Skip to main content

Metal Gear Solid 5 - Misja 18: Blood Runs Deep - Dzieci z kopalni diamentów

Opis przejścia The Phantom Pain: znajdujemy dzieci wydobywające diamenty i ratujemy je z kopalni.

Ta misja wymaga bardzo specyficznego podejścia - cel główny można osiągnąć w dyskretny sposób, ale cele poboczne wymagają siłowego podejścia. Co więcej, samo zadanie główne również najłatwiej wykonać eliminując wszystkich pobliskich wrogów.

Pakiet obowiązkowy w czasie tej misji to nie tylko podstawowy pistolet na strzałki, ale także maksymalnie ulepszony balon Fulton, wyrzutnia rakiet oraz coś szybkostrzelnego. Optymalnym towarzyszem jest pies D-Dog, dzięki któremu z łatwością zlokalizujesz wrogów i pokonasz ich bez większego problemu.

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Cele misji:

  • Wyeliminuj rebelianckiego żołnierza Mbele;
  • Wyeliminuj pięciu więźniów przetrzymywanych w kopalni Kungenga;
  • Uratuj uwięzione dzieci;

Opcjonalne cele misji:

  • Porwij rebelianckiego żołnierza Mbele;
  • Zalicz misję ratując całą piątkę dzieci, ale nie pozwól, aby ich zniknięcie zostało zauważone;
  • Zestrzel helikopter wroga;
  • Porwij pięciu snajperów z okolic kopalni Kungenga, północnowschodniego oraz południowozachodniego posterunku;
  • Porwij trzy pojazdy opancerzone.

Wyeliminuj rebelianckiego żołnierza Mbele

Ta część zadania jest zdecydowanie najprostsza - musisz zakraść się na teren plantacji Bampeve [Mapa: 1] i pozbyć się oficera, który tam stacjonuje. Mężczyznę możesz poznać po charakterystycznym ubraniu: białej koszulce i czarnym berecie. On sam jest umięśnionym, czarnoskórym żołnierzem.

Żeby było ciekawiej, mężczyzna spędza większość czasu w najbardziej oddalonej, północno wschodniej części plantacji [Mapa: 2] - aby do niego dotrzeć trzeba się więc przebić przez całą lokację. Najwygodniej zrobić to czołgając się z prawej strony, zasłaniając się budynkami, różnymi obiektami oraz wysoką trawą.

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Cel znajduje się w takim miejscu, że uśpienie go czy obezwładnienie w walce wręcz nie powinno wzbudzić alarmu - najpewniej zasłoni go domostwo. Mężczyznę można zabić, ale porwanie go przy pomocy balonu skutkuje zaliczeniem celu dodatkowego.

Wyeliminuj pięciu więźniów przetrzymywanych w kopalni Kungenga

Z tą częścią zadania jest już znacznie więcej problemów - musisz dostać się do dobrze strzeżonej kopalni Kungenga [Mapa: 3]. Najprostsze wejście można znaleźć na północnym zachodzie, ale istnieje też drugie, po przeciwnej stronie obozu. Spotkać tu można kilkunastu wrogów i - prawdę mówiąc - najlepiej systematycznie ich eliminować, pozostawiając lokację całkowicie pustą. Jeśli zabraknie ci balonów Fulton lub amunicji, możesz je uzupełnić wzywając zrzut z zapasami.

Skąd to dziwne rozwiązanie? Wynika ono z dalszego przebiegu misji. Po wejściu do jaskini we wschodniej części obozu okaże się bowiem, że więźniami są dzieci. Big Boss postanowi podarować im życie i uwolnić z celi.

Po oczyszczeniu obozu porwij z niego kontenery z cennymi surowcami

Jeden z dzieciaków jest ranny i trzeba go nieść na rękach - z tego względu będziesz mógł używać tylko broni jednoręcznej, takiej jak pistolet na strzałki usypiające. Ponieważ śmierć któregokolwiek dziecka oznacza natychmiastowe przerwanie misji, warto pozbyć się zagrożenia jeszcze przed uwolnieniem więźniów.

Zanim dzieci zostaną uwolnione, z reguły warto też wyeliminować snajperów czyhających na zewnątrz obozu [Mapa: 4] - wiąże się z tym jeden z celów dodatkowych.

Uratuj uwięzione dzieci

Nawet jeśli wybiłeś lub porwałeś wszystkich wrogów na mapie, to z chwilą uwolnienia dzieci część z nich zostanie ponownie rozstawiona (ilość przeciwników jest na szczęście nieporównywalnie niższa). Dzieci same pobiegną w kierunku helikoptera Diamond Dogs - możesz im jednak wydawać proste rozkazy, każąc im zostać za osłoną albo prześlizgnąć się dalej. Nie da się ich natomiast ewakuować balonem.

