Metal Gear Solid 5 - Misja 26: Hunting Down - Polowanie na handlarza
Opis przejścia The Phantom Pain: likwidujemy obstawę handlarza i porywamy go.
Krótka misja, w której głównym celem jest odnalezienie i wyeliminowanie pewnego handlarza [Trafficker]. Mężczyźnie towarzyszy pięcioosobowa eskorta, składająca się z dobrze wyszkolonych wojaków - niektórzy z nich posiadają noktowizory, nie zabrakło tez snajperów oraz fanów wyrzutni rakiet. Ponieważ bezpośredni kontakt z żołnierzami nie należy do najlepszych pomysłów, najlepiej zrobisz biorąc ze sobą snajperkę lub korzystając z pomocy Quiet. Jeśli chcesz zrealizować cele poboczne, koniecznie wyposaż się w amunicję usypiającą.
Misję warto rozpocząć w nocy - dzięki temu łatwiej zlokalizujesz ofiary i się do nich podkradniesz. Ponadto zdecydowanie powinieneś wylądować w południowej lokacji startowej [Mapa: 1], a nie w północnej [Mapa: 1] - dzięki temu znacznie ułatwisz sobie zadanie. Możesz też skorzystać z czułego węchu psa D-Dog, tym samym łatwiej odnajdując więźniów oraz pręgowane szakale.
Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.
Cele misji:
- Poznaj trasę ucieczki handlarza dzięki plikom wywiadowczym;
- Wyeliminuj handlarza;
Opcjonalne cele misji:
- Wyeliminuj handlarza zanim dotrze do obozu Kiziba;
- Porwij handlarza i pięciu żołnierzy z jego eskorty;
- Uratuj czterech więźniów przetrzymywanych w opuszczonej wiosce Ditadi;
- Porwij pręgowanego szakala nieopodal obozu Kiziba.
Poznaj trasę ucieczki handlarza dzięki plikom wywiadowczym
Dokumenty wywiadowcze dotyczące drogi ucieczki znajdziesz w opuszczonej wiosce Ditadi [Mapa: 2]. Najlepiej dostać się do niej od południa, wspinając się po skarpie prowadzącej obok wzgórza. Pliki znajdziesz na stole przy stacji nadawczej (radio świecące na niebiesko) przy południowo-wschodnim skraju obozu.
W okolicy stacjonuje czterech żołnierzy, których najpewniej będziesz musiał zlikwidować. W tej samej wiosce znajdziesz też czterech więźniów poszukiwanych w jednym z celów opcjonalnych.
Z wykradzionych danych dowiesz się, że handlarz ucieka z przyczółku numer 14 [Mapa: 3] do obozu Kiziba na północy [Mapa: 4]. Trasa jego ucieczki została także zaznaczona na mapie towarzyszącej temu poradnikowi.
Wyeliminuj handlarza
Handlarz porusza się razem z pięcioma żołnierzami eskorty - jest na tyle powolny, że powinieneś zrealizować wszystkie cele opcjonalne zanim dotrze do miejsca przeznaczenia (wtedy będzie znacznie trudniejszy do przechwycenia). Najłatwiejszym sposobem eliminacji mężczyzny jest użycie snajperki lub umiejętności specjalnych Quiet. Możesz zabić go lub uśpić, następnie uprowadzając przy pomocy balonu.
Ponieważ mężczyzna nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle swoich kompanów, powinieneś zaczaić się gdzieś na trasie przemarszu i skorzystać z lornetki aby go rozpoznać. Wówczas wyceluj w niego i załatw sprawę.
Opcjonalnie: Wyeliminuj handlarza zanim dotrze do obozu Kiziba
Ten cel opcjonalny zostanie automatycznie zaliczony, jeśli uda ci się pozbyć handlarza zanim zdąży dotrzeć do miejsca przeznaczenia. Nie jest to szczególnie trudne, ponieważ mężczyzna porusza się bardzo niemrawo. Możesz go dodatkowo spowolnić, robiąc sporo hałasu w okolicy jego trasy - wówczas zmusisz go do przeszukiwania pobliskich terenów.
Opcjonalnie: Porwij handlarza i pięciu żołnierzy z jego eskorty
Cały transport składa się z samej piechoty. Żołnierze chodzą w dość dużych odstępach od siebie, więc nie uda ci się zneutralizować wszystkich przy użyciu jednego granatu usypiającego. Zamiast tego wyposaż się w snajperkę z pociskami usypiającymi lub inną zasięgową broń ogłuszającą i likwiduj wrogów po kolei.
Jednym z wojaków będzie handlarz poszukiwany w głównym celu tej misji, więc na nim skup się w szczególności. Poza tym powinieneś zwracać uwagę na snajperów, ponieważ potrafią wypatrzeć Big Bossa z bardzo dużej odległości.
Opcjonalnie: Uratuj czterech więźniów przetrzymywanych w opuszczonej wiosce Ditadi
Więźniowie znajdują się w czterech różnych punktach wioski - ich lokalizację zaznaczono na mapie poniżej [Mapa: 2]. Wszyscy przetrzymywani są w zadaszonych pomieszczeniach, więc będziesz musiał wynieść ich na zewnątrz i ewakuować balonem. Przy każdym stoi też dwóch strażników, których będziesz musiał zneutralizować.
Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.
Opcjonalnie: Porwij pręgowanego szakala nieopodal obozu Kiziba
Poszukiwane zwierzę występuje gdzieś między posterunkiem numer 10, obozem numer 12 a opuszczoną wioską Ditadi. Jego lokacja jest zmienna, ponieważ biega z innymi psami. Pod względem wyglądu nie wyróżnia się niczym łatwo widocznym, więc najlepiej zrobisz usypiając wszystkie zwierzęta i odsyłając je do bazy przy pomocy balonu.
Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misja 27: Root Cause - Ratunek dla uciekającego więźnia
Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety