będziesz musiał dostać się do elektrowni Serak [Mapa: 1], która znajduje się na północy Afganistanu.
Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.
Aby przedrzeć się przez dobrze uzbrojoną ochronę elektrowni, nie musisz się specjalnie wysilać. Tak naprawdę wystarczy trzymać się lewej strony kompleksu i cały czas się czołgać. Po dotarciu do ściany po drugiej stronie ośrodka można ją wyminąć lub skorzystać z przejścia pod metalową kładką, tym samym docierając na tyły wroga.
Dr Emmerich znajduje się na samym końcu elektrowni - aby do niego dotrzeć, należy otworzyć czerwone drzwi naprzeciwko [Mapa: 2]. Kiedy Big Boss przez nie przejdzie, zadanie poboczne 82: Make Contact with Emmerich zostanie zaliczone, a rozpocznie się misja główna - Hellbound.
Cele misji:
- Skontaktuj się z Dr. Emmerichem;
- Uratuj Emmericha;
Opcjonalne cele misji:
- Ukradnij trzy łazki [Walker Gears] z głównej bazy wroga [Central Base Camp];
- Nie pozwól, aby Dr. Emmerich otrzymał obrażenia;
- Zdobądź pionowy plakat z Glamour z głównej bazy wroga;
- Zdobądź schemat z głównej bazy wroga.
Skontaktuj się z Dr. Emmerichem
Kiedy misja się rozpocznie, natychmiast padnij na ziemie - w przeciwnym wypadku istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostaniesz zauważony przez dwóch żołnierzy stojących nieopodal. Wyczołgaj się z hangaru, a następnie wróć do elektrowni tą samą drogą, którą przybyłeś. Z pewnością zauważysz, że z lewej strony kompleksu lata helikopter wroga - aby go uniknąć, przemieszczaj się przeciwną stroną. Kiedy będziesz przy bramie, pojazd odleci do bazy głównej przeciwnika [Mapa: 2].
Na tym etapie nie ma jeszcze dużej filozofii - przemieść się w stronę bazy, unikając przy tym posterunków wroga oraz wykrycia. Kiedy znajdziesz się nieopodal wejścia, skręć w prawo i trzymaj się klifów po prawej stronie lokacji. Dzięki temu z łatwością wyminiesz przeciwników czyhających przy bramie wjazdowej. Oczywiście najlepiej zrobić to nocą.
Rozejrzyj się po okolicy przy użyciu lornetki, a następnie zatocz szeroki łuk z prawej strony, zakręcając dopiero przy hangarach. Po drodze możesz chwycić i przesłuchać jakiegoś żołdaka - wówczas dowiesz się, gdzie jest przetrzymywany.
Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.
Jak można się było domyśleć, znajdziesz go w hangarze, który jest wysunięty na północny zachód [Mapa: 3]. Jedyne wejście do budynku znajduje się po prawej stronie (świeci się na niebiesko, a nie na czerwono jak pozostałe).
Przedarcie się przez bazę pozornie wydaje się być trudne, ale w praktyce aż roi się tutaj od osłon i przeszkód, za którymi można się łatwo ukryć. Przez cały czas należy się czołgać - bieg lub nawet skradanie nie wchodzą tu raczej w grę. Jeśli lubisz używać kartonów w charakterze kamuflażu, to tutaj sprawdzą się naprawdę świetnie. Uważaj tylko na żołnierzy w kroczących maszynach - nie są co prawda bardziej spostrzegawczy, ale na pewno trudniej ich zneutralizować. Urządzenia można wyłączyć podchodząc do nich od tyłu lub strzelając w głowę kierowcy.
Kiedy wejdziesz do hangaru z Emmerichem, wyświetlona zostanie cutscenka. Poczekaj do jej zakończenia, a następnie wsiądź do łazika, podnosząc przy tym naukowca. Ostatecznie nie musisz jednak korzystać z tego urządzenia podczas ucieczki - w zasadzie będzie ono większą przeszkodą niż pomocą, ponieważ trudniej się z nim ukryć. Z drugiej strony warto wiedzieć, że w kilka chwil od momentu spotkania z Emmerichem nad obóz powinna nadejść burza piaskowa, która znacznie ułatwi ucieczkę.
