Metal Gear Solid Delta z dwoma stylami rozgrywki. Wiemy już, czym się różnią
To nie tylko inna perspektywa kamery.
Od jakiegoś czasu wiemy, że w Metal Gear Solid Delta: Snake Eater pojawią się dwie opcje rozgrywki, nazwane stylami klasycznym i współczesnym. Okazuje się, że wybór niesie za sobą nieco więcej zmian, niż tylko odświeżone sterowanie, co w niedawnym wywiadzie zdradzili kluczowi twórcy gry. Sprawdźmy zatem, o co chodzi i czym różnią się wspomniane style rozgrywki.
Japoński magazyn Famitsu przeprowadził niedawno rozmowę z producentem Noriakim Okamurą oraz producentem kreatywnym Yuji Korekado, którzy w Konami odpowiadają za odświeżenie kultowych przygód Naked Snake'a. Deweloperzy opowiedzieli więcej o tym, jak ich wersja różni się od oryginału i wyjaśnili system stylów rozgrywki, o którym słyszeliśmy już co nieco, ale teraz wszystko stało się jasne.
„Nowy styl zapewnia szersze, liniowe pole widzenia, a podczas poruszania się Snakiem można strzelać z broni, co sprawiło, że poziom trudności był niższy, niż się spodziewaliśmy. Gdybyśmy jednak mieli dostosować rzeczy do nowego stylu, to oznaczałoby to, że klasyczny styl byłby zbyt trudny. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozdzielenie tych dwóch stylów” - wyjaśnił Yuji Korekado.
Według słów producenta kreatywnego, wybranie współczesnego stylu rozgrywki nie tylko sprawi, że kamera i sterowanie będą przypominać MGSV: The Phantom Pain, ale też sztuczna inteligencja i zachowanie wrogów ulegną sporym zmianom, ponieważ nowe możliwości Snake oraz lepszy widok na pole walki za bardzo ułatwiały zabawę przy oryginalnym rozmieszczeniu przeciwników. Tłumaczy to też, dlaczego wyboru stylu gry dokonujemy na samym początku rozgrywki, a później nie możemy go zmienić w trakcie zabawy.
Dla kontrastu, styl klasyczny oferuje nie tylko oryginalną izometryczną kamerę, ale też nie modyfikuje rozmieszczenia wrogich żołnierzy, przez co weterani będą mogli odświeżyć wspomnienia przy usprawnionej oprawie graficznej, jednocześnie nie tracąc przewagi, jaką daje znajomość gry czy zachowania wrogów. Nowy styl może być za to dobrym wyborem w przypadku tych graczy, którzy chcą przeżyć znaną historię na nowo, ale z nowym poziomem wyzwania (a także dla zupełnie nowych fanów).
Warto docenić starania twórców Metal Gear Solid Delta: Snake Ester, którzy robią wszystko, by zadowolić zarówno purystów, jak i zwolenników bardziej drastycznych zmian, choć pewnie i tak znajdą się tacy, którzy będą kręcić nosem i pytać, dlaczego nie mogą zagrać ze współczesnymi mechanikami i klasycznym rozmieszczeniem wrogów. Warto też dodać, że Konami ostatecznie zrezygnowało z przetłumaczenia gry na język polski, co może mocno uderzyć w sprzedaż na naszym rodzimym rynku. I serca polskich fanów.