Skip to main content

Metal Gear Solid 5 - Misja 34: [Extreme] Backup, Back Down - Ekstremalna wersja misji z radziecką inwazją

Opis przejścia The Phantom Pain: jeszcze raz zaliczamy misję z radzieckimi czołgami, ale na nowych zasadach.

To zadanie to alternatywna wersja dziewiątej misji fabularnej. Różnica polega na tym, że wyeliminowano z niej możliwość zastosowania czapki kurczaka oraz wyłączono tryb skupienia, który spowalnia czas w chwilach zagrożenia. Wszystkie cele główne i opcjonalne są dokładnie takie same, a jedynej zmianie uległ poziom trudności.

Na tym etapie rozgrywki na pewno dysponujesz już zaawansowanym ekwipunkiem, dzięki któremu bez problemu poradzisz sobie z zaliczeniem wszystkich celów opcjonalnych. Koniecznie weź ze sobą balon Fulton zdolny do przenoszenia całych pojazdów, wyposaż się tez w ładunki C-4, wyrzutnię rakiet oraz granatnik. Pistolet usypiający może być przydatny, ale nie jest wymagany - głównymi przeciwnikami będą pojazdy, którym tą zabawką nie zarysujesz nawet lakieru.

Misję można zaliczyć na wiele różnych sposobów, z których większość wymaga dużej mobilności - mapa jest duża, a celów do zlikwidowania naprawdę sporo. Jeśli lubisz eksplorację, weź ze sobą konia D-Horse lub łazik D-Walker, dzięki którym znacznie szybciej pokonasz długie dystanse. Z drugiej strony misję da się zaliczyć stojąc w jednym tylko miejscu i likwidując kolejne cele. W takim wypadku przyda ci się coś, co tymczasowo zatrzyma przeciwników - na przykład własny pojazd lub koń pozostawiony na drodze.

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Cele misji:

  • Wyeliminuj wóz opancerzony;

Opcjonalne cele misji:

  • Wyeliminuj kilka pojazdów bojowych lub śmigłowców gunship;
  • Wyeliminuj pojazdy, nie wzywając wsparcia powietrznego ani zrzutu z zapasami;
  • Zabezpiecz broń przewożoną na ciężarówce;
  • Ukradnij pojazd opancerzony;
  • Porwij czterech żołnierzy poszukujących zbiegłych więźniów;
  • Uratuj sześciu więźniów;
  • Ukradnij trzy czołgi.

Wyeliminuj wóz opancerzony

Chociaż zadanie zaprojektowano jako bardzo długie i wymagające, to jednak da się je rozwiązać w niecałe dwie minuty. Spośród wszystkich stref, w których można rozpocząć misję [Mapa: 1], najlepiej wybrać tę znajdującą się najdalej na północy. W ten sposób znajdziesz się blisko punktu, który doskonale nadaje się do zastawiania pułapek [Mapa: 2], jak i posterunku Yakho Oboo [Mapa: 3].

Jeśli chcesz szybko zaliczyć zadanie, od razu udaj się do przyczółku Yakho Oboo i wysadź w powietrze pojazd, który tam stoi. Niedługo po tym na mapie pojawią się kolejne maszyny przeciwnika, które będą zmierzały w twoim kierunku z południa. Mimo pozorów nie musisz się nimi specjalnie przejmować, ponieważ już wykonałeś misję - aby cel został zaliczony, wystarczyło wyeliminować jeden pojazd.

W tym momencie możesz zająć się wykonywaniem questów pobocznych lub poczekać, aż upłynie 15 minut, po których będziesz mógł spokojnie opuścić teren zmagań. Keśli ci się nudzi, użyj cygara przyspieszającego czas.

Opcjonalnie: Wyeliminuj kilka pojazdów bojowych lub helikopterów gunship

Aby ten cel został zrealizowany, musisz zneutralizować co najmniej dwa pojazdy wroga - niezależnie od ich rodzaju. Dopuszczalne jest zarówno faktyczne zniszczenie maszyn, jak i ich porwanie przy pomocy urządzenia Fulton.

Cel ten można łatwo osiągnąć, czając się na północnym zakręcie [Mapa: 2] - wystarczy podłożyć ładunki C-4 na drodze lub zagrodzić przejazd, a następnie podkraść się do pojazdu.

Opcjonalnie: Wyeliminuj pojazdy, nie wzywając wsparcia powietrznego ani zrzutu z zapasami

Na tym etapie rozgrywki realizacja tego celu nie powinna nastręczyć ci trudności. Zamiast zużywać rakiety i materiały wybuchowe do eliminacji maszyn, skup się na porywaniu ich przy pomocy balonów Fulton z ulepszeniem Cargo 2 lub Wormhole.

Warunkiem zaliczenia tego celu jest unieszkodliwienie wszystkich pojazdów wroga (nie licząc trzech czołgów, pojawiających się w momencie wyeliminowania pozostałych maszyn). Zatrzymanie przeciwników w miejscu potrafi być dość kłopotliwe - blokada zostawiona na drodze spowalnia ich tylko na chwilę.

Właśnie dlatego przyda ci się granatnik - możesz strzelać z niego w okolicy pojazdów przeciwnika, na ogół nie ryzykując wykrycia. Kierowcy maszyn na ogół zatrzymują się na widok pobliskiej eksplozji, dzięki czemu można podejść ich od tyłu i porwać cały pojazd.

Opcjonalnie: Zabezpiecz broń przewożoną na ciężarówce

W kilka minut po rozpoczęciu misji otrzymasz komunikat, że ciężarówka przewożąca cenną broń pojawi się niedługo w twojej okolicy. Faktycznie - pojazd dość szybko wyłoni się zza zakrętu na północy mapy i będzie podążać do baraków Wakh Sind.

Zastaw na niego pułapkę na północny zachód od obozu Yakho Oboo [Mapa: 2], a następnie porwij auto lub wysadź je w powietrze. Aby cel został zrealizowany, musisz podbiec do pozostawionej na ziemi walizki i wyciągnąć z niej wyrzutnię rakiet.

Opcjonalnie: Ukradnij pojazd opancerzony

To zupełny banał - na pewno posiadasz już ulepszenie balonu Fulton, które umożliwia porywanie pojazdów. Jeśli nie, to wynajdź je jak najszybciej - właściwe opcje to Cargo 2 oraz Wormhole.

Aby porwać pojazd, musisz go zatrzymać - użyj do tego granatnika lub pozostaw konia D-Horse na drodze. Kiedy maszyny przerwą podróż, zakradnij się do nich od tyłu i użyj urządzenia transportowego Fulton.

Opcjonalnie: Porwij czterech żołnierzy poszukujących zbiegłych więźniów

Wszystkich żołnierzy znajdziesz w wąskiej przełęczy [Mapa: 4] między posterunkiem numer 12 [Mapa: 5] a barakami Wakh Sind [Mapa: 6]. Najlepiej dotrzeć tam od zachodu, idąc z pałacu Lamaar Khatę na wschód. Żołnierze się przemieszczają, poszukując więźnia ukrytego w tej samej przełęczy - biegnąc w ich stronę raczej zdążysz go uratować.

Opcjonalnie: Uratuj sześciu więźniów

To zdecydowanie najtrudniejsza część zadania - musisz wykazać się doskonałym wyczuciem czasu oraz dużymi umiejętnościami. Nie licząc jednego wyjątku, wszyscy jeńcy znajdują się na mapie od samego początku misji - ich los jest jednak niepewny. Znaleźć ich można w sześciu różnych lokacjach.

  • Pierwszy więzień będzie jechał dżipem, który pojawi się mniej więcej dwie minuty po rozpoczęciu misji. Trasa przebiega po asfaltowej drodze, prowadząc od północnego jej skraju aż do baraków Wakh Sind [Mapa: 6]. Musisz przejąć go właśnie na tym odcinku - najlepiej zrobić to na północnym zakręcie [Mapa: 2].
  • Drugi więzień przetrzymywany jest w piwnicy szarego budynku na terenie baraków Wakh Sind [Mapa: 6]. Znajdziesz go za czerwonymi drzwiami, które trzeba otworzyć wytrychem. To ta sama lokacja, z której ratowałeś już kilka innych postaci - na pewno ją pamiętasz.
  • Trzeci więzień zamknięty jest w metalowej budzie przed pałacem Lamar Khate [Mapa: 7]. Uważaj na snajperów, którzy stoją na dachu starych ruin - mogą cię zauważyć podczas ewakuacji.
  • Czwarty jeniec chodzi po pustyni na wschód od pałacu Lamar Khaate, tuż obok jednego z dopuszczalnych punktów startowych [Mapa: 8].
  • Piąty jeniec jest poszukiwany przez radzieckich żołnierzy na przełęczy [Mapa: 4], którą można znaleźć między posterunkiem numer 12 a barakami Wakh Sind. Skrypt gry działa w ten sposób, że kiedy zbliżysz się do ekipy poszukiwawczej na około 150 metrów, natrafią oni na ślad zbiega. Jeśli się nie pospieszysz, więzień zginie, przez co nie będziesz mógł zrealizować tego celu opcjonalnego.
  • Ostatni więzień leży w korycie rzeki na północny zachód od posterunku numer 12 [Mapa: 9]. Jeśli nie możesz go dostrzec w trzcinie i sitowiu, skorzystaj z lornetki lub czułego węchu psa.

Opcjonalnie: Ukradnij trzy czołgi

Czołgi wkraczają na plac boju dopiero, kiedy wyeliminujesz wszystkie pozostałe pojazdy. Najpierw musisz więc zadbać o to, aby żaden z wozów opancerzonych nie dotarł do celu, jakim jest granica na północy. Poza czołgami pojawi się także jeden helikopter, który dla świętego spokoju powinieneś od razu wyeliminować.

Po rozstawieniu na mapie czołgi rozpoczną patrolowanie okolicy - jeden znajdzie się na północy, drugi na południu, a trzeci na wschodzie. Pojazdy poruszają się po drogach, zbaczając z nich głównie przy zawracaniu. Na końcu trasy patrolowej wszystkie robią sobie przystanki, dzięki czemu można zajść je od tyłu i z łatwością porwać.

Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misja 35: Cursed Legacy - Kradzież kontenerów

Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety

Zobacz także