Ponieważ dzieciaki automatycznie poprowadzą cię przez bramę na południowym wschodzie, nie masz wyboru i musisz za nimi podążać. Jeśli wyeliminowałeś wszystkich wrogów w okolicy to natkniesz się tylko na trzy dwuosobowe grupki wojaków - ich eliminacja nie powinna sprawić ci problemu. Nie zapewnij tylko wziąć ze sobą chorego chłopca, który musi być przetransportowany na twoich plecach.

Ostatecznie dotrzesz do punktu zbornego [Mapa: 5]. Będąc na miejscu wrzuć wszystkie dzieci na pokład helikoptera, a następnie sam się do niego załaduj. W tym momencie misja zostanie zakończona.

Opcjonalnie: Porwij rebelianckiego żołnierza Mbele

Chociaż jednym z głównych celów tej misji jest pozbycie się oficera z plantacji Bampeve, to przez „pozbycie się" można rozumieć zarówno dosłowną eksterminację, jak i porwanie przy pomocy balonu. Ten drugi sposób gwarantuje zaliczenie celu opcjonalnego.

Żołnierza spotkasz na samym skraju plantacji

Kiedy dorwiesz mężczyznę na tyłach plantacji, nie porywaj go od razu - balon uniesie go na tyle wysoko, że przeciwnicy mogą to zauważyć. Postaraj się więc przenieść żołnierza za bramę i ewakuować pozostając w bezpiecznej odległości. Uważaj jednak na strażnika z noktowizorem, który stoi przy samej bramie oraz na pojazd opancerzony, który okazjonalnie odwiedza tę okolicę.

Opcjonalnie: Zalicz misję ratując całą piątkę dzieci, ale nie pozwól, aby ich zniknięcie zostało zauważone

Jeśli pozbyłeś się wszystkich strażników z kopalni i jej okolic, to realizacja tego celu nie powinna przysporzyć ci problemów - w drodze do helikoptera ewakuacyjnego spotkasz zaledwie sześciu przeciwników. Zbliżając się do nich pamiętaj jednak, aby odłożyć na bok chorego chłopca - w ten sposób w razie wykrycia nie będziesz ryzykował porażką w tym minizadaniu.

Obóz wroga po oczyszczeniu

Opcjonalnie: Zestrzel helikopter wroga

Helikopter [Gunship] będzie krążył nad terenem misji przez cały okres jej trwania - stanowi więc dość upierdliwą przeszkodę. Cały czas zatacza nieregularne kręgi, lustrując całą okolicę. Zestrzelenie go przy pomocy wyrzutni rakiet ułatwia realizację zadania, ale powoduje też automatyczny alarm we wszystkich obozach wroga. Coś za coś.

Ponieważ pojazd wroga pozostaje w ciągłym ruchu, zestrzelenie go może stanowić nie lada problem. Najprostszym sposobem pozbycia się go jest... zostanie zauważonym. W tym momencie helikopter praktycznie przestaje się poruszać, kierując swe działa w Big Bossa i oddając regularne salwy. To najniebezpieczniejsza, ale i najdogodniejsza sytuacja w której można w niego wycelować.

Opcjonalnie: Porwij pięciu snajperów z okolic kopalni Kungenga, północnowschodniego oraz południowozachodniego posterunku

Znalezienie snajperów jest dość kłopotliwe, ponieważ ukrywają się oni w dżungli i nieraz zmieniają pozycję. Z tego względu da się jedynie w przybliżeniu określić ich położenie [Mapa: 4]. Najlepszym sposobem ich wyśledzenia jest skorzystanie z czułego węchu psa D-Dog, który wyśledzi wrogów z dużej odległości.

Ponieważ snajperzy mają tendencję do zauważania Big Bossa z bardzo dużej odległości, należy cały czas się czołgać. Kiedy zakradniesz się do nich od tyłu, pozbycie się ich będzie stanowiło czystą formalność.

Opcjonalnie: Porwij trzy pojazdy opancerzone

Przez cały czas trwania misji po okolicy będą jeździć trzy czołgi. Wszystkie jeżdżą po drogach przecinających krainę:

  • Pierwszy czołg kursuje pomiędzy plantacją Bampeve a posterunkami: 4, 9 i 5;
  • Drugi pojazd jeździ między plantacją Bampeve a posterunkiem numer 7;
  • Trzeci z pojazdów można spotkać na drodze okrążającej kopalnię Kungenga.

Pojazdy z reguły się nie zatrzymują, ale możesz chwilowo je spowolnić pozostawiając przeszkody na trasie (np. ciało przeciwnika lub psa D-Dog). W tym momencie możesz podkraść się do czołgu i zamontować na nim maksymalnie ulepszony balon Fulton.

Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misja 19: On the Trail - Porwanie Majora i jego doradcy

Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety

Zobacz także