Uratuj Emmericha
Kiedy przejdziesz przez bramę wyjazdową z bazy wroga i pojawisz się pod helikopterem, wyświetlona zostanie kolejna cutscenka. W tym momencie czeka cię ucieczka przed gigantycznym Sahelanthropusem - wielkim mechem o niewyobrażalnej sile. Nawet nie próbuj z nim walczyć, nie kłopocz się też wsiadaniem do łazika - bierz Emmericha na plecy i wiej ile sił. Jeśli będziesz trzymał się lewej strony drogi, będziesz w stanie kluczyć między kamieniami, tym samym unikając pocisków wroga.
Prawdopodobnie nie uda ci się całkowicie zniknąć z oczu przeciwnika, przez co helikopter nie będzie w stanie bezpiecznie wylądować. Zaczaj się więc w miejscu zbiórki, ukrywając się za kamulcami. Mech wyśle sądy zwiadowcze, ale przy odpowiednim ukryciu uda ci się ich uniknąć. Gdy śmigłowiec przybędzie na miejsce, natychmiast się do niego załaduj.
Końcówka to już czysta formalność - chwyć działko pokładowe w dłonie i zniszcz wszystkie sondy Sahelanthropusa. Kiedy te padną, skieruj działo na samego mecha i potnij go na kawałki. Kiedy maszyna legnie w gruzach, misja zostanie zakończona.
Opcjonalnie: Ukradnij trzy łaziki z głównej bazy wroga
Aby zaliczyć ten cel opcjonalny, będziesz potrzebował balonu Fulton na najwyższym poziomie. Zauważ, że w trakcie misji dostaniesz swojego łazika - porwanie dwóch dodatkowych nie powinno więc stanowić szczególnego problemu. Pamiętaj jedynie, że słabym punktem maszyn jest ich kierowca (łatwo go zdjąć) oraz słaby tył (szybka neutralizacja).
Opcjonalnie: Nie pozwól, aby Dr. Emmerich otrzymał obrażenia
Tutaj kluczowa jest ucieczka z bazy oraz przed samym mechem. Można co prawda wybić wszystkich żołnierzy w okolicy i w ten sposób upewnić się, że naukowiec od nikogo nie oberwie, ale lepiej skupić się na skradaniu i wszystkich spokojnie wyminąć. Szczególnie przydaje się tutaj burza piaskowa, która powinna nadejść kilka (dłuższych) chwil po otwarciu hangaru. Warto trzymać się prawej strony kompleksu, ponieważ znajduje się tam ledwie kilku żołnierzy.
Podczas ucieczki przed wielkim mechem wystarczy kluczyć pomiędzy kamieniami z lewej strony, a następnie pobiec na miejsce zbiórki i ukryć się przed sądami zwiadowczymi.
Opcjonalnie: Zdobądź pionowy plakat z modelką Glamor z głównej bazy wroga
Plakat wisi wewnątrz niewielkiego, niebieskiego budynku w północnej części bazy [Mapa: 4], który stoi pomiędzy oboma hangarami. Jeśli będziesz się czołgał, nie powinieneś mieć najmniejszych problemów z dotarciem na miejsce. Dziewczyna wisi na ścianie po prawej, zaraz obok wejścia.
Opcjonalnie: Zdobądź schemat z głównej bazy wroga
Schemat znajdziesz w hangarze po prawej [Mapa: 5] - tym otoczonym z każdej strony drogami. Haczyk polega na tym, że drzwi do środka zostaną zablokowane jeśli w bazie ogłoszony będzie alarm - musisz się więc wykazać nadzwyczajną dyskrecją. Istnieją aż trzy wejścia do budynku: jeśli świecą się na niebiesko, to znaczy, że wszystko jest w porządku.
Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misja 13: Pitch Dark - Afryka i pole naftowe
Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety