Metal Gear Solid 5 - Misja 31: Sahelanthropus - Walka z finałowym bossem
Opis przejścia The Phantom Pain: walczymy z monstrualnym mechem i kończymy pierwszy rozdział gry.
W tym zadaniu czeka cię wyłącznie walka - żadnego skradania, tylko czysta akcja. Ponieważ mech, którego masz pokonać, jest silnie opancerzony, koniecznie weź ze sobą dwie bronie o dużej sile rażenia (np. granatnik i wyrzutnię rakiet). Koniecznie wyposaż się też w coś poręcznego, dzięki czemu będziesz mógł zranić latającego chłopca [Floating Boy] kiedy ten się pojawi. Całkiem dobrze sprawdzi się tutaj szybkostrzelny pistolet maszynowy.
Dobór towarzyszy do tej misji nie ma większego znaczenia - i tak w niczym ci nie pomogą. Pora dnia także nie stanowi żadnego atutu, a przywoływanie pojazdów to czyste marnotrawstwo. W czasie zadania będziesz otrzymywał automatyczne zrzuty z zaopatrzeniem, więc nie musisz martwić się amunicją czy zapasami sprzętu - wszystko znajdziesz na miejscu.
Areną walki jest droga oraz wzgórza przed elektrownią Serak w północnym Afganistanie. Znajduje się tu dużo osłon i przeszkód terenowych, dzięki którym unikniesz pocisków wroga. Nie licz jednak na to, że się przed nim ukryjesz - jest na to zbyt spostrzegawczy oraz mobilny. Potrafi także strzelać na oślep, nieraz wykazując się przy tym niebywałą skutecznością.
Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.
Cele misji:
- Zniszcz mecha Sahelanthropus;
Opcjonalne cele misji:
- Zniszcz głowę Sahelanthropusa;
- Traf latającego chłopca podczas walki.
Zniszcz mecha Sahelanthropus
Mech dysponuje całą serią potężnych ataków. W bezpośredniej odległości od bohatera korzysta z miotacza płomieni, na średnich dystansach posiłkując się także karabinem maszynowym. Jego główny oręż stanowi jednak ognisty miecz, dzięki któremu tworzy wybuchowe występy skalne. Głazy „śledzą” Big Bossa, dlatego należy nieustannie biegać, unikając kontaktu z nimi.
Poza tym maszyna potrafi wystrzeliwać rakiety samonaprowadzające (dwa rodzaje) oraz wypuszczać gęstą mgłę, przez którą trudniej ją zlokalizować. Kiedy pasek życia Sahelanthropusa spadnie do około 1/4, urządzenie zamieni się w niezwykle zabójcze działo laserowe - wówczas należy ukryć się za głazem lub inną przeszkodą i przeczekać niebezpieczeństwo.
Pod koniec walki maszyna będzie co jakiś czas szarżować na Big Bossa. Jej szaleńczemu atakowi towarzyszy spowolnienie czasu oraz pojawienie się latającego chłopca tuż obok głowy bestii. Aby przerwać ten atak, wystarczy trafić dzieciaka pociskiem z dowolnej broni. Z tego względu warto mieć przy sobie pistolet.
Walka jest bardzo schematyczna - powinieneś nieustannie biegać dookoła przeciwnika, zasypując go pociskami z ciężkiej broni. Mniej więcej co minutę gdzieś na arenie pojawi się zrzut z zaopatrzeniem, dzięki któremu uzupełnisz amunicję. Nie powinieneś natomiast korzystać z pojazdów opancerzonych stojących w różnych miejscach lokacji - są na tyle powolne, że stanowią łatwy cel dla przeciwnika.
Kluczem do zwycięstwa jest mobilność oraz ciągłe uzupełnianie zapasów. Co jakiś czas wspomagać cię będzie helikopter, odwracający uwagę wroga i zadający mu nieco obrażeń - to idealna okazja by zregenerować siły i poszukać zapasów (każdorazowo są oznaczane na mapie).
Kiedy zasypiasz przeciwnika wystarczającą ilością pocisków, w końcu ulegnie zniszczeniu. W tym momencie czeka cię długa cutscenka wieńcząca główny wątek fabularny gry. Nie sądź jednak, że to koniec zabawy. Czeka cię jeszcze wiele zadań, będących wariacjami na temat dotychczas wykonanych misji (nazwano je Chapter 2: Race).
Zadania alternatywne stanowią one zupełnie odrębną część fabuły, a zarazem jej kontynuację i uzupełnienie. Po zaliczeniu wszystkich zadań poznasz też „prawdziwe” zakończenie. Z chwilą pokonania Sahelanthropusa odblokujesz też dostęp do sporej ilości zadań pobocznych, które również uzupełniają fabułę gry.
Opcjonalnie: Zniszcz głowę Sahelanthropusa
Jak łatwo się domyślić, aby zrealizować ten cel należy strzelać w głowę mecha, dopóki ta nie zacznie płonąć (a w zasadzie iskrzyć się). Najlepiej skorzystać w tym celu z wyrzutni rakiet lub pocisków Killer Bee.
Opcjonalnie: Traf latającego chłopca podczas walki
Chłopiec zaczyna się pojawiać pod sam koniec walki, gdy maszyna jest już poważnie uszkodzona. Wówczas będzie próbowała szarżować na Big Bossa, by ostatecznie go zabić. Towarzyszy temu spowolnienie czasu, dzięki któremu możesz namierzyć chłopca latającego obok głowy bestii i trafić go dowolnym przyciskiem.
Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misja 32: To Know Too Much - Ratunek dla zainfekowanego agenta CIA
Